Temat: jakie auto
Majac tyle kasiaka to masz w czym przebierac!

ROzwaz Avensis 2 - piekny woz. Primera nowa tez niezla (te lepsze wersje sa
niesamowite). W C5 bedziesz mal najlepsze zawieszenie. Mondeo jest poprostu
ladne z wygladu.
Ale jeszcze bardziej z wygladu mi sie Omega podoba (subiektywne). Nowa
Vectra jest tez calkiem - calkiem.

Osobiscie bym zdecydowanie wzial Avensis: mialem przez 7 lat niemieckie
auta, teraz przesiadlem sie na japonczyka i jak narazie jestem szczesliwy.
Nowy Avensis jest piekny!

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: nowa mazda 6 i koleiny
byłem na jeździe próbnej nową mazdą 6
nie wiem czy ktoś testował to auto na koleinach, ale seryjnie
montowane opony nie nadajÄ… siÄ™ do jazdy po polskich drogach

pomijam już, że auto jest dość twarde i czuć każdą nierówność, ale w
koleinach kierownica po prostu ucieka i auto jedzie gdzie chce

czy ktoś miał podobne wrażenia?

Mazdą nie, Meganką po koleinach strasznie rzucało.
Teraz AR 156 na oponkach 205/60 jeździ znacznie lepiej, ale to pewnie
kwestia zawieszenia. Mondeo gorzej sobie radzi.
Inna sprawa że auta nie są projektowane specjalnie na nasz target.
Kup coś co ma rozstaw taki jak tir , będziesz miał w Polsce autopilota ;)

Pozdrofka

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: nowe mondeo do poprawki ?


Trzastek wrote:
Zawieszenie jest rzeczywiscie z przodu glosne i przy dluzszej jezdzie jest
to wqrzajace, natomiast samochod sie duzo , duzo lepiej trzyma drogi niz
poprzednia wersja.

Pozdrawiam,

Trzastek
Mondeo V6


Ale i tak w nowym mondeo zawieszenie jest dużo lepiej wytłumione
niż w naszych. I rzeczywiście lepiej się prowadzi.
Ale na nasze drogi nikt nie zaprojektuje idealnego
samochodu osobowego (nie mówię o terenowych...).

Pozdrówka,
Andrzej Krasiński
mondeo kombi (model 96-99)

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Ile kosztuje remont zawieszenia w Megane? Czy warto?


Witam.
Mam do wyboru kupno Forda Mondeo 2.0 TDCI 115 KM oraz Renault Megane 1,5
TD. W tym pierwszym padaja wtryskiwacze, które nie sa tanie, z kolei na
forach uzytkownicy gania zawieszenie Meganek (nawet ponoc byl niedawno w
TVN Turbo program, w którym zjechano strasznie przednie zawieszenie
Renault).
Mam w zwiazku z tym pytanie - ile kosztuje generalna naprawa/wymiana
zawieszenia w Megane i jak ew. czesto trzeba by to robic? Bo z kolei
remont wtryskiwaczy jest dosc drogi - nowe to wydatek rzedu 5 tys. zl,
regenerowane to chyba ok. 1,5 tys. zl, a przy moim pechu to co 30 tys. km
bede je wymienial :-)


Za jeden wtrysk w Mondeo to w Megance zawieszenie ze dwa razy zrobisz.
Poza serwisem to raczej wtrysk=zawieszenie
no i w Mondeo zawieszenie też nie jest wieczne a wtryskiwaczy jest 4

Pozdrawiam.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Nowy !
Odpowiadam Micrusowi:
zawieszenieMondeo po przejechaniu ca 35000 km sprawia generalnie pozytywne
wrazenie, kompromis miedzy konfortem a sportowym zacieciem, bardziej przy
pokonywaniu ostrych zakretow przeszkadza zbyt male trzymanie boczne. Przy
ostrym hamowaniu nos leci lekko do przodu, ale pasazerowie na tylnich
siedzeniach (nie zapieci pasami) pozostaj na swoim miejscu. Z myszkowaniem
nie mialem w tym samochodzie doczynienia, inna sprawa ze max predkosci mojej
wersji (1,6 :-() to 175-180 km/h.
Najwieksza wada to pokonywanie przejazdow kolejowych, torow tramwajowych i
innych tego rodzaju nierownosci powodujace drzenie calej deski rozdzielczej.
Sadze ze inzynierowie z Koeln nie przewidzieli ze po takich dziurach jakie
sa w Polsce mozna jezdzic oproczHammera takze Mondeo.
Pozdrawiam

Marek

Marek P. Gola napisał(a) w wiadomości: <6usin1$50@sunsite.icm.edu.pl...
| Nazywam sie Marek Gola jezdze Fordem Mondeo '93 i motoryzacja jest dla
mnie
| sposobem zycia.
| Bede obserwowal dyskusje na liscie i obiecuje zabierac glos jezeli tylko
| bede mial cos wartosciowego do dolozenia.

Czesc

Napisz cos o wlasciwosciach jezdnych tego Mondeo.
Jak zawicha, czy nurkuje przy hamowaniu, jak z przechylami
od jakiej predkosci zaczyna myszkowac na drodze.

           Micrus


Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Nowy !

Marek P. Gola napisał(a) w wiadomości: <6uti4q$8p@sunsite.icm.edu.pl...


Odpowiadam Micrusowi:
zawieszenie Mondeo po przejechaniu ca 35000 km sprawia generalnie pozytywne
wrazenie, kompromis miedzy konfortem a sportowym zacieciem, bardziej przy
pokonywaniu ostrych zakretow przeszkadza zbyt male trzymanie boczne. Przy
ostrym hamowaniu nos leci lekko do przodu, ale pasazerowie na tylnich
siedzeniach (nie zapieci pasami) pozostaj na swoim miejscu. Z myszkowaniem
nie mialem w tym samochodzie doczynienia, inna sprawa ze max predkosci
mojej
wersji (1,6 :-() to 175-180 km/h.
Najwieksza wada to pokonywanie przejazdow kolejowych, torow tramwajowych i
innych tego rodzaju nierownosci powodujace drzenie calej deski
rozdzielczej.
Sadze ze inzynierowie z Koeln nie przewidzieli ze po takich dziurach jakie
sa w Polsce mozna jezdzic oproczHammera takze Mondeo.
Pozdrawiam


Popatrz, a niedawno pewien właściciel Mondeo krytykował Alfę za trzaski na
wrocławskich dziurach. :-)))))))

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: chcę zmienić auto
Alti <tu.nie@adresu.plpopełnił(a):


| Witam Grupowiczów!

| Zastanawiam siÄ™ nad zmianÄ… auta (teraz jest Passat Kombi 1,6 TD z
| 1989), narazie się nie pali ale przymiarka już jest, na początek
| parÄ™ informacji, kasa jakÄ… mam to max 22 tys.  zawieszenie musi być
| bardzo komfortowe (chory kręgosłup) auto musi być kombi o szerokości
| bagażnika co najmniej 1.15 m, wożę wózek inwalidzki ze sobą taki skuterek
| elektryczny,
| rocznie zrobiÄ™ max 25 k km i auto kupÄ™ tak na 5 lat chyba ;-) i
| zastanawiam siÄ™ nad takimi modelami:
| 1 Passat
| 2 Mondeo

Passat B5 ma bardzo miękkie zawieszenie Mondeo ma twardsze zawieszenie


Jakoś miałem inne wrażenia przy przejeżdżaniu np. przez "śpiących
policjantów".

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: co kupic w cenie do 40K HELP
mam dylemat
zalozenia byly takie
cena do 40 tys
diesel
kombi

2000 rok


autko na okolo 3 lata

na placu boju zostaly
Passat 2000 -2001
Mondeo 2001,2002
Volvo V40 2001, 2002

i oczywiscie dylemat
Passat najdrozszy w zakupie - odradzaja mi go ze wzgldu na zawieszenie
Mondeo - odradzany ze wzgledu na silnik i korozje tylnych drzwi
Volvo V40 - drogi serwis

co radzicie bo nie mam przekonania do zadnego z samochodow
dodam ze teraz jezdze Toyota

GreG

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: chcę kupić Megane II czy warto?
Przejechalem ledwie kilkanascie km w kilku turach. Wrazenia:
- cichutki silnik 1.6
- dynamiki nie stwierdzono ;-) auto mialo kilkaset km, ponizej 4k rpm nic sie
nie dzialo. Na co dzien jezdze tdci, wiec tam jest glosniej, ale od 2k rpm auto
zdecydowanie jedzie. Teraz podobniez jest lepiej
- podobno pali z glowa (ponizej 8l, wiekszosc w trasie)
- dobre wyciszenie wnetrza, jest lepiej niz w aktualnym modelu Mondeo
- zawieszenie skuteczne na duzych dziurach
- uklad kierowniczy nie daje wyczucia - wystarczy sie przesiasc z Mondeo czy
Foki aby to stwierdzic
- zbyt lekko reagujacy hamulec - nie moglem sie przyzwyczaic, to mnie wrecz
irytowalo
Ogolnie - cichy, miekki, przyjemny wozek. Do dzis (ok. 15kkm) niezawodny. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: co byscie kupili nowego za okolo 120 tys PLN
Gość portalu: GrandeProffessore napisał(a):

> problemy to moze masz w swojej starej hondzie albo jarisie ale wstyd napisac
> ze prawiejaponczyk sie psuje, hehe

Jeśli sugerujesz, że w Yarisie jest zawieszenie wielowahaczowe (z licznymi
elementami metalowo-gumowymi), to ciutek niedoinformowany jesteÅ› ;-)
Pytałem, bo słyszałem z kilku źródeł, że w Mondeozawieszenie jest dość mało
trwałe i szybko zaczyna stukać. Wiec masz coś na ten temat do powiedzenia, czy
tylko tak piszesz bzdury dla zabawy?

Pzdr
Niknejm Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: co byscie kupili nowego za okolo 120 tys PLN
niknejm napisał:
> Pytałem, bo słyszałem z kilku źródeł, że w Mondeozawieszenie jest dość mało
> trwałe i szybko zaczyna stukać. Wiec masz coś na ten temat do powiedzenia,

nie ma bólu na naszych pseudo drogach wielowahaczowe zawieszenie zawierające
wiele elemetnów metalowogumowych bedzie psuło się dużo szybciej. Tu najlepiej
spisują się resory piórowe jak w Poldasie. Ewentualnie prosta belka
odksztaÅ‚calna jak w maÅ‚ych autach. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Peugeot 407 vs Nowy Passat
malip76 napisał:
porownanie 407 kombi diesel z
> Mondeo kombi diesel

Jeździlem 407 diesel i 2.0 benzyna, miałem Mondeo TDCI. 407 jest przyjemniejszy
w środku, ma bardziej komfortowe zawieszenie (Mondeo prowadzi się jednak ciut
pewniej i diesel jest bardziej dynamiczny). Wg mnie 2.0 benzyna jest optymalny
do tego auta (do 407).
Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTOUR...
Gość portalu: Kaszana napisał(a):

> Widać,że słabo się znasz jeśli piszesz,że Laguna ma lepsze zawieszenie niż
> Mondeo.Akurat gdy chodzi o ten element to powszechnie wiadomo,że Mondeo
> stało się liderem w swojej klasie.

A którym czasopiśmie niemieckim jest tak napisane?
Też kiedyś wierzyłem (zgodnie z wypocinami AutoSzmaty), że Focus ma najkrótszą
drogę hamowania "w swojej klasie", dopóki jeden nie wjechał w hak mojego
francuza.

> Przecież Laguna jako jedyne auto - biorąc pod uwagę nowe konstrukcje - w tej
> klasie nie ma zawieszenia wielowahaczowego.
> PiszÄ…c dosadniej:Laguna ma najbardziej prymitywne konstrukcyjnie zawieszenie
> w swojej klasie.

Jednym słowem komfort zawieszeniaMondeo jest lepszy od zawieszenia
pneumatycznego w C-klasse, czy hydropneumatycznego w Cytrynach?

Poza tym jeśli chcesz jeździć Passatem, to po co kupować Forda? "Jeśli nie
widać różnicy, to po co przepłacać?"

Smacznego

;-))) Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: FORD MONDEO WAGON TDCi/RENAULT LAGUNA GRANDTOUR...
Gość portalu: Jarek napisał(a):

> Też kiedyś wierzyłem (zgodnie z wypocinami AutoSzmaty), że Focus ma
najkrótszą
> drogę hamowania "w swojej klasie", dopóki jeden nie wjechał w hak mojego
> francuza.

Ale nonsens. Przecież nie wiesz, z jaką prędkością jechał Focus, w jakim stanie
były hamulce, opony, z jaką siłą naciskano na pedał hamulca. Nic nie wiesz.
Przecież 911 jadąca 160 km/h będzie miała dłuższą drogę hamowania niż Stilo
jadÄ…ce 110 km/h.


>> Jednym słowem komfort zawieszeniaMondeo jest lepszy od zawieszenia
> pneumatycznego w C-klasse,

W C-klasie jest normalne zawieszenie, a pneumatyczne jest tylko w S-klasie i
jako opcja w E-klasie.



Pozdrawiam Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Volkswagen Passat Variant 1,9 TDI 130 KM 2003 rok
arc2 napisał:

> A który jest mniej awaryjny??

www.autocentrum.pl/adac/rankingi_awaryjnosci_klasa_srednia.html
data.idnes.cz/g/auto/autobild/tuv_report.html
Mondeo ma problemy z blacharka czesto pojawia sie rdza , druga sprawa w
przypadku awarji CR naprawa w porownaniu z pompowtryskiwaczami jest
kilka razy drozsza .A sam CR jest bardziej podatny na zle paliwo.
Passat ma bardziej komfortowe zawieszenie ,Mondeo sportowe wiec tu
przewage ma Ford chociaz z drugiej strony zalezy jaki kto ma styl
jazdy - jesli bardziej sportowy to zawieszenieMondeo jest lepsze ,
do spokojnej jazdy zwlaszcza na naszych zlych drogach zawieszenie
Passata bardziej sie sprawdza .Passat tez jest wyraznie lepiej
wykonany wewnatrz .
Za to ceny uzywanych Mondeo sa nizsze od Passatow .
Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Volkswagen Passat Variant 1,9 TDI 130 KM 2003 rok
Mondeo to lider klasy i wzor. Szczegolnie jesli chodzi o wlasciwosci jezdne.
Pod tym wzgledem jest nie do pobicia a szczegolnie przez kanapowego passata z
prymitywna belka w tylnim zawieszeniu. Mondeo moze miec jeden minus problemy z
korozja. Do tego to nowsza konstrukcja gdyz passat wszedl na rynek w 1996 r.,a
Mondeo o ile pamietam juz po 2000 r.
Co do awaryjnosci to pewno bedzie podobnie choc podejrzewam ze ford bedzie
nieco mniej sie psuł. Passat ma awaryjne zawieszenie. Mondeo jest lepiej
wykoÅ„czony. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Volkswagen Passat Variant 1,9 TDI 130 KM 2003 rok

> Co do awaryjnosci to pewno bedzie podobnie choc podejrzewam ze ford bedzie
> nieco mniej sie psuł. Passat ma awaryjne zawieszenie. Mondeo jest lepiej
> wykończony.

Nie rozsmieszaj mnie ze Mondeo jest lepiej wykonczony te samochody
dzieli pod tym wzgledem 2 klasy .Nie lubisz VW to twoja sprawa ale nie
pisz nieprawdy .
-
prawdziwy-polak.matka-kurka.net/Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Volkswagen Passat Variant 1,9 TDI 130 KM 2003 rok
Są pewne rzeczy nad którymi można dyskutować bo są subiektywne nad innymi nie.
Niewątpliwie Mondeo jest lepiej zmontowany, to słychać przede wszystkim w
czasie jazdy. W mondeo nic nie trzeszczy nie hałasuje nie ociera się plastik o
plastik. Passat to klasa niżej pod tym względem. I tu nie ma dyskusji Mondeo
jest lepiej wykonane. Podobnie jak lepsze zawieszenieMondeo. Najlepszy w
klasie Mondeo kontra jeden z najgorzej prowadzÄ…cych siÄ™ rywali - Passat. Te
dwie rzeczy powinny być bezdyskusyjne. Kto mówi inaczej kłamie.
Resztę tj. awaryjność, obszerność, silniki można się spierać bo są moim zdaniem
podobne. Choć bardzo zawodne zawieszenie Passata powoduje iż nie polecąłbym go
jako auta solidnego. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Ford Cougar co to jest ?
Jak większość samochodów teraz - płyta podłogowa, silnik, itd. to mondeo.
Zawieszenie pewnie trochÄ™ utwardzone, inna buda i masz coupe.

Tak samo puma to fiesta, celica to corolla (tak, tak niestety), a lancer evo,
to na szczęście lancer:)) Jak chcesz prawdziwe auto sportowe zaprojektowane od
początku do końca jako sportowe, to musisz wyskoczyć z bardzo dużej kasy, ale
chyba nie ma takiej potrzeby. To już tylko Twój wybór, czy wolisz rodzinne
mondeo ze 170-konnym V6, czy mniej praktycznego Cougara z tym samym V6.
Pamiętaj, ze z niektórymi częściami możesz mieć w Polsce problemy, bo Ford
nigdy nie sprzedawaÅ‚ u nas Cougarów oficjalnie przez swoja sieć. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zacofane zawieszenie w Astrze III
Mysle ,ze od czasu testu A-klasa kontra los okazalo sie, ze za pomoca pakietu
ESP/ASR/ABS mozna uczynic cuda z dupiatym zawieszeniem. I niestety klijenci
bardziej to honoruja jak np. b. dobre zawieszeniemondeo czy focusa, który tak
naprawde poradzilby sobie bez tej elektroniki w 99%.
Widzial kto tylna os w chrysler´ze PT cruiser :0
Byc moze jest to przyszlosc jaka czeka nas, zwyklych zjadaczy chleba.. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zacofane zawieszenie w Astrze III
Gość portalu: jacek napisał(a):
> Mysle ,ze od czasu testu A-klasa kontra los okazalo sie, ze za pomoca pakietu
> ESP/ASR/ABS mozna uczynic cuda z dupiatym zawieszeniem. I niestety klijenci
> bardziej to honoruja jak np b. dobre zawieszeniemondeo czy focusa, który tak
> naprawde poradzilby sobie bez tej elektroniki w 99%.

obawiam sie ze masz racje. Czytalem gdzies ze Opel pozostawil takie zawieszenie
ze wzgledu na oszczednosci (Opel kiepsko stoi a program ratunkowy Olympia
zaklada duze ciecia). Taniej dorzucic elektroniczne gadzety niz zaprojektowac
cale tylnie zawieszenie. Wiekszosc ludzi i tak nie odczuje roznicy.


> Widzial kto tylna os w chrysler´ze PT cruiser :0
> Byc moze jest to przyszlosc jaka czeka nas, zwyklych zjadaczy chleba..

amerykanie lubuja sie w takiej prostocie zawieszenia, niemniej PT cruiser
wszedzie zbiera raczej kiepskie opinie za zawieszenie. Opel pewno bardzo mocno
utwardzi Astre by nie odczuwalo sie tego prostego rozwiazania. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: citoen C5 vs ford mondeo
Gość portalu: pakuz napisał(a):

Czy ma ktoÅ› dane techniczne C5 vs Mondeo?
-Wołowaty to chyba lekka przesada w przypadku najlepszego diesla Świata (HDI)
vs "dostawczego" (mondeo)
-niewyczuwalna to też przesada znając sportowe (typowe dla Forda),więc twarde
nastawy zawieszeniaMondeo.Może OSy,łosie i inne duperele Ford pokonuje pewniej
(może) ale żeby było to niewyczuwalne z punktu widzenia komfortu? Niemożliwe.

pozdrawiam
> czesc , dzieki za rady
> wykonalem wczoraj dlugie jazdy probne jednym i drugim autem i zdecydowalem sie
> na forda mondeo
> - lepsze przyspieszenia , C5 strasznie wolowaty
> - lepsza widocznosc
> - lepsze manewrowanie
> - roznica w zawieszeniu praktycznie niewyczuwalna (a testowany byl i na dobrej
> drodze i na dziurach)
>
> co do laguny , ogladalem , ale zapomnialem napisac , ze interesuje mnie duze
> kombi - a laguna z dziwnych przyczyn jest scieta i w zwiazku z tym stracila
> kupe bagaznika
> nie rozumiem idei projektantow - przeciez maja w ofercie male kombi megane
> to po cholere z duzej laguny zrobili male kombi ????
> pozdro,pakuz

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: citoen C5 vs ford mondeo
Słówko na temat wyboru zawieszenia: tryb pracy dzieli się na sport i komfort.
Zasadnicza różnica sprowadza się do delikatnego utwardzenia zawieszenia i
poprawienia precyzji prowadzenia (szczególnie po krętych drogach). Jest to
jednak odczuwalne dopiero powyżej 100 km/h (o ile mnie pamięć nie myli).
Poniżej tej prędkości nie czułem żadnej różnicy w obu trybach pracy (wersja
3.0).

Hydropneumatyczne zawieszenie wymaga przyzwyczajenia. Gdybyś jednak miał okazję
pojeździć co najmniej jeden czy dwa dni być może mógłbyś zmienić zdanie. Jeśli
jednak już ktoś się uzależni ciężko będzie wrócić do konwnencjonalnych
rozwiązań :)

Jestem zdumiony tym, że nie czułeś różnicy w pracy zawieszeniaMondeo i C5.
Pozdrawiam
Tom Ok Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Laguna II czy auto niemieckie?
Zależy na co kładziesz nacisk:
-jeżeli np.na osiągach,jakości wykonania-Passat
-pewność prowadzenia,zawieszenie-Mondeo
-bezpieczeństwo,wyposażenie -Laguna
-niezawodność-samochody japońskie
Oczywiście jest to wielkie uogólnienie.
Prawie wszystkie aktualnie produkowane samochody są dobre i wybór zależy od
osobistych preferencji.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Nowe MONDEO
jezdzilem i Mondeo DI i Laguna dCi i musze przyznac ze faktycznie za
caloksztalt wyroznilbym Lagune.
Pozytywne w Mondeo: zawieszenie i przestronnosc.
Negatywne: odglos silnika.

Tez radzilbym poczekac na Mondeo TdCi - z tego co wiem juz mozna zamowic, 86500
w wersji Trend Sedan.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Mondeo II vs. Mazda 626 GF
Witam,

zmienilem auto. Nowy nabytek to Mazda 626, '00 GF 2.0 16V 115 KM, przebieg
86 tys. km. Do tej pory ujezdzalem fabrykaty firmy Ford: Escort ('93 CLX,
1.6 16V 90 KM) oraz Mondeo II ('97 CLX 1.8 16V 115 KM). Oba w moim
posiadaniu przez 2 lata, oba od przebiegow 80 do 150 tys. km i z zadnym
nigdy problemow nie mialem

Jako ze Mondeo jeszcze posiadam, to mam okazje porownac bezsposrednio oba
auta. Moze przyda sie to kiedys komus.

Pierwsze co po 300 km jazdy Mazda lekko rozczarowuje to glosnosc auta. Na
biegu jalowym podczas postoju ciszej w Mazdzie lecz podczas jazdy wielki
plus na korzysc Mondeo. Zaciekawilo mnie to i spojrzalem do dokumentacji i
co sie okazuje? Mondeo ma standardowa glosnosc 80 dB(A) natomiast 626 86
dB(A). Na marginesie dodam, ze 6 dB(A) jest dla ludzkiego ucha podwojeniem
glosnosci...

Druga sprawa silnik. W obu autach jednostki napedowe o mocy 115 KM, przy
czym w 626 - 2000 ccm a w Mondeo - 1800 ccm. Wg. mnie wieksza pojemnosc
nobilituje i powinno sie oczekiwac lepszych osiagow przy przyspieszaniu 626.
Niestety subiektywnie musze stwierdzic iz roznicy nie ma. A  spalanie wg.
instrukcji w 626 o ok. 1l /100 km wieksze. Zobaczymy jak w praktyce.

Wspomaganie kierownicy zdecydowanie lepsze w Mazdzie. Nawet w miejscu kreci
sie bez zadnego wysilku.

Zawieszenie duzo twardsze w 626. Plus dla Mazdy przy dynamicznej jezdzie
lecz przy polskich drogach wolalbym zawieszenie Mondeo.

Jesli chodzi o wnetrze to porownywalne odczucia, wszystko pod reka, zadnych
zagwozdek, obszernie i wygodnie. Chyba nieco wiecej miejsca na tylnych
fotelach  w Mondeo. Na szczescie z tylu w swoim aucie nie jezdze.
Duzy plus na korzysc Mazdy to twarde fotele co przy dluzszych trasach bardzo
poprawia komfort jazdy. W Mondeo po 300 km musialem robic przerwe z powodu
bolu plecow.

Czasomierz w Mazdzie w systemie anglosaskim 12h. Zamiast 23:30 - 11.30.
(jeden z Prof. na PWr o sytemie miar angielskich mawial: "to system dla
debili...no ale co mozna wymagac od ludzi ktorzy jezdza lewa strona ulicy"
Wie ktos czy da sie go przestawic na bardziej ludzki?

Pozdrawiam
Ecik

P.S. Przy okazji maly SPAM. Jakby ktos byl chetny na w.w. Mondeo to chetnie
podam szczegoly na priv.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Mondeo II vs. Mazda 626 GF
Witam !!!

Ja mam GF ale z 98`(twoj jest po lekkim liftingu) no i tez nie narzekam.
Polecam dobrych mechanikow, bo nie zawsze ci "fachowcy" chowani na Golfach
czy Fiatach wiedz co w Mazdzie piszczy (sam sie o tym przekonalem).
Jak masz blisko do Wawki to polecam
Witam,

zmienilem auto. Nowy nabytek to Mazda 626, '00 GF 2.0 16V 115 KM, przebieg
86 tys. km. Do tej pory ujezdzalem fabrykaty firmy Ford: Escort ('93 CLX,
1.6 16V 90 KM) oraz Mondeo II ('97 CLX 1.8 16V 115 KM). Oba w moim
posiadaniu przez 2 lata, oba od przebiegow 80 do 150 tys. km i z zadnym
nigdy problemow nie mialem

Jako ze Mondeo jeszcze posiadam, to mam okazje porownac bezsposrednio oba
auta. Moze przyda sie to kiedys komus.

Pierwsze co po 300 km jazdy Mazda lekko rozczarowuje to glosnosc auta. Na
biegu jalowym podczas postoju ciszej w Mazdzie lecz podczas jazdy wielki
plus na korzysc Mondeo. Zaciekawilo mnie to i spojrzalem do dokumentacji i
co sie okazuje? Mondeo ma standardowa glosnosc 80 dB(A) natomiast 626 86
dB(A). Na marginesie dodam, ze 6 dB(A) jest dla ludzkiego ucha podwojeniem
glosnosci...

Druga sprawa silnik. W obu autach jednostki napedowe o mocy 115 KM, przy
czym w 626 - 2000 ccm a w Mondeo - 1800 ccm. Wg. mnie wieksza pojemnosc
nobilituje i powinno sie oczekiwac lepszych osiagow przy przyspieszaniu
626. Niestety subiektywnie musze stwierdzic iz roznicy nie ma. A  spalanie
wg. instrukcji w 626 o ok. 1l /100 km wieksze. Zobaczymy jak w praktyce.

Wspomaganie kierownicy zdecydowanie lepsze w Mazdzie. Nawet w miejscu
kreci sie bez zadnego wysilku.

Zawieszenie duzo twardsze w 626. Plus dla Mazdy przy dynamicznej jezdzie
lecz przy polskich drogach wolalbym zawieszenie Mondeo.

Jesli chodzi o wnetrze to porownywalne odczucia, wszystko pod reka,
zadnych zagwozdek, obszernie i wygodnie. Chyba nieco wiecej miejsca na
tylnych fotelach  w Mondeo. Na szczescie z tylu w swoim aucie nie jezdze.
Duzy plus na korzysc Mazdy to twarde fotele co przy dluzszych trasach
bardzo poprawia komfort jazdy. W Mondeo po 300 km musialem robic przerwe z
powodu bolu plecow.

Czasomierz w Mazdzie w systemie anglosaskim 12h. Zamiast 23:30 - 11.30.
(jeden z Prof. na PWr o sytemie miar angielskich mawial: "to system dla
debili...no ale co mozna wymagac od ludzi ktorzy jezdza lewa strona ulicy"
Wie ktos czy da sie go przestawic na bardziej ludzki?

Pozdrawiam
Ecik

P.S. Przy okazji maly SPAM. Jakby ktos byl chetny na w.w. Mondeo to
chetnie podam szczegoly na priv.


Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: MONDEO ? LAGUNA? C5?


Misiu,


nie jestem Misiem.


zachowujesz sie jak urazona panienka,


panienka tez nie.

 ktora ma mondziaka i zlego slowa nie da  powiedziec.

Sam bym powiedzial, gdybym mial powody.


Przejechalem mondeo kombi 2.0 benzyna pol Europy, prawie 60 tys. km w
rok, wiec wiem co pisze.


Poprzednim modelem przejechalem 180 tys i to w Polsce (czyli o wiele gorsze
warunki),
obecnym modelem 80 tys km, wiec mam w tej kwestii 4-krotnie wieksze
doswiadczenie :)
Wczesniej zrobilem 200 tys oplami - na nie tez nie narzekalem.


 Nie zmieniam zdania, mondeo to syfiasty samochod o niskiej  jakosci.


Bardziej surowy w wystroju niz "damskie" auta francuskie - ale to mi akurat
odpowiada.
A jakosc? NIc mi nie stuka, nie klekocze, nie odpada, nie luszczy sie itd.


Jak masz w  mondeo manualna klime to sam wiesz, ze tej cholernej lampki w


jasny dzien nie widac.

Tutaj przyznaje racje - a wiec JEST jeden minus.


 Zeby byc w zgodzie z tematem watku, stawiam
na c5. Nie jezdze na co dzien, ale roznica w porownaniu do mondeo jest na


plus.

Jezdzilem kilka razy. Do spokojnej (powolnej) jazdy jest bardzo komfortowy.
Podnoszone zawieszenie to bardzo przydatna rzecz jak sie zjedzie z rownej
szosy
(ale nie jest to codziennosc). Za to przy wiekszej predkosci zaczyna sie
bujanie,
a jak zawieje z boku to nie wiadomo co sie z autem dzieje.
Zawieszenie Mondeo jest twarde i mniej komfortowe na polskich dziurach,
ale czy jade 80 czy 220 km/h, na prostej czy po gorskich serpentynach,
"czuje" droge siedzeniem i kierownica, a auto zachowuje sie bardzo stabilnie
i przewidywalnie.

Naprawde zastanawialem sie dluzsza chwile, co mnie denerwuje w tym aucie
i nic nie wymyslilem. Moze poza jednym - latwo rysujacy sie lakier
(niemetalik),
ale to juz inna sprawa.

Dodam, ze nie jestem fanatykiem Forda. Po prostu bardzo bylem zadowolony
z poprzedniego auta i z serwisu, dlatego nie chcialem eksperymentowac
z innymi. Wypowiadam sie na temat Mondeo bo go dobrze znam.
A w kazdej marce moga sie zdarzyc pojedyncze wadliwe egzemplarze
- nawet wsrod aut z najwyzszej polki.

pozdrawiam
piotr

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Fiat i Ford
Użytkownik TSpoon <tsp@kki.net.plw wiadomości do grup dyskusyjnych


Mam do wyboru Fiata Tempre 1.9 TDS 1994 (wersja amerykanska chyba,
bo liczniki w milach i cyfrowe)


Liczniki cyforwe to taki bajer stosowany swego czasu we wszystkich
(niezaleznie od kraju) Tipo i Tempra. Po prostu czesc samochodow miala
zegary analogowe, czesc cyfrowe - te ostatnie mialy byc nowoczesne,
a w gruncie rzeczy byly nie wygodne i denerwujace (migajace bez
przerwy cyferki).

Ale czemu licznik jest w milach, a kierownica po lewej (bo chyba tak, skoro
nie na ten temat nie piszesz) to nia mam pojecia, bo raczej watpie, zeby
Tempra byla w USA sprzedawana. W ogole jakies Fiaty tam sprzedawali? ;-))

Dziwny ten model... moze w Brazyli maja mile? Fiat jak wiem bardzo duzo
samochodow produkowal (i produkuje) w Brazyli. Jesli tak, to tym bardziej
daj sobie spokuj. Blacha i lakier nie "przyzwyczajone" do wilgoci, jak tylko
snieg zobacza to sie posypia ;-)) Nie tylko blacha i lakier zreszta...


oraz Forda Mondeo 1.8 TD wyposazone bardzo podobnie, tyle ze
Fiat jest jakies 7000 PLN tanszy.


Nie dziwota. Jakosc wykonania jest nie porownywalna, zachowanie na
drodze tez, do tego Mondeo jest wieksze i bardziej cenione. Mondziaka
latwiej pozniej sprzedasz i napewno drozej.


czy mozecie mi cos powiedziec o tych autach ?


Bierz Mondeo. Pomimo, ze stare diesle Forda maja nie najlepsza opinie to
czegos gorszego jak diesel Fiata to nie ma! Przykald to 1.7D w Fiacie Uno
- jego soczysty dzwiek przypomina rasowy ciagnik roliczy Ursus C330 ;-)))

Pomijajac silnik to wykonanie i jazda sa bez porownania i Mondziak bije
Tempre na glowe (zreszta Mondziak jest o wiele nowsza konstrukcja).
Jest tez o niebo bardziej komfortowy, a jego zawieszenie to jedno z
najlepszych w klasie (dzis Ford Focus ma tylne zawieszenie, ktore jest
tylko _modyfikacja_ tylnego zawieszenia Mondeo Combi!!!)

Pamietaj tez, ze Tempra to jednak klasa _kompakt!_, a Mondeo to juz
klasa srednia!!! Roznice zauwazysz w srodku odrazu, bo w Mondeo
miejsca jest duzo wiecej niz w Temprze, a wielkosc bryki (a wlasciwie
jej ciezar) ma tez wplyw na jazde i w tym porownaniu znow Mondeo
jednak wygrywa.

A silnik? Oba porownywalnych parametrow z niewielka przewaga
(0-100 km/h oraz Vmax) dla Mondeo. Takze zuzycie paliwa mniejsze.
A w zimie jesli tylko aku i swiece zarowe masz OK, a do baku wlejesz
dodatki uszlachetniajace to nie powinno byc wiekszych klopotow.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Punto II vs Ibiza II - co sadzicie
Dnia Mon, 06 Dec 1999 07:22:32 GMT, w artykule
<YuJ24.25833$Oo3.597@news.tpnet.pl, SÅ‚awomir Rubach
<rub@priv3.onet.plnapisał(a):


Użytkownik Radoslaw P. <rad@alpha.net.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:RLZKOJr8oTHwiBNRL9n6Kq=Ek@4ax.com...
| Dnia Sun, 05 Dec 1999 12:57:27 GMT, w artykule
| <Xit24.23924$Oo3.555@news.tpnet.pl, "SÅ‚awomir Rubach"
| <rub@friko3.onet.plnapisał(a):

| Gdy Rubach juz nie moze obronic swoich bzdetow, to zwykle wypisuje
"Sp".

| Nie - Rubach wypisuje Sp kiedy Popławski na to zasługuje.

| Nie - Rubach wypisuje Sp, gdy nie wie jak np. odpowiedziec czemu ocenia
| mondeo, gdy nim nie jezdzil.

Nie - Rubach wypisuje Sp, kiedy Popławski zarzuca mu, że nie jeździł Mondeo,
chwile po uzyskaniu informacji, że było odwrotnie, co i tak nijak ma się do
oceny plastików, chyba, że w Fordach jakość plastików poprawia się w czasie
jazdy. :-)))))


Niestety, Rubach napisal tylko, ze widzial na ulicy i w salonie. Co
dokladnie odpowiada jest pojeciu o Mondeo.
Oczywiscie teraz mozesz mozesz klamac, ze jechales Mondeo, ale obaj wiemy,
ze tak nie bylo :)))).

BTW. Co do skrzypienia to mozesz zapytac sie Jacka Ziomka, ktorego bodajze
tesc tym jezdzi. Juz tu cos o tym pisal, ale widze, ze rubachowanie o
skrzypieniu przychodzi Ci bardzo latwo - chociaz jak wiemy, jest to bzdura,
nieprawdaz :))))).


| To znaczy, kiedy zamiast próby napisania czegokolwiek o jakimkolwiek
aucie
| sÄ… chamskie zagrywy pod czyimÅ› adresem.

| Gdy ktos glupio gada, to trzeba mu o tym powiedziec.

Tyle, że to Ty głupio gadasz, a nie tylko odpowiadasz.
Odpowiedzi to właśnei Sp.


Ale to Twoje posty zasmiecaja siec tworzeniem bajek o jezdzie Mondeo.
Pamietam jeszcze jak porownywales zawieszenie Mondeo i Avensis nie jezdzac
zadnym z nich. Bajdurzyles wtedy na calego, kids :))).

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zawieszenie Mondeo
ZawieszenieMondeo
Jak sie sprawdza zawieszenie samopoziomujace w Mondeo combi. Moze mi ktos
pomoc bo nie wiem czy warto dokupic. Sa z nim problemy? Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zawieszenie Mondeo
zawieszeniemondeo jest najlepsze wklasie Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: LAGUNA II kupno uzywanej
Coz, nie ma idealnych samochodow. Jezeli szukasz samochodu bezawarynego to
rozejzyj sie za marka ktora ma same salony - bez serwisow!
Reszta ma mniejsze lub wieksze wady a wszystko zalezy od egzemplarza
na jaki trafisz....
A tak na powaznie to jezdze Laguna II 1.9 dCi Grandtour Privilage od roku.
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Jako jedyny zauwazalny minus
moge podac stuki przedniego zawieszenia na krotkich nierownosciech. Niestety,
podobno taka jest uroda Laguny II. I to jest wszystko co mnie denerwuje w
tym samochodzie. ZawieszenieMondeo bardziej mi odpowiada, ale na tym zalety
Forda dla mnie sie koncza....
Co do usterek i awarii... Nie mialem zadnych awarii.
Jedyne co robilem to wymienilem obie karty (karty wydane do wrzesnia 2001
mialy wade fabryczna - wymieniali bez szemrania). Byla rowniez akcja serwisowa
polegajaca na zakladaniu cybantu przy serwo hamulcow i sprawdzaniu szczelnosci
jakis tam nakretek przy wtryskiwaczach. Rozmawialem z mechanikiem na ten temat.
Powiedzial, ze sprawdzal juz kilka samochodow i jak do tamtej pory nic nie
wykryl. Po prostu Renault musialo pokazac, ze tez troszczy sie o klienta.
Zauwaz, ze teraz wszyscy robia takie akcje, od Mercedesa po Japonczykow.
Co do czujnikow cisnienia sa O.K. Trzeba tylko rozumiec jak to dziala
(przeczytac instrukcje!) i znalezc dobrego elektryka w ASO, ktory sie na tym
zna (a nie podchodzi jak do jeza) i moze wyjasnic watpliwosci.
Pozostala elektronika rowniez funkcjonuje mi bez problemow. Polecam Ci silnik
1.9 dCi 120km. Jest super!!!! Co do 1.8 benzyny nie wiem, ale tez jest chyba
O.K.
Powiem tak: Gdybym teraz mial kupowac samochod, wybralbym to samo!!!!
Pozdrawiam
Foxx Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: LAGUNA, C5, AVENSIS CZY MONDEO ?
Ja bym wybral C5, daja 5 lat gwarancji na zawieszenie. Mondeo jezdzilem i
strasznie mnie kregoslup po nim bolal to auto wogole nie wybiera nierownosci.
No i jakosc wykonczenia jest tragiczna - zlamala sie klamka. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: vectra v6 czy mondeo v6
mam pytanko. Czy zawieszeniemondeo V6 jest wyraźnie twardsze niż w innych
wersjach silnikowych. Tzn czy zdaża Ci się dosyć często dobić zawieszeniem, tak
ja to wyżej opisywaÅ‚em w Vectrze V6 ? JeÅ›li masz porównanie to napisz. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Niemieckie podobno najlepsze :-)

gucciwmon@poczta.onet.pl wrote:

Z wielką determinacją podszedłeś do tematu! Dla mnie to oczywiste, że w
dzisiejszym przemyśle motoryzacyjnym kraj pochodzenia samochodu jest jedynie
sprawÄ… umownÄ….
Ja mam "amerykańskie auto" produkowane w Kolonii w Niemczech, zaprojektowane we
współpracy z Japończykami (z Mazdy). Mowa oczywiście o Fordzie Mondeo.


W pelni sie z toba zgadzam. Jedynie ludzie niewiele wiedzacy o dzisiejszym
przemysle motoryzacyjnym (jak na przyklad Merek Proga) posiadaja jeszcze
przesady i fobie. Dzisiejsze samochody kazdej marki to przeglad czesci
produkowanych w calym swiecie przez tych samych producentow.

Niestety spora czesc naiwnej publiki czesto o tym nie wie, i zeruja na
tym czesto dziennikarze. Oleg pisal niedawno na temat niemieckiego
programu N-TV gdzie dziennikarze objechali nowego Forda Mondeo jako
samochod o kiepskim zawieszeniu i zenujacym silniku diesla, szczegolnie
w prownaniu z Citroenem. Ciekawe co ten sam program powie o zawieszeniu
nowego Jaguara X ? Malo kto wie, ze zawieszenia Mondeo i Jaga X sa
identyczne. Co do diesla komiczne jest to, ze nowy diesel do Mondeo
to prodkt wspolpracy Forda i Citroena i obie firmy beda go uzywac.
Brytyjskie czasopismo Top Gear (BBC) wrecz uznalo nowe Mondeo za najlepszy
w tej chwili samochod rodzinny w Europie, o doskonalych wlasnosciach
jezdnych !!!

http://www.topgear.beeb.com/content/cars/buying_a_new_advice/

Zastanawia, czy program telewizji niemieckiej celowo oszukuje,
czy tez dziennikarz ma klapki na oczach jak na przyklad Proga ?

I
podobnie jest z wieloma innymi autami. Jeśli chcemy oceniać samochody musimy
skupić się na konkretnym modelu i próbować na podstawie wszystkich możliwych
danych statystycznych (bo opowieści w stylu: a koledze śwagra to opel xxx przez
5 lat i 200kkm nie zepsuł się ani razu - mają wartość zerową) wyciągnąć jakieś
logiczne wnioski.


Swiete slowa. Niestety ta dosyc prosta technika nie trafia do naszych kolegow.
Sluze wieloma adresami WWW, gdzie dane usterkowosci sa publikowane. Niestety
dane te zaprzeczaja jakiejs szczegolnej jakosci produktow BMW, Mercedesa czy
Audi. Faktycznie doskonale sa jedynie Honda czy Toyota. Poza nimi malo psuja
sie jedynie samochody bardzo drogich marek. Tak okrzyczany VW pomimo ze sprzedaje
w USA i Kanadzie jedynie drogie modele zajmuje zenujace ostatnie miejsca w jakosci
wedlug badan zarowno kanadyjskich jak i firm amerykanskich.

Nota bene w samej Europie sposrod samochodow kupinych pomiedzy 1998 a 1999
najwieksza satysfakcje sprawily wlascicielom (pod wzgledem jakosci, urody,
serwisu dealera i kosztow eksploatacji) wg. J.D.Power:

 1) Lexus LS400 (jak w USA)
 2) Toyota Yaris
 3) Lexus GS300
 4) BMW 7
 5) Rover 75
 6) Lexus IS200
 7) Jaguar XJ
 8) Mercedes Benz E
 9) BMW 5
10) Toyta Camry

Jak widac, produkty niemieckie nie sa jakos szczegolnie lubiane.
Te co sa kosztuja majatek :-)

Gucci.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Uklony

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Niemieckie podobno najlepsze :-)
"Jacek Marchel" <marc@home.com schrieb:

Ja mam "amerykańskie auto" produkowane w Kolonii w Niemczech,
zaprojektowane we współpracy z Japończykami (z Mazdy). Mowa
oczywiście o Fordzie Mondeo.

W pelni sie z toba zgadzam. Jedynie ludzie niewiele wiedzacy o dzisiejszym
przemysle motoryzacyjnym (jak na przyklad Merek Proga) posiadaja jeszcze
przesady i fobie. Dzisiejsze samochody kazdej marki to przeglad czesci
produkowanych w calym swiecie przez tych samych producentow.


Ech, zanudzasz już nas tymi swoimi "wycieczkami osobistymi" :-( Poza tym
przedpiszcy nie chodziło o pochodzenie części, tylko o japoński design
obecny w amerykańskim koncernie produkującym samochody w Niemczech.

Niestety spora czesc naiwnej publiki czesto o tym nie wie, i zeruja na
tym czesto dziennikarze. Oleg pisal niedawno na temat niemieckiego
programu N-TV gdzie dziennikarze objechali nowego Forda Mondeo jako
samochod o kiepskim zawieszeniu i zenujacym silniku diesla, szczegolnie
w prownaniu z Citroenem. Ciekawe co ten sam program powie o zawieszeniu
nowego Jaguara X ? Malo kto wie, ze zawieszenia Mondeo i Jaga X sa
identyczne. Co do diesla komiczne jest to, ze nowy diesel do Mondeo
to prodkt wspolpracy Forda i Citroena i obie firmy beda go uzywac.


To jest kompletna bzdura, Jacusiu. C5 oferuje common raila, a Mondeo -
silnik o wtrysku bezpośrednim. Czy dostrzegasz różnicę? To są całkiem różne
jednostki, o innej pojemności, wymiarach i osiągach. A o Jaguarze dowiemy
się we wtorek o 21:25 CET na N-TV. Cierpliwości.

Brytyjskie czasopismo Top Gear (BBC) wrecz uznalo nowe Mondeo
za najlepszy w tej chwili samochod rodzinny w Europie, o doskonalych
wlasnosciach jezdnych !!!


Testowane przez Brytyjczyków Mondeo było wyposażone w lekki silnik benzynowy
o poj. 1.8. Jeśli Ford stosuje "to samo zawieszenie" ze znacznie cięższym
Dieslem, to nic dziwnego, że test Niedzwiedzia wypadł niekorzystnie. Miałem
okazję dwukrotnie przetestować C5 z prędkością przekraczającą sferę Twoich
marzeń - jechało mi się nim tak pewnie, jak 2-tonowym A6 quattro. Czym może
zaimponować stosunkowo proste Mondeo w takim zestawieniu? - chyba jedynie
kurczowo trzymaną, drżącą od niebezpiecznie wyżyłowanych obrotów, kierownicą
ze skaju...

Zastanawia, czy program telewizji niemieckiej celowo oszukuje,
czy tez dziennikarz ma klapki na oczach jak na przyklad Proga ?


Tak, Jacusiu, niemiecki redaktor o rodowodzie kierowcy rajdowego nie ma
pojęcia o osiągach, zawieszeniu i technice w ogóle, i celowo oszukał
telewidzów uznając niemiecki produkt za gorszy od pozostałych aut biorących
udział w teście, gdyż jego wnioski nie pasują do tez Brytyjczyków...

Jak widac, produkty niemieckie nie sa jakos szczegolnie lubiane.
Te co sa kosztuja majatek :-)


Tylko jakoś cieszą się większym prestiżem i powodzeniem, o czym świadczą
choćby ilości nowo zarejestrowanych samochodów (w Europie)...

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Zawieszenie Mondeo
Wy¶wietlono wypowiedzi znalezione dla frazy: Zawieszenie Mondeo