Temat: DEMART Atlas z GKD i bzdurką


Franciszek Grzegorek wrote:
Jak ta ulica się nazywa? Druskienicka, czy Druskiennicka?
na pilot.pl jest Druskienicka, a na ksiazkatelefoniczna.prv.pl jest
Druskiennicka. :-)
(Poprawna nazwa według słownika PWN to Druskienniki, czyli Druskiennicka.)


Poprawna forma powinna oczywiscie brzmiec "Druskiennicka"
(http://tinyurl.com/8cbqu), jednakze rzeczywista nazwa ulicy zawiera blad i
brzmi "Druskienicka" (http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=ulice).

Pozdrw
Pedro

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Poznań-Dębiec


Pytanie do kolegów z Poznania:

Czy roboty przy kładce obok pętli nad torami lubońsko-starołęckimi to jej
koniec czy rewitalizacja?


Za Wyborcza: Kładka została zamknieta 3 stycznia 2007 roku przez pracowników
ZDM Poznań na czas nieokreślony.
MR

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [ZDM] FESTYN LOTNICZY THUNDERBIRDS. POZNAŃ - KRZESINY 26 CZERWCA 2007
http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=497

Transport PKP

Pociągi odjeżdżają ze stacji Poznań Główny z toru 3 przy peronie nr 2 i
dojeżdżają bezpośrednio na miejsce pokazów na Lotnisko Krzesiny.

Odjazdy ze stacji Poznań Główny będą odbywać się o godzinach: 8.25, 10.10,
11.55
Pociągi wyjeżdżają ze stacji Poznań Główny i zatrzymują się na stacjach:
Poznań Dębina, Poznań Starołęka, Lotnisko Krzesiny.

Odjazdy z Lotniska Krzesiny w kierunku stacji Poznań Główny odbywać się będą
o godzinach: 15.45, 17.20, 19.10 Przyjazd na dworzec Poznań Główny na tor 5
przy peronie nr 3.

Pociągi te będą wyświetlone na tablicach odjazdowych i przyjazdowych w holu
dworca i na peronie jako "Poznań Krzesiny - Nadzwyczajny".

Przejazd pociągiem nadzwyczajnym po ustalonej trasie trwa 38 min. i jest
całkowicie bezpłatny.

Podczas przejazdu pociąg nadzwyczajny relacji Poznań Główny - Lotnisko w
Krzesinach nie będzie zatrzymywał się na stacji Poznań Krzesiny.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: #%@&^%$#@ Zarząd Dróg Miejskich .....
w Poznaniu!!! Dostałem dzisiaj wezwanie do zapłacenia kary za nieopłacenie
postoju w strefie płatnego parkowania na ul. Ratajczaka. Okazało sie że
podobno nie opłaciłem postoju 02.07.2001r. No mówie sobie, faktycznie chyba
parkowałem w wtedy na ulicu Ratajczaka (ale głowy nie dam sobie uciąć, bo to
było 9 miesięcy temu), tylko że zawsze wypełniam karte postoju, a w jak jade
z kimś załatwiać sprawy do centrum i nie mam akurat karty to ja siedze
grzecznie w aucie i czekam. Teraz mam takie pytanie. Zawsze myślałem że
najpierw powinienem znaleźć za wycieraczką jakiś "mandat" (nic takiego nie
miało miejsca) a dopiero potem upomninie do zapłaty, a nie że po 9
miesiącach dostaje takowe pismo. Naprawde nie wiem co o tym myslec, moze
poprostu ktos chce sobie na mnie zarobic??? Mial juz ktos takie przygody z
ZDM w Poznaniu i może coś doradzić, bo jak nie to chyba zapłace im tą kase
bo nie mam czasu i nerwów do jakiś utarczek z ZDM.
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: #%@&^%$#@ Zarząd Dróg Miejskich .....


MaciejG <jack@poczta.onet.plwrote:
miesiącach dostaje takowe pismo. Naprawde nie wiem co o tym myslec, moze
poprostu ktos chce sobie na mnie zarobic??? Mial juz ktos takie przygody z
ZDM w Poznaniu i może coś doradzić, bo jak nie to chyba zapłace im tą kase
bo nie mam czasu i nerwów do jakiś utarczek z ZDM.


Odpisz im, że w tym dniu nie parkowałeś w tym miejscu.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] MPK - Od lipca komunikacja z ościennych gmin nie wjedzie do centrum
 Kroelewicz <kroelew@NOSPAM.gazeta.pl napisał(a):

Gminy nie mają takich uprawnień. Zarządcy dróg (bo tym się to je) nie mogą
ograniczać dostępu do infrastruktury na podstawie wydumanych przez siebie
zasad.


Zarządca dróg (np. ZDM w Poznaniu) podlega gminie i postępuje zgodnie z jej
polityką a nie zgodnie ze swoim dumaniem. Sprawy związane z transportem
zbiorowym należą do zadań gminy wyznaczonych ustawowo. Wyrok UOKiKu jest
jakimś absurdem, bo karze gminę za to że używa swojej dominującej pozycji,
która to pozycja jest nadana gminie ustawowo.
Równie dobrze można uznać obowiązek podatkowy za wykorzystywanie dominującej
pozycji przez Państwo i zaskarżyć go do UOKiK.

pzdr
m't

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] MPK - Od lipca komunikacja z ościennych gmin nie wjedzie do centrum
mteulin  <mteu@NOSPAM.gazeta.pl napisał(a):

Zarządca dróg (np. ZDM w Poznaniu) podlega gminie i postępuje zgodnie z jej
polityką a nie zgodnie ze swoim dumaniem.


Zarządca dróg podlega prawu. Na podstawie ogólnego przepisu z Art. 4 Ustawy o
samorządzie gminnym ("Gmina (...) zaspokaja potrzeby mieszkańców w zakresie
transportu zbiorowego(...)") nie da się przeprowadzić logicznie poprawnego
wnioskowania obalającego normy wyinterpretowane z Ustawy o transporcie
drogowym.
Być może UOKiK łyknie tłumaczenie o zamianie funkcji terenu z przystanków na
miejsca parkingowe, ale w postępowaniu sądowym to się raczej nie utrzyma.

GK

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] Tramwaj na Rataje - o krok od budowy


| Informator to materiał rozdawany dziennikarzom podczas dzisiejeszej
| konferencji prasowej na temat organizacja ruchu podczas budowy torowiska
na
| ul. Kórnickiej.

Aha. dzięki za informacje. Mógłbyś go przepisać tutaj jeśli Ci się by
chciało
to zrobić :D


Proszę zobaczyć na:
http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=268
MR

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] Tramwaj na Rataje - o krok od budowy


| Informator to materiał rozdawany dziennikarzom podczas dzisiejeszej
| konferencji prasowej na temat organizacja ruchu podczas budowy torowiska
na
| ul. Kórnickiej.

| Aha. dzięki za informacje. Mógłbyś go przepisać tutaj jeśli Ci się by
chciało
| to zrobić :D

Proszę zobaczyć na:
http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=268


Patrze, patrze i niestety widze ze na Kórnickiej w strone mostu i centrum nie bedzie przystanku. Czyż nie ?  Czy to oznacza ze
na tym skrzyżowaniu znowu tabuny ludzi będą się przewalały czatując na tramwaj który moze pojedzie tu a może tam ?

A może jednak źle widze ?

A.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [radio] Winogrady: remont zgodnie z planem
Tomasz Korycki pisze:


Tam ZTCP torowisko mialo znalezc sie w osi, ale jako zatrawione, a pasy
samochodowe po zewnetrznych jego stronach. Natomiast w obrebie przystankow
zastosowany mial byc system w postaci zabudowanego torowiska i wjazdu
samochodow na nie w tymze rejonie (zeby nie bylo tego durnego dochodzenia
z/do wysepek).


Dokładnie tak:
http://www.zdm.poznan.pl/content/images/news/b122cb81dc0a.jpg
http://www.zdm.poznan.pl/content/images/news/5eba90125e00.jpg

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [radio] Winogrady: remont zgodnie z planem


Dokładnie tak:
http://www.zdm.poznan.pl/content/images/news/b122cb81dc0a.jpg
http://www.zdm.poznan.pl/content/images/news/5eba90125e00.jpg


O - i jak widac na wizualizacji tutaj to samochody beda musialy lawirowac
miedzy przeszkodami a nie tramwaje. We Wroclawiu powszechnie realizowane
jest to na odwrot od co najmniej kilkunastu lat.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [radio] Winogrady: remont zgodnie z planem


http://www.zdm.poznan.pl/content/images/news/b122cb81dc0a.jpg
http://www.zdm.poznan.pl/content/images/news/5eba90125e00.jpg


niefajnie bedzie sie tam przeciskac jadac ciezkim gasniczym alarmowo do
pozaru :]

ale co sie spali, to nie zgnije.

zul

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: SITK - spotanie: NOT 30.11.05 r godz 17.00
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji  Rzeczpospolitej Polskiej
Oddział w Poznaniu oraz Urząd Miasta Poznania zapraszają do udziału

w POZNAŃSKIM FORUM TRANSPORTOWYM (XXVIII Konferencja)

które odbędzie się w dmiu 30 listopada 2005 r.
o godz. 17:00 w sali 119
w Domu Technika w Poznaniu, ul. Wieniawskiego 5/9
na temat:

"PRZYSPIESZENIE RUCHU TRAMWAJOWEGO W POZNANIU"

według programu:

17:00 - 17:05 - Wnioski z XXVII konferencji
17:05 - 18:00 - "Analiza przyśpieszenia transportu tramwajowego w Poznaniu"
                      - dr inż. Mariusz Kaczmarek, dr inż. Jeremi Rychlewski
(Politechnika Poznańska)
18:00 - 18:15 - "Zintegrowane sterowanie ruchem na ul. Grunwaldzkiej -
projekt dofinansowany ze środków unijnych"
                      - mgr inż. Jerzy Nawrocki (ZDM Poznań)
18:15 - 18:30 - "Porównanie prędkości komunikacyjnych na trasach GTR i PST w
Poznaniu"
                      - dr inż. Andrzej Kryg (Politechnika Poznańska)
18:30 - 19:00 - Dyskusja i zamkniecie konferencji

SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W FORUM

Prezes Oddziału SITK w Poznaniu
Janusz Hora

Sekretariat Forum:
61-712 Poznań, ul. Wieniawskiego 5/9;
tel/fax. (061) 8537307, 8536805 w 343;
email: s@mail.sylaba.pl

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: SITK - spotanie: NOT 30.11.05 r godz 17.00


18:00 - 18:15 - "Zintegrowane sterowanie ruchem na ul. Grunwaldzkiej -
projekt dofinansowany ze środków unijnych"
                      - mgr inż. Jerzy Nawrocki (ZDM Poznań)


Jest mała zmiana. Być może krótką prelekcję zamiast mgr inż. Jerzy Nawrocki
wygłosi inz. Andrzej Nadolny (ZDM Poznań).
MR

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: ZDM w Poznaniu
2 tygodnie temu napisałem do nich maila, że po remoncie  i przebudowie
ul. Bukowskiej pozostał znak sprzed remontu (niebieska tablica z pasami
ruchu), a kilka metrów dalej stoi nowa informująca o nowej organizacji
pasów, co moim zdaniem jest mylące i dezorganizuje ruch.

Znak jak stał, tak stoi.

Odpowiedź jak nie przyszła, tak nie przychodzi.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Piętno...
Marek Bieniek napisał(a):


...dla "spryciarzy", którzy z pasa do skrętu w prawo wpierniczają się
slalomem na czerwonym na pas do jazdy na wprost lub w lewo, a potem
stoją i czekają (bo nie widzą świateł i czekają, aż im ktoś zamacha).


Rób tak, jak mój kolega: jak jeszcze jest czerwone, to błyśnij albo
zatrąb takiemu, co się wpierniczył, że może jechać.
Ostrożna wazelina dla ZDM w Poznaniu, że na mojego maila z sugestią
kilku poprawek na skrzyżowaniu Polskiej z Bukowską (urlop miałem i za
dużo wolnego czasu) zareagowali - wprowadzając je. I już nie można się z
prawoskrętu wpierniczyć przed kolejkę, bo słup stoi.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Samochód potrącił dwie kobiety na przejściu
Kretyn albo troll
Och, ty głupcze. Różnica drogi hamowania przy 70 km/h i 80 km/h to całe 11 metrów!
Jeśli umiesz czytać proste wykresy (wątpię), to zobacz:
www.zdm.poznan.pl/content/images/news/57ca606b6257.jpg

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Krakowskie Przednieście
tomek854 02.10.07, 14:12 Odpowiedz

A co to jest SPP i dlaczego tam jest taniej?

Tam nie jest taniej:
www.zdm.poznan.pl/parking_zone.php?site=strefa&sub=1
Poza strefą zieloną (1zł/godz.)...buforowe są po to, żebyś zostawił samochód
poza ścisłym centrum i doginał z buta.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Lobby widać na ulicach - pozdrowienia
ZDMPoznań 31/VII około 13:00
Pozdrawiam śliczną dziewczynę jeszcze nie z Lobby ale zaciągniętą przez
koleżankę do salonu u Yoshi i tam ostanikowaną w kremową Elizkę.
Tych kwiatuszków nie da się pomylić zwłaszcza pod cienkimi letnimi bluzkami.
Kupowałam doładowania kart strefy parkowania i od początku wgapiałam się w
dobrze ubrany biust!
A na koniec nie wytrzymałam :)i zagadnęłam

Zaprasza koleżankę i z koleżankami również na poznańskie spotkania!
Wiedza stanikowa się szerzy!
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: co z tą drogą ? :-)
Polecam lekturę, wreszcie coś pozytywnege w sprawie nieszczęsnej
drogi.
www.zdm.poznan.pl/print.php?id=425
www.zdm.poznan.pl/orders.php?site=wynik&sub=1Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Maszyny zastąpią parkingowych
Nareszcie !!! Koniec patologii.
Bywam w Łodzi kilka razy w miesiącu i zawsze nie mogłem się nadziwić jak miasto
może tolerować taką patologię jaką było zbieranie opłat za parkowanie przez
parkingowych. Przecież ci ludzie większość kasy brali do swojej kieszeni, bo
sam system na to pozwalał. Najpierw jakieś karteczki z godziną a potem bilety,
które parkingowi raz dawali a dziesięć razy nie. Teraz kiedy będą parkomaty
miasto powinno wprowadzić służbę parkingowa, która kontrolowałaby czy kierowcy
płaca za postój i wypisywała wezwania do zapłaty jeśli postój byłby
nieopłacony. Zapraszam do Poznania, tam taki system działa i spisuje się
świetnie, a jego obsługą zajmuje się miasto a nie jakaś spółka. Szczegóły na
stronie www.zdm.poznan.pl/parking_zone.php?site=strefa&sub=1

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: 3 PLN za 1godz. parkowania w centrum ...i po bólu.
chciałbym zauważyć że ten system płatnego parkowania jest bardzo podobny do tego
z Poznania:
OPŁATY STAWKI
1OPŁATY JEDNORAZOWE
Minimalny opłacony czas parkowania w SPP wynosi 1/4 godziny. Opłacenie dalszego
parkowania następuje proporcjonalnie do wartości użytej monety lub wartości
opłaconej kwoty z karty chipowej lub magnetycznej. ( § 9 ust.3 Regulaminu)
1.1. W podstrefie cenowej A - czerwonej
za pierwszą godzinę:3,00 zł
za drugą godzinę:3,60 zł
za trzecią godzinę:4,30 zł
za czwartą i każdą następną godzinę:3,00 zł
1.2. W podstrefie cenowej B - żółtej
za pierwszą godzinę:2,70 zł
za drugą godzinę:3,20 zł
za trzecią godzinę:3,60 zł
za czwartą i każdą następną godzinę:2,70 zł
1.3. W podstrefie cenowej C - zielonej
za pierwszą godzinę:1,00 zł
za drugą godzinę:1,00 zł
za trzecią godzinę:1,00 zł
za czwartą i każdą następną godzinę:1,00 zł
www.zdm.poznan.pl/parking_zone.php?site=strefa&sub=2Wywietl wicej postw z tematu



Temat: linea w dabrowce
petycja w sprawie ronda w Skórzewie
Zwracam się z prośbą do wszystkich zainteresowanych lepszym dojazdem do
Poznania przez Skórzewo o wysyłanie petycji podobnej treści na poniższe
adresy:'office@zdpp.wokiss.pl'; 'dyrekcja@zdpp.wokiss.pl'; 'zdm@zdm.poznan.pl';
'wojt@dopiewo.pl'

W związku z rozbudową osiedli mieszkaniowych w Dąbrówce i Skórzewie przejazd
przez skrzyżowanie Poznańska/Malwowa prowadzące do centrum Poznania w godzinach
porannych zajmuje, co najmniej 45 minut. Biorąc pod uwagę fakt, że przy ulicy
Poznańskiej w Skórzewie dobiega końca realizacja 4 budynków wielorodzinnych ze
185 mieszkaniami czas ten zapewne znacznie się wydłuży. Sygnalizacja świetlna
przy tak dużym natężeniu ruchu nie jest w stanie rozładować korków, które w
godzinach porannych tworzą się na długości kilkuset metrów. Jedynym
rozwiązaniem, które w znacznym stopniu poprawi przepływ jadących przez
skrzyżowanie pojazdów jest:
- budowa ronda,
- poszerzenie jezdni i utworzeniu dwóch dojazdowych pasów ruchu do ronda.


=========================
Może jak pokażemy ilu nas jest to w końcu ktoś się zainteresuje tematem....

pozdrawiam
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Znów potrącenie pieszych na Chrobrego
Znów potrącenie pieszych na Chrobrego
Od początku forsuje wybudowanie przejścia dla pieszych z sygnalizacja świetlną
(to nie jest kompletna sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu - tylko taka jak
np na 1905 Roku obok PKSu, lub na Wierzbickiej na osiedlu Południe). Koszt
budowy takiej sygnalizacji jest dziesięciokrotnie mniejszy niż pełnej
sygnalizacji.

Poza tym po modernizacji ulicy Chrobrego zniknęły pomarańczowe fluorescencyjne
znaki przyjście dla pieszych, które były bardziej widoczne od obecnych.
www.zdm.poznan.pl/style/images/osiagniecia/14_s.jpg

Postawione są znaki D-6b
(prawojazdy.dlastudenta.pl/artykul/D_6b_przejscie_dla_pieszych_i_przejazd_dla_rowerz,41093.html)

Znaki te powinny być większe od standardowych (co prawo dopuszcza). Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zapłacimy za parkowanie na Powiślu
Warszawiacy - uczcie się od poznaniaków
W Poznaniu są trzy strefy - najdroższa A-czerwona, nieco tańsza B-
żółta i dużo tańsza C-zielona.
Wszystko rozsądnie zaplanowane, działa od ponad 7 lat.
www.zdm.poznan.pl/parking_zone.php?site=strefa&sub=1Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Umarł Cezar - system zarządzania ruchem w mieście
Jeździłem dwa dni temu po Warszawie... koszmar...
W Poznaniu jest mniej samochodów, a jednak się nad tym pracuje:
www.zdm.poznan.pl/osiagniecia.htm
Sprawa chyba zbyt mało znana.
I artykuł z 1999 roku z warszawskiego portalu komunikacji miejskiej:
www.przegubowiec.com/przegub/archiw/27poz.htm

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Gorszy rodzic, czyli matka jest tylko jedna
Gorszy rodzic, czyli matka jest tylko jedna
Proponuję zmienić na "Obywatelka lub Obywatel z Dzieckiem" bo co będzie jak z
wnuczkiem przyjedzie Dziadek??? Dla mnie jednak w tym przypadku ważne powinno
być dziecko!! Uśmiałem się tak samo jak wówczas gdy informowałem ZDM ( w
Poznaniu )o widzianej dziurze w jezdni i usłyszałem od urzędniczki pytanie o
wielkość dziury bo oni mają różne okienka ( numery telefonów ) dla dziur
małych i dużych! Urzędnicz fantazja nie zna granic absurdu!!!
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Miss Dziura: drogowcy już łatają
Miss Dziura: drogowcy już łatają
Oczywiście zgłaszam ul. Za Cytadelą. Wraz z ul. Brandstaettera.
Nie mogę zrozumieć, dlaczego kierowcy MPK z urzędu nie zgłaszają (mają
łączność albo na pętlach u dyspozytora) dziur, których zazwyczaj nie mogą
wymanewrować? Jeździ też spora ilość pojazdów rozmaitych służb. Wszyscy
pracownicy miejscy (także policja) powinni mieć możliwość przekazywania
informacji o dziurach. Trzeba to w końcu sprawnie zorganizować! A nie kolejna
akcja.
Kto np. zna adres emailowy ZDMPoznań by zgłosić dziurę?
Są tylko telefony - archaiczne... Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Rewolucja w monitoringu: cywile do kamer
Poznan - monitoring On-Line
Moim zdaniem ZDM już udostępnia kamery:
www.zdm.poznan.pl/content/kamera.html
System ZDM to jednak co innego niż monitoring robiony przez miasto. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Rekordowa liczba dziur w poznańskich ulicach
Remonty nawierzchni: firmy
www.zdm.poznan.pl/orders.php?site=wynik&sub=1
Firmy, które otrzymały największą liczbę punktów jeśli chodzi o
remonty nawierzchni jezdni:

DZ/UD/341/153/09
- Zakład Budowlano-Produkcyjny „DACHBUD”, ul. Słoneczna 36, 62-064
Plewiska

DZ/UD/341/164/09
- STRABAG Sp. z o.o., ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa

DZ/UD/341/153/09
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Roman Dyba Sp. z o.o., ul. 28 Czerwca
1956r. nr 392, 61-441 Pozna

DZ/UD/341/139/09
- Marek Dachtera prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Zakład
Robót Drogowych Marek Dachtera, ul. Ks. I. Posadzego 5b, 62-040
Puszczykowo

Dz/UD/341/129/09
- POL-DRÓG Piła Sp. z o. o. ul. Wawelska 106

DZ/UD/341/123/09
- STRABAG Sp. z o.o., ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa

DZ/UD/341/111/09
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg Roman Dyba Sp. z o.o., ul. 28 Czerwca
1956r. nr 392, 61-441 Poznań

DZ/UD/341/109/08
- Budownictwo Drogowe „KRUG” Sp.j., ul. Zamkowej 30, 62-020 Swarzędz

DZ/UD/341/105/08
- COLAS Polska Sp. z o.o

DZ/UD/341/075/08
- Budownictwo Drogowe „Krug” Sp. j., ul. Zamkowa 30, 62-020 Swarzędz

DZ/UD/341/052/08
- SKANSKA S.A. ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa

DZ/UD/341/067/07
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., ul. Ofiar Gór
Morzewskich 5, 64-800 Chodzież

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Marcinkowskiego na pewno. Ale aleje czy aleja?
System DEZ-Informacji Miejskiej - bez DEZ ...
Wstyd mi za mój pośpiech. Na stronach ZDM-u można znaleźć informacje
dot. SIM, np. www.zdm.poznan.pl/news.php?site=sim&sub=10
Znajduje się na niej mapa oraz informacja o tym, że "Nazwy jednostek
obszarowych zostaną umieszczone na tablicach informujących o nazwach
ulic, numerach posesji oraz przystankach MPK" poparta załącznikiem
www.zdm.poznan.pl/content/pliki/jednostki_obszarowe_2008.doc
W załączniku tym, figurują "jednostki obszarowe", które pomyłkowo
wziąłem za nazwę dzielnicy. Przepraszam, jeśli ktoś zdążył poczuć się
urażony moim wcześniejszym postem. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Dlaczego matematyka jako obowiązkowy przedmiot ?
Dlaczego matematyka jako obowiązkowy przedmiot ?
Choćby po to, aby ludzie z ZDMPoznań postawili odpowiednie znaki
drogowe. W ubiegłym miesiącu wkopali słupki uniemożliwiające
parkowanie na chodniku po nieparzystej stronie ulicy Strzeleckiej
(pomiędzy Długą a wylotem Rybak). Kierowcy nic sobie z tego nie
robią i mają rację! Brakuje znaku zakazu parkowania i zatrzymywania
się na tym odcinku. Jedynym znakiem jest koniec płatnej strefy
ograniczonego postoju. Policji to wisi, SM zjawia się po telefonie
(albo i nie).Niestety brak współpracy pomiędzy służbami, które żyją
z moich pieniędzy jest porażający (ciekawe jak się ma koordynator
tych służb). Poznań ciągle kwiczy, że brak pieniędzy na wszystko.
Tymczasem pieniądze "stoją" na ulicy. Wystarczy kupić lawety, które
będą usuwały auta tych, którym się coś wydaje wbrew znakom zakazu
(polecam ul.Ratajczaka i pl.Wolności) na podmiejski parking Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Kierowcom nie da się ulżyć, ale pasażerom być m...
Kierowcom nie da się ulżyć, ale pasażerom być m...
Według rozdawanego informatora o przebudowie ulicy Winogrady ponoć należy
zgłaszać uwagi na adres internetowy www.zdm.poznan.pl. Można słać i oczywiście
bez odpowiedzi ze strony ZDM. FIKCJA!!!!
Torpol odpowiada natychmiast, ale w stylu, że od nich nic nie zależy, prosimy
do ZDM.

Po osiedlu (Dożynkowa, Zagonowa, Wyżyny, Murawa i z powrotem po Wingradach z
dojazdem do pestki u wylotu Owsianej) powinien krążyć bus pomagając dotrzeć
starszym do Tramwaju. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: UAM: rektorem zostanie fizyk czy chemik?
> 1: na jakie Morasko? toć nawet kandydat na rektora nie wie, gdzie jest campus??
> ?

A co kartoflany mundralo, moze chciales powiedziec, ze skoro ulica umultowska to Umultowo??
Sorry batory ale to jest Morasko (chyba ze wydzial nauk o ziemii-ten lezy na umultowie) www.zdm.poznan.pl/content/pliki/mapa_jed_obsz.jpgWywietl wicej postw z tematu



Temat: Zbudują drogi za setki milionów
Jeżeli chodzi o ul. Nowonaramowicką, to trwa projektowanie. W roku 2008
rozstrzygnięto przetarg i podpisano umowę:
www.zdm.poznan.pl/orders.php?site=wynik&sub=1 (poz. 59) Tak więc nie wiem
czemu się dziwisz, że realizacja nie jest planowana na rok 2009 skoro
opracowanie takiego projektu to min. rok. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Będzie lepszy wyjazd z Chemicznej na Lechicką
Będzie lepszy wyjazd z Chemicznej na Lechicką
To cale skrzyzowanie jest nieprzemyslane. Czy nie lepiej byloby
wybudowac rondo (jak na rondzie obornickim) w tym miejscu wtedy
nie trzeba by sie martwic o swiatla i jakies dodatkowe
prawoskrety. Jest tam wystarczajaco miejsca na taka budowe. Nie
rozumiem dlaczego ZDM w Poznaniu tak bardzo boi sie rond. W
zamian za to serwuje nam co 50 metrow sygnalizacje swietlna. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Będzie lepszy wyjazd z Chemicznej na Lechicką
Gość portalu: Pablo napisał(a):
> Nie rozumiem dlaczego ZDM w Poznaniu
> tak bardzo boi sie rond. W zamian za
> to serwuje nam co 50 metrow sygnalizacje
> swietlna.

ZDM wierzy w inteligencję sygnalizacji świetlnej,
natomiast inne rozwiązania go mało interesują.
Ideałem by tma było skrzyżowanie bezkolizyjne
- dwupoziomowe... rondo jest też dobrym pomysłem,
natomiast światła - to ostateczność - gdy brak
miejsca na rondo...

Jednak ZDM uparcie stawia światła - zamiast budować
ronda, czy wiadukty... stawia światła, zamiast budować
kładki dla pieszych...
Dla mnie sygnalizacja świetlan - to prowizorka,
która w przyszłości powinna być zastąpiona czymś
lepszym - np. odpowiednimi wiaduktami...
I tylko należy czekać, aż w końcu miasto się całkowicie
zakorkuje... bo sygnalizacja świetlna może i zwiększa
zagęszczenie samochodów na ulicach i umożliwia ich
przemieszczanie się - ale kiedyś ulice się w końcu
zapełnią... zresztą widać to już obecnie - gdy Poznaniacy
ruszają na przedświąteczne zakupy... Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Strefa puchnie, a podziemny parking pusty
kiks4 napisał:

> Czy parking ma swoja stronę internetową i linki do niej umieszczone na
> wszystkich poznańskich portalach? W ten sposób można części kierowców ułatwić
> zrozumienie zasady działania tego poznańskiego "cudu"!

Parking ma swoją stronę internetową:
www.parking.xt.pl/
Wiadomo w soboty, niedziele, święta i pomiędzy 18 a 10 rano opłaca się parkować
w strefie, choćby dlatego, że jest bezpłatna, za to pod ziemią trzeba płacić.
Moim zdaniem powinni pozostawić te ponad 400 miejsc parkingowych na powierzchni
a parking podziemny zbudować swoją drogą, bo miejsc do parkowania i tak jest
ciągle mało. Ale skoro ktoś chciał zabezpieczyć interesy właściciela parkingu
podziemnego to stało się tak, jak się stało.

Parkując w strefie minimalny czas za jaki trzeba zapłacić to 1/4h
www.zdm.poznan.pl/parking_zone.php?site=strefa&sub=2
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: brawo dyrek:))
brawo dyrek:))
Dzisiaj, na konferencji prasowej w Urzędzie Miasta wiceprezydent Poznania P.
Klepka i dyrektor Zarządu DrógMiejskich Jan Sklorz przedstawili nagrodę za
wdrożenie systemu wspomagania zarządzania siecią ulic m. Poznania oraz za
budowę zintegrowanego systemu sterowania ruchem opracowanego przez specjalistów
z Politechniki Poznańskiej.
Nagrodę dla najlepszego zarządu drógmiejskich w kraju dyrektor ZDMPoznań
odebrał z rąk wicepremiera Marka Pola podczas Międzynarodowych Targów
Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA w Kielcach.

za: www.city.poznan.pl Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Najgłupsze skrzyżowanie drogowe w Poznaniu
Najgłupsze skrzyżowanie to skrzyżowanie o ruchu okrężnym Rondo Rateje i to
dzięki ZDM w Poznaniu poprzez debilne oznakowanie pasów znakami poziomymi.
Wielokrotnie jak jadę ze strony Królowe Jadwigi w kierunku Katowickiej zgodnie
ze znakami pionowymi spotykam się na reakcję ze strony innych kierowców poprzez
użycie klaksona. Znaki pionowe przed krzyżówką nakazują stojącemu na skrajnym
prawym pasie krowcy jazdę na wprost i skręt w prawo. Jadący środkowym pasem
może jechać na wprost, natomiast ze skrajnego lewego mogą korzystać jedynie
kierowcy skręcający w lewo. Chwila nieuwagi (a przy oznakowaniu poziomym ronda
o to nietrudno) okazuje się, że ten ze środkowego pasa musi skręcić w lewo
(jeśli sugeruje się znakami poziomymi) ten z pasa prawego zjeżdza z ronda na
wprost na lewym pasie, a ten z lewgo wjeżdza na torowisko. Chyba że kierowca
będzie kierował się znakami pionowymi. Tutaj może dojąć do sytuacji, że
kierowca ze skrajnego pasa zajedzie drogę temu jedącego ze środkowego. Zbyt
duży bałagan na tak uczęszczanym skrzyżowaniu. Wielu miejscowych daje się
nabrać, a co dopiero goście. Sugeruję poprawę oznakowania poziomego Ronda
Rataje. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Dlaczego nie rusza budowa parkingu pod pl. Woln...
www.zdm.poznan.pl/foto/1084284143.jpeg
baza9.w.interia.pl/plany.JPG
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Megastrefa Parkowania
W Poznaniu można na szczęście kupić karnety abonamentowe na określoną ilość
dni, dla mieszkańców i pracowników na terenie strefy są zniżki
www.zdm.poznan.pl/cennik.htmWywietl wicej postw z tematu



Temat: SYSTEM INFORMACJI MIEJSKIEJ...
SYSTEM INFORMACJI MIEJSKIEJ...
Widzieliście już w centrum, pełno jest nowych znaków pokazujących kierunki
ważniejszych zabytków, obiektów; a docelowo ma być jak w W-wie nazwy ulic z
numerami i dzielnicami. Fajnie, zaczynam się czuć jak na zachodzie...

www.zdm.poznan.pl/news.php?site=simWywietl wicej postw z tematu



Temat: System Informacji Miejskiej - kogoś pogięło ??????
Masz racje, że być może kolejność wdrażania SIM powina być inna - ale
podejrzewam, że w grę wchodzi kwestia kosztów. Sądzę, że tabliczki z nazwami
ulic, jako że jest ich więcej kosztują więcej niż te kierunkowe. Zresztą - na
stronie ZDM masz informację, o zakończeniu wdraania "kolejnego etapu" SIM -
"informacji dla pieszych": www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=225 A
zatem jako kierowca nie denerwuj się, że nie dowidzisz informacji, któa jest
kierowana przede wszystkim do przechodniów. Opis całego systemu SIM - tj.
wszystkich poziomów jest tu: www.zdm.poznan.pl/news.php?site=simWywietl wicej postw z tematu



Temat: Jeszcze o sygnalizacji
the_dzidka napisała:
> Co się stało z sygnalizacją na skrzyżowaniu Serbska - Mieszka I?

hej dzidka,
jedno, co na pewno zrobili, to oddzielili skręcających w lewo i jadących na
wprost ul. Mieszka I. Z powodu tych lewoskrętów było dużo stłuczek i wypadków,
więc chyba tak jest bezpieczniej. Z drugiej strony-powoduje to dłuższe stanie i
niekiedy korki (coś za coś).
A tu mail do ZDMu:
zdm@zdm.poznan.pl
pzdr
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Jeszcze o sygnalizacji
> jedno, co na pewno zrobili, to oddzielili skręcających w lewo i jadących na
> wprost ul. Mieszka I. Z powodu tych lewoskrętów było dużo stłuczek i
wypadków,
> więc chyba tak jest bezpieczniej.

Bardzo możliwe... Ale "coś za coś" oznacza w tym konkretnym wypadku plusy dla
tych, co jadą "Mieszkiem", ale minusy dla "niewinnie cierpiących" z Serbskiej.
I to mi się już mniej podoba, aczkolwiek fakt, że w opisanym przez Ciebie
miejscu stłuczek było co niemiara.

> A tu mail do ZDMu:
> zdm@zdm.poznan.pl
> pzdr

Dzięki bardzo!!! :))

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Czy powstanie droga rowerowa na ul. Głogowskiej?
Piszcie do ZDM!!!

Jeszcze jedno: Piszcie e-maile na adres zdm@zdm.poznan.pl (ewentualnie również
na adres: rzecznik.prasowy@zdm.poznan.pl) z żądaniem wyznaczenia drogi
rowerowej na ul. Głogowskiej! Przekazujcie tę wiadomość kolejnym internautom!
Tylko zmasowany nacisk na ZDM może przynieść efekty! Wywietl wicej postw z tematu



Temat: DROGA ROWEROWA NA GLOGOWSKIEJ
DROGA ROWEROWA NA GLOGOWSKIEJ
TAK CZY NIE ???
O TO JEST PYTANKO
CZY CHCECIE MIEC DROGE ROWEROWĄ W CENTRUM PRAWIE MIASTa na
glogowskiej na odcinku od ulicy gąsiorowskich do ul załęże jesli
chcecie tego to zapraszam was do wypowiedzi w tym temacie pod adresem
ZDM bo ci urzednicy nie maja zamiaru robic jakichkolwiek ulatwien dla
rowerow na tym odcinku!!!!!!!!!
zdm@zdm.poznan.pl
moze wasza obecnosc na ich skrzynce pocztowej (WASZE GLOSY SPRZECIWU
PRZECIW DECYZJI MIASTA) w sporej ilosci pomoze SEKCJI ROWERZYSTOW
MIEJSKICH W walce o ROWEROWY POZNAŃ
ZAPRASZAMY DO WSPOLNEJ WALKI O ULEPSZANIE TEGO MIASTA
www.srm.eco.pl Wywietl wicej postw z tematu



Temat: urząd odmiawa sprzedaży
urząd odmiawa sprzedaży
witam,
mam takie pytanie - czy urząd - konkretnie ZDM w Poznaniu może odmówić
sprzedaży identyfikatora, jeśli są zaległe mandaty. ZDM twierdzi, że jest taki
zapis w regulaminie - ja go nie znalazłam.
Oczywiście nie wypieram się, że są niezapłacone mandaty - ale dowiedziałam się
o nich kiedy przyszłam po identyfikator.
Ponoć ta zaległość jest już w egzekucji. Kwota nie jest duża - ok. 300 zł, ale
chodzi o fakt - czy urząd może zablokować mi parkowanie w strefie, w której
mieszkam. Nawet jeśli nie zapłacę - to i tak to przecież ściągną.
Po drugie, pół roku temu kiedy kupowałam identyfikator nikt nic nie mówił o
żadnych zaległościach - a mandaty są sprzed kilku lat.
Trochę to wygląda jak szantaż, wiec interesuje mnie czy państwowa jednostka
może się do czegoś takiego posuwać i jeśli tak to na jakiej podstawie, skoro
nie ma nic o tym w regulaminie.


pozdrawiam Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Rynek powierzchni biurowych
wiadukt Obornicki
tak ma wyglądać

www.zdm.poznan.pl/img/ob_2.jpg
www.zdm.poznan.pl/img/ob_3.jpgWywietl wicej postw z tematu



Temat: Hot Magazine- antyreklama Szczecina
Popierdółka Poznań
Albo napisz na temat remontów dróg w Poznaniu
www.zdm.poznan.pl/issues.php
cholera można zajzajeru dostać aby przejechać prtzez Poznań, oszczedność
oszczędnoiścią ale na oznakowanie nie mozna żałować pieniędzy.
Ja wiem że wy mieszkający w Poznaniu znacie ulice na pamięc ale nie tylko wy
żyjecie w tym kraju.
Jak jadę w kierunku Poznania a jeżdżę często to na samą myśl boli mnie żołądek
i jeżeli tylko mogę mijam tą "metropolię" z daleka i tak czynią wszyscy moi
znajomi aby minąć tą poznańską popierdułkę na ulicach.
Jesteście na drugim miejscu w moim rankingu po Śląsku, tan to dopiero jest
jazda. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [Łódź] Kolej korkuje Łódź


Daje to 382 samochody na kilometr kwadratowy. *6m2 wychodzi nam ze na
samochody
zajmowalyby powierzchnie 2296. metrow2 czyli ponad 0,2 km2. A zauwaz, ze na


przepraszam, rabnalem sie - szkolny blad - samochody zajmuja 0,002296 km2
powierzchni.


kilometrze kwadratowym drogi wcale nie zajmuja wiele powierzchni - dokladnie
1120 km dlugosci (pow. 8 mln m2 - wychodzi 4,28 km dlugosci/km2 powierzchni
miasta). Co prawda statystyczna powierzchnia ulicy przypadajaca na km2 to
4,28*0,00714 (tyle przyjmijmy ma szerokosci statystyczna ulica) daje nam
0,0305
km ul/km2 =30,5 metrow ulicy/km2. Skoro na kilometrze kwadratowym
1120 km dlugosci (pow. 8 mln m2 - wychodzi 4,28 km dlugosci/km2 powierzchni
miasta). Co prawda statystyczna powierzchnia ulicy przypadajaca na km2 to
4,28*0,00714 (tyle przyjmijmy ma szerokosci statystyczna ulica) daje nam
0,0305
km ul/km2 =30,5 metrow ulicy/km2. Skoro na kilometrze kwadratowym


powierzchni

przepraszam, rabnalem sie po raz kolejny (az samemu nie chcialo mi sie w nie
uwierzyc;) w obliczeniach (ekonomia matematyczna mnie meczy;)

4280 m dlugosci * 7,14 metrow szerokosci daje na 30.559,2 m2 powierzchni ulic
na kilometr kwadratowy (1.000.000 m2)
to daje 0,0305 km2 ulic na km2 (wpspomniane wczesniej)

teraz te dane wychodza jakos sensownie ale to i tak nie zmienia faktu ze to
tylko statystyka;) w kazdym razie znaleziony na stronie ZDM Poznań wskaźnik
motoryzacji mówi wszystko

367 samochodow x 578 wychodzi 212.126 samochodow zarejestrowanych w Poznaniu.

a to nie tylko samochody osobowe. Sam sie przyznam, ze troszke mnie tez
zadziwily te dane (przyznaje sie do bledow i przepraszam), ale nie zapominajmy
ze Poznań należy do najbogatszych polskich miast (dochód budżetu ponad 1,5 mld
zlotych). A Poznań w statystykach bedzie tylko jednym z nielicznych wyjatkow,
bo duzych miast mamy w sumie niewiele, a bogatych tym bardziej. Zreszta akurat
stron GUSu nie chce mi sie przegladac;)

pzdr ponownie, i jeszcze raz przepraszam, za te szkolne bledy, czlowiek
zmeczony czasem jest i glupote rabnie:)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] rondo ŚRODKA / Od 1 września po staremu
Więcej strzegółów na stronie ZDM:

http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=107

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] Kolejne remonty ulic w Poznaniu
Więcej informacji:
http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=358
MR
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] Kto odpowiada za zardzewiałe przedwojenne słupy trakcyjne.


| ZDiM - nie mamy go w ewidencji nie odpowiadamy za niego.


Raczej ZDM. Zobacz na stronę:
www.zdm.poznan.pl
MR

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: opieka nad osobami starszymi - W. Brytania
Mój e-mail: abryl@zdm.poznan.pl Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Praca na obozach młodzieżowych w W.Brytanii
abryl@zdm.poznan.pl Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Krakowskie Przednieście
Oto mi loto...
www.zdm.poznan.pl/parking_zone.php?site=parkingi
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [nieco ot]W Poznaniu sobie radzą,zdm rozkłada ręce
[nieco ot]W Poznaniu sobie radzą,zdm rozkłada ręce
www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&news_cat_id=245&news_id=148799&layout=1&forum_id=24850&page=text


Fot. DG
[ŻW] ZDM bezradny w walce z reklamą na przyczepach
autor: Tomasz Kunert, ar, 2007-02-16, Ostatnia aktualizacja: 2007-02-16
Samochody i przyczepy z billboardami są zmorą warszawskich jezdni i
chodników, ale ZDM nie daje sobie z nimi rady. Za to w Poznaniu urzędnicy
karzą właścicieli reklam.

Poznański ZarządDrógMiejskich nałożył już karne opłaty (240 zł za każdy
dzień) czterdziestu firmom ustawiającym ruchome billboardy przy drogach.
Tablice reklamowe na kołach tarasują też warszawskie jezdnie i chodniki, ale
nasz ZDM zamiast z nimi walczyć, rozkłada ręce...

Bezradni warszawiacy

– Samochód jest użytkownikiem drogi – mówi Marek Mistewicz, zastępca
dyrektora ZDM. – Jeśli kierowca nie popełnia żadnego wykroczenia związanego z
parkowaniem i postojem, nie możemy nic zrobić.
Tymczasem poznańscy drogowcy do sprawy podeszli inaczej – uznali, że
billboard na ruchomym obiekcie też jest reklamą, a nie zwykłym pojazdem lub
przyczepą.
– Skorzystaliśmy z ustawy o drogach publicznych. Przepisy wcale nie mówią, że
reklama to coś, co jest zainstalowane na stałe, czego nie można przesunąć –
mówi Dorota Wesołowska, rzecznik prasowy ZDM w Poznaniu.
– Dotychczas twierdzono natomiast, że aby tablica została uznana za reklamę,
musi być tak umieszczona, żeby nie dało się jej ruszyć – dodaje Wesołowska.
Pierwsza z firm, którą ukarał poznański ZDM, odwołała się do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego i przegrała. SKO uznało, że nie ma znaczenia sposób
ekspozycji billboardu, czyli to, że jest on na obiekcie, który może się
przemieszczać. Najważniejsze , że jest zlokalizowany przy jezdni. ZDM, mając
w ręku orzeczenie SKO, rozpoczął nakładanie kar na właścicieli kolejnych
tablic reklamowych.


Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Lewica blokuje podwyżkę opłat za parkowanie
W Poznaniu drożej niż w Warszawie i są 3 strefy
www.zdm.poznan.pl/parking_zone.php?site=strefa&sub=7Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Meble kuchenne pod wymiar
jateż proszę adres anowak@zdm.poznan.pl Wywietl wicej postw z tematu



Temat: kupię mieszkanie na oś. Leśnym w Koziegłowach
do Romama
daję mój adres odezwij się anowak@zdm.poznan.pl Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Ciężkie życie obok strefy płatnego parkowania
W Poznaniu jest kilka stref o różnych opłatach
www.zdm.poznan.pl/parking_zone.phpWywietl wicej postw z tematu



Temat: Oczy wielkiego brata na Szeligowskiego/Opieńskiego
"NA ŻYWO!!! Zobacz co się dzieje na poznańskich skrzyżowaniach"
zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=559Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Wykopy i korki - Winogrady w remoncie
Tutaj mozesz zobaczyc projekt przystanku:
www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=705Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Remont na Górczynie jeszcze miesiąc
Cytowany pan inżynier jest inspektorem nadzoru z ZDM i może się nie znać na
tramwajach, ale pani redaktor, która dostaje od gaz-wyb wierszówkę powinna
sprawdzić podawane przez siebie informacje. Otóż przed remontem na Górczyn
jeździły trzy linie i po remoncie nadal będą jeździły trzy linie: 5, 8 i 14.
Pojemność pętli przed remontem wynosiła po dwa pociągi na każdy z trzech torów +
jeden tramwaj rezerwowy na "żeberku" + dwa przy peronach odjazdowych + jeden na
przystanku dla wysiadających. Ta pojemność po remoncie o ile wiem też będzie
dokładnie taka sama.

To jednak szczegół - dużo poważniejszym merytorycznie błędem jest podanie
kompletnie pomieszanych informacji odnośnie finansowania unijnego. Tak trudno
pani redaktor sprawdzić na www.zdm.poznan.pl/fundusz.php że Głogowska (w
tym wiadukt Kotowo) to jeden projekt, a wiadukty Górczyn i Franowo (oraz most
Przemysła i wiadukt Dolna Wilda) to drugi projekt i że żaden z nich nie nosi
tytułu "Transport", ponieważ jest to nazwa Programu Operacyjnego w ramach
którego były rozdzielane środki UE. (/www.sot.gov.pl)

Droga pani redaktor korzystanie z Google nie boli... Przykro tylko się robi jak
sobie pomyślę, że najprawdopodobniej każda prasowa relacja jest tak "precyzyjna"
jak ta o której tu sobie rozmawiamy... Dziennikarze kreują po prostu jakąś
totalnie alternatywną rzeczywistość, która nie ma prawie żadnego potwierdzenia w
faktach. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zielone światło dla pieszych?... (długie)
zdm@zdm.poznan.pl

Jestem zaskoczony strona int. - www.zdm.poznan.pl/

Pozdrawiam Wywietl wicej postw z tematu



Temat: System Informacji Miejskiej - kogoś pogięło ??????
Dodam jeszcze tylko, że tu: www.zdm.poznan.pl/news.php?site=sim&sub=4
ilustracje tabliczek "kierujących" adresowanych do pieszych i do kierowców. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [Łódź] Kolej korkuje Łódź


Niemożliwe. W PGRach byłoby więcej samochodów niż np. w Poznaniu?


bardzo mozliwe biarac pod uwage wlasnie ten wspomniany wskaznik zageszczenia
ludnosci na km2 powierzchni. Gdybym bral pod uwage Twoje ok. 90% to w ponad 578
tysiecznym poznaniu, w ktorym statystycznie byloby ok. 125 tys. gospodarstw
domowych wychodziloby powiedzmy ok. 100 tys. samochodow. Poznan ma 261,3 km2
powierzchni (stosunkowo male miasto jak na liczbe mieszkancow,) a gestosc
zaludnienia wynosi 2215 osob/km2. Srednio samochod zajmuje 6 m2 powierzchni.
Daje to 382 samochody na kilometr kwadratowy. *6m2 wychodzi nam ze na samochody
zajmowalyby powierzchnie 2296. metrow2 czyli ponad 0,2 km2. A zauwaz, ze na
kilometrze kwadratowym drogi wcale nie zajmuja wiele powierzchni - dokladnie
1120 km dlugosci (pow. 8 mln m2 - wychodzi 4,28 km dlugosci/km2 powierzchni
miasta). Co prawda statystyczna powierzchnia ulicy przypadajaca na km2 to
4,28*0,00714 (tyle przyjmijmy ma szerokosci statystyczna ulica) daje nam 0,0305
km ul/km2 =30,5 metrow ulicy/km2. Skoro na kilometrze kwadratowym powierzchni
Poznania jest statystycznie 30,5 metrow drog a tych samochowd jest 380 to
wybacz, ale chyba nie mialyby sie gdzie one pomiescic. A to tylko statystyka,
nie liczylem tutaj ruchu samochodowego, ktory jest spoza Poznania. Poznan -
piekne miasto, troche parkow, rzeki i tym podobnych, ktore przeciez tez
zabieraja "cenna" powierzchnie na drogi. Prosta kalkulacja.

I tak zeby nie bylo ze boli.

WSKAŹNIK MOTORYZACJI
   - 367 samochodów osobowych na 1000 mieszkańców.

dane ze strony www.zdm.poznan.pl oraz www.wikipedia.pl

Przyznaj, ze chyba odbiegaja troche od Twoich przemyslen na temat nasycenia
polskich drog samochodami - a to dopiero poczatek.


U nas też możnaby zrobić podobne referendum - czy mieszkańcy wolą żeby
budować drogi czy koleje. Wyniki mogłyby być ciekawe.


Na szczescie u nas demokracja nie zaszla jeszcze w stan takiego absurdu.

"Demokracja to kult szakali wyznawany przez osły" - (juz nie pamietam kto to
powiedzial)

I jeszcze jedno - moj profesor siedzial ostatnio w stanach i przygladal sie
temu jak ten transport indywidualny tam funcjonuje. Niestety, my bysmy
zbankrutowali, gdyby wprowadzili taki system jak u nich - nie ma ze boli - ktos
kto namietnie lamie przepisy od razu dostaje wyzsza skladke na ubezbieczenie
samochodu, a po recydywie firma ubezpieczeniowa wywala z wilczym biletem
delikwenta, ktory nigdzie indziej samochodu nie ubezpieczy bo jest
niebezpieczny!!! Chyba nie musze wspominac, ze wszelkie dane o wykroczeniach i
przestepstwach z policji trafia do firm ubezpieczeniowych. Chcesz byc
niebezpieczny??? - odpowiadaj za siebie.


| ps. wszyscy moi znajomi po pobycie w Stanach przytyli... jedzienie
paskudne,
| bez samochodu nie przezyjesz - kumpela majac 500 metrow do pracy jezdzila
| codziennie samochodem:|

Heh - ja mam 300 m do sklepu i czasami jeżdzę samochodem - w duży mróz albo
ulewę :-)


Ja mam przystanek tramwajowy 20 metrow od domu i do marketu 2 przystanki, a
najblizszy sklep po schodach. Nie musze korzystac z auta:)

pzdr

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: [pr] Wojna z plakatami
http://www.tutej.pl/cms.php?i=14007

Wtorek, 01.08.2006, 05:52

Bartek Nowak
Wojna z plakatami

Oklejone grubą warstwą plakatów słupy trakcyjne i latarnie uliczne to znak
rozpoznawczy Poznania. Niestety nie przynosi on chluby stolicy Wielkopolski.
A przecież kilka lat temu MPK uporało się z ogłoszeniami, które nielegalnie
rozklejano na wiatach przystankowych! Czyżby na walkę z afiszami na słupach
nie starczyło już sił?

Pierwszą bitwę z plakaciarzami MPK wygrało cztery lata temu. W czerwcu 2002
roku rozpoczęła się kampania pod hasłem "Dość zaklejania Poznania". Chodziło
o powstrzymanie plakaciarzy, którzy wykorzystwali wiaty na przystankach jako
bezpłatne tablice ogłoszeń. Na szybach we wiatach przyklejano wtedy setki
ogłoszeń, plakatów i ulotek.
MPK nawiązało współpracę z prywatną firmą, która zoobowiązała się że
zlikwiduje problem oklejania przystanków. Rozwiązanie okazało się proste i
bardzo skuteczne. Firma CM System na zlecenie MPK umieściła w tramwajach,
autobusach, i przystankach naklejki z informacją, że naklejanie plakatów bez
zgody MPK będzie traktowane jak płatna reklama.

Od osoby lub firmy, która swój afisz wywiesiła, przewoźnik mógł zażądać
zapłaty za reklamę w wysokości co najmniej 1000 złotych! Pomysł okazał się
strzałem w dziesiatkę. Kierowane do plakaciarzy informacje spowodowały, że w
przeciągu miesiąca grube warstwy plakatów i ogłoszeń całkowicie zniknęły z
przystanków! Taka sytuacja trwa do dziś. - Teraz ogłoszenia pojawiają się na
wiatach sporadycznie. Po otrzymaniu takiej informacji przystępujemy
natychmiast do likwidowania nielegalnych ogłoszeń i reklam - mówi Krzysztof
Nowacki prezes CM System.

Plakaciarze nie zrezygnowali jednak z procederu rozwieszania na dziko afiszy
i ogłoszeń. Skoro na przeszklonych ścianach wiat już tego bezkarnie robić
nie wolno, amatorzy darmowej reklamy postanowili umieszczać plakaty na
słupach oświetleniowych i trakcyjnych znajdujących się na przystankach, a
także na latarniach ulicznych.

Nie da się ukryć, że widok oklejonych grubą warstwą papierzysk latarni i
słupów jest koszmarny. Podarte plakaty często walają się pod stopami
przechodniów, a pasażerowie narzekają, że na przystankach jest bałagan. -
Skoro można było zrobić porządek z plakatami na wiatach to czemu pozwala
się, żeby teraz oklejano słupy i latarnie? Przecież to wygląda okropnie! Do
wieszania plakatów służą przecież specjalne słupy ogłoszeniowe - narzeka pan
Paweł, mieszkaniec Rataj. Jego zdaniem dodatkowym zagrożeniem jest możliwość
podpalenia grubej warstwy plakatów na słupie. Taki pożar pewnie nie będzie
groźny dla ludzi ani dla sieci trakcyjnej, ale na pewno spowoduje osmalenie
słupa na dużej wysokości.

- Ten problem nie dotyczy tylko Poznania i można go dostrzec w wielu innych
miastach Polski. My dbamy tylko o czystość przeszklonych wiat na
przystankach, a podmioty odpowiedzialne za administrowanie słupami nie
zgłaszają nam, że mają problem z plakatami - mówi Nowacki.

Zdaniem kierownictwa MPK, oklejanie nielegalnymi plakatami słupów
trakcyjnych nie jest na razie dla nikogo uciążliwe. - Wydaje mi się, że
plakaty na naszych słupach to problem marginalny - twierdzi Iwona
Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK. - Walka z tym zjawiskiem byłaby skuteczna,
gdyby wszystkim instytucjom, które są tym zainteresowane, udało się stworzyć
jednolity front walki - dodaje.

Dużo bardziej skomplikowana jest sprawa plakatów rozwieszanych na słupach
oświetleniowych zainstalowanych na przystankach. Część z nich należy do
Zarzadu Dróg Miejskich. ZDM twierdzi jednak, że za ich czyszczenie i
konserwację odpowiedzialna jest ENEA, która ma pod opieką 80 proc. latarni w
Poznaniu. - Mamy podpisaną umowę na konserwację latarni z Zakładem
Oświetlenia Drogowego,  który jest spółką-córką ENEI. To właśnie oni muszą
konserwować i oczyszczać latarnie z plakatów - twierdzi Tomasz Libich,
rzecznik prasowy ZDM w Poznaniu.

Kto jest zatem odpowiedzialny za czyszczenie słupów oświetleniowych na
przystankach? Próbowaliśmy ustalić to w ENEI, ale firma nie zdążyła
przygotować wczoraj na ten temat odpowiedzi.

Skoro już cztery lata temu, w krótkim czasie, udało się rozwiązać problem
nielegalnych ogłoszeń na wiatach, to dlaczego do dzisiaj są oklejane stojące
obok nich latarnie i słupy trakcyjne? Czyżby instytucjom za nie
odpowiedzialnym zabrakło już siły na dalszą walkę o piękniejsze miasto?

fot. B. Wutke

A co o tym sądzą nasi Czytelnicy?

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Tabliczki z nazwami ulic. Poznań kontra Warszawa
Miejski System Inf. Warszawy produkt ASP Wawa
najistotniejszą cechą systemu informacji warszawskiej jest czytelność ... z jadącego samochodu.
Dotyczy to zwłaszcza informacji z nazwami ulic na narożnikach. Błędny jest pogląd, że jest to
informacja dla pieszych. Pieszy ma możliwość bezkolizyjnego poinformowania się. Kierowca
usiłujący pytać o drogę stwarza zator. Dlatego w Warszawie nazwy ulic zamieszczone są na wysokości
dającej możliwość łatwego odczytania przez kierującego samochodem osobowym.

Osobnym zagadnieniem jest piękno formy i barwy. Poznański system z zestawem brązów i żółci jest
buroszary.

...................................................................

<<Pierwszym zintegrowanym systemem informacji wizualnej w mieście jest Miejski System Informacji
(MSI), opracowany przez Towarzystwo Projektowe i przedstawiony w 1996 roku Prezydentowi Warszawy
oraz Gminie Warszawa-Centrum. Opracowanie systemu zostało poprzedzone szeregiem badań i analiz,
m.in. analizą przestrzenną miasta, ankietą dotyczącą postrzegania przestrzeni miejskiej przez
mieszkańców Warszawy oraz analizą rozwiązań w zakresie informacji miejskiej na świecie. Projektanci
rozesłali ankiety do kilkudziesięciu miast na całym świecie. Umożliwiły one poznanie konkretnych
rozwiązań kwestii organizacyjnych, dotyczących tworzenia systemów informacyjnych oraz
uwarunkowań prawno-administracyjnych dla funkcjonowania informacji miejskiej.>>

www.3m.pl/dr3.html
................................................................

<<POZNAŃ Tablice informacyjne

8.12 - Setki tabliczek i tablic informacyjnych, nowe drogowskazy i podświetlane panele z planem
miasta - wszystko w ciągu najbliższych kilku lat ułatwi życie poznaniakom i przyjezdnym. - Lepsza
informacja zapewni łatwiejszą orientację w terenie przyjezdnym i poznaniakom, poprawi
bezpieczeństwo na ulicach, zwiększy atrakcyjność naszego miasta dla mieszkańców i turystów -
wylicza Łukasz Dondajewski z Zarządu DrógMiejskich.

Nowe tablice z numerami na domach, z informacją na przystankach, drogowskazy, opisy zabytków i
podświetlane panele z planem miasta lub schematem linii MPK to elementy tzw. Systemu Informacji
Miejskiej. Dzięki niemu każdy, kto porusza się po mieście, może trafić wszędzie bez problemu.
Na wszystkich nośnikach SIM zastosowana zostanie jednakowa czcionka. Tablice będą miały różną
wielkość i barwę. Większość będzie jednak miała szare i lekko połyskujące tło.
W Polsce na razie tylko Warszawa szczyci się jednolitym systemem informacji na tablicach.

- Na wprowadzenie systemu w całym mieście potrzeba kilku lat, bo to duży koszt, ok. 12 mln zł -
mówi prezydent Poznania Ryszard Grobelny. Około 2,2 mln zł z tej kwoty to koszt, jaki poniosą sami
poznaniacy, bo to oni będą musieli zapłacić za nowe tabliczki z numerem domu. Jedna taka tabliczka
może kosztować nawet 50 zł. W mieście nowych znaków informacyjnych będzie przybywać stopniowo.
Jeszcze w tym roku na ok. 50 zabytkach pojawią się poliwęglanowe tablice z opisem obiektu w trzech
językach, a w 2005 r. drogowcy zaczną ustawiać drogowskazy dla pieszych i kierowców.
Gazeta Wyborcza>>

www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=225
www.zdm.poznan.pl/news.php?site=simWywietl wicej postw z tematu



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  ZDM Poznań
Wywietlono wypowiedzi znalezione dla frazy: ZDM Poznań