Temat: co zrobić z wiatrakiem.... <POMÓŻCIE>
Dnia Fri, 28 Jan 2005 12:45:32 +0100, lev@k napisał(a):

Nic groźnego - przy awarii "noname" PSU może ci najwyżej "pociągnąć" ze
sobą np. płytę główną, procesor, czasem pamięć lub dyski ;-)
BTW - jak lubisz mrożące krew w żyłach opisy tego typu awarii -
przejrzyj archiwum grupy.


Kupiłem ostatnio na Allegro uszkodzony ST360015A (miałem elektronikę). Dysk
był prawdopodobnie właśnie po padzie zasilacza, bo po jego podłączeniu
komputer w ogóle nie wstawał (reagowały zabezpieczeniazasilacza). Gdyby
nie mój zasilacz pewnie już bym zbierał szczątki komputera. A i tak noszę
siÄ™ z zamiarem kupna jakiegoÅ› Tagana.
Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Kolejny niezadowolony uzytkowink Chieftec'a 360W (HPC-360-302DF)
Yo
A co powiedzielibyscie jakby wasz zasilacz Antec True 430 W za ponad 600zl
nie chcial sie wlaczac, nie powiem komp
dosc wypasiony, 2 twardziele , amd 3000xp+, 512MB ramu i troche innego
staffu z grafa nvidia 6800 ale generalnie male
piwo dla takiego zasilacza. Na tanszych szrotach komp sie wlaczal.
Przyczyna - prozaiczna: w momencie startu komputera
urzadzenia pobieraly za duzo pradu i dzialaly zabezpieczeniazasilacza przed
przeciazeniem, jesli odpieto dodatkowe zasilanie grafy na czas startu kompa
wszystko gralo.

Rob

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Kolejny niezadowolony uzytkowink Chieftec'a 360W (HPC-360-302DF)
Rob<probinWYTNI@poczta.onet.pl oskarzony (a) został (a) wezwany (a) na
komisariat danej grupy po ciężkim namyÅ›le i bólach  wykrztusiÅ‚ (a) w
news:chse3n$nil$1@news.onet.pl


A co powiedzielibyscie jakby wasz zasilacz Antec True 430 W za ponad
600zl
nie chcial sie wlaczac,


szczena mi opadła

Przyczyna - prozaiczna: w momencie startu komputera
urzadzenia pobieraly za duzo pradu i dzialaly zabezpieczenia zasilacza
przed przeciazeniem, jesli odpieto dodatkowe zasilanie grafy na czas
startu kompa wszystko gralo.


Bez komentarza

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Kolejny niezadowolony uzytkowink Chieftec'a 360W (HPC-360-302DF)
Rob napisał:

A co powiedzielibyscie jakby wasz zasilacz Antec True 430 W
za ponad 600zl nie chcial sie wlaczac [...]
Przyczyna - prozaiczna: w momencie startu komputera urzadzenia
pobieraly za duzo pradu i dzialaly zabezpieczenia zasilacza


Normalka :))). Miałem to samo na dwóch Chieftecach 360-302 DF, z tą
różnicą, że przy małym obciążeniu zasilacze pracowały prawidłowo a
po podłączeniu dodatkowych dysków wylatywały w powietrze z potwornym
hukiem. Takim sposobem spaliłem 2 takie Chiefteki. Dopiero model
420W sobie poradził a też daje oznaki wyraźnego przeciążenia przy
starcie.
Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Jeden zasilacz kilka płyt
Dnia 14.11.2008, wojtek napisał(a):


Mam cztery identyczne stare płyty główne które chciałbym zasilać za pomocą
jednego zasilacza (ma wystarczajÄ…cÄ… moc).


Jak chcesz rozwiązać podawanie 4 sygnałów PWR_OK do jednego zasilacza?
Wiesz jak zachowajÄ… siÄ™ zabezpieczenia zasilacza w przypadku zwarcia w
jednej z MB i dostawania prawidłowego tegoż sygnału z innej MB? Nie grozi
to przypadkiem "małym pożarem"?


Czy znacie jakiś prosty sposób na rozdzielenie głównej wtyczki zasilacza
(P1) na cztery, bez konieczności fizycznego rozbierania tej wtyczki ? Jakaś
przejściówka, rodzielacz ??

Wojtek.


Wątpię byś gdzieś znalazł 'splitter' na więcej niż 2.
http://www.stayonline.com/detail.aspx?ID=7898
Ale zawsze możesz zrobić taki samemu. Wtyki do kupienia w każdym sklepie z
częściami elektronicznymi. IMO najprościej poucinać wtyki ze starych
zasilaczy i wymyśleć jakiś sprytny sposób na połączenie tego bo ciężko
będzie zmieścić cztery przewody bezpośrednio w otworze przewidzianym na
jeden kabel (mam na myśli gniazdko - możesz takie kupić, albo wykorzystać
z przejściówki 2024pin). Albo też zamiast łączyć wszystkie przewody w
jednym gniazdku możesz połączyć je szeregowo, jeden za drugim (ale wtedy
już nie da się wykorzystać przewodów z wtykami wyciętych z zasilaczy).

BTW. Osobiście bałbym się eksperymentować w ten sposób i bez
wcześniejszego obmyślenia jakiegoś zabezpieczenia nie brałbym się za to.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Jeden zasilacz kilka płyt
Michal Lukasik pisze:


Jak chcesz rozwiązać podawanie 4 sygnałów PWR_OK do jednego zasilacza?
Wiesz jak zachowajÄ… siÄ™ zabezpieczenia zasilacza w przypadku zwarcia w
jednej z MB i dostawania prawidłowego tegoż sygnału z innej MB? Nie grozi
to przypadkiem "małym pożarem"?


Raczej nie grozi. Każdy zasilacz ma zabezpieczenie zwarciowe w
najgorszym przypadku takie, że elementy mocy idą się paść w tym zasilaczu :)
Jeśli wyjścia PWR_OK są typu otwarty kolektor (ktoś wie?) to łącząc je
razem mamy iloczyn logiczny "na drucie" i wszystko będzie działało ok.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Jeden zasilacz kilka płyt
In the darkest hour on Sat, 15 Nov 2008 13:05:27 +0100,
Shooter <shoo@wywalto.op.plscreamed:


| Jak chcesz rozwiązać podawanie 4 sygnałów PWR_OK do jednego zasilacza?
| Wiesz jak zachowajÄ… siÄ™ zabezpieczenia zasilacza w przypadku zwarcia w
| jednej z MB i dostawania prawidłowego tegoż sygnału z innej MB? Nie grozi
| to przypadkiem "małym pożarem"?

Raczej nie grozi. Każdy zasilacz ma zabezpieczenie zwarciowe w
najgorszym przypadku takie, że elementy mocy idą się paść w tym zasilaczu :)
Jeśli wyjścia PWR_OK są typu otwarty kolektor (ktoś wie?) to łącząc je
razem mamy iloczyn logiczny "na drucie" i wszystko będzie działało ok.


Skoro i tak trzeba się bawić lutownicą to PWR_OK można wypuścić osobno
na przycisk.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Jeden zasilacz kilka płyt
Dnia 16.11.2008, BartekK napisał(a):


Nie, kolego, mylisz siÄ™.


Nikt nie jest nieomylny.


Drugim sygnałem jest PWR_ON który "idzie" z płyty do zasilacza - i
również jest sygnałem typu otwarty kolektor. Płyta głowna zwiera ten
sygnał (w zasilaczu podciągany opornikiem do +5v stb) do masy i wtedy
zasilacz się załącza. Możesz podłączyć ten sygnał do jednej z płyt (ona
będzie sterowała wtedy załączaniem), do wszystkich, albo do żadnej i
sterować go ręcznie z jakiegoś przełącznika (lub w ogóle na stałe
zewrzeć do masy, po pojawieniu się 230v samo się wszystko włączy).


Ale od początku wiem, że nie jest problemem to włączyć. IMO problemem jest
jak to automatycznie wyłączyć w razie problemów. [???]
Chcę się dowiedzieć czy wątkotwórca (lub ktokolwiek inny) wie jak
zachowajÄ… siÄ™ zabezpieczenia zasilacza w przypadku "fajczenia" jednej z
płyt?

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: tani zasilacz (bardzo bardzo pilne)
Dnia Sat, 04 Mar 2006 16:44:22 +0100, PaRaGaS napisał(a):


Pytanie - czy gdyby byla to pamiec lub plyta glowna, to dyski by sie
wylaczaly przy samoistnym resecie?


Tak, jeśli zabezpieczenia zasilacza stwierdzą, że płyta przeciąża zasilacz
prądowo albo coś jest nie tak. Możliwe że markowy zasilacz chroni ci resztę
podzespołów. Na czas testów odepnij wszystko, co nie jest niezbędne do
odpalenia systemu, dźwięk, zbędne taśmy, napędy, dodatkowe wiatraki) i
zapuść testy (Prime 95 i inne). A potem wymieniaj elementy i szukaj co
psioczy.

I zanim nie sprawdzisz płyty, czy np jakiś stabilizator nie robi zwarcia,
to nie testuj tego z podpiętym dyskiem na tanim zasilaczu, bo możliwe, że
porządny zasilacz właśnie chroni ci resztę podzespołów.
Najlepiej stary napęd CD-ROM i jakiś bootcd albo knoppix, coś co wystartuje
z samej płyty CD.

Acha, obejrzyj, czy kondensatory na płycie nie popuchły.

c.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: jaka listwa do kompa?
Pomozcie.
Po ostatniej burzy przymierzam sie do kupienia jakiejs listwy zasilajacej z
filtrem. Czy taki przedłuzacz jest w stanie zabezpieczyczasilacz komputera
w czasie burzy: Przyznam ze sie waham, bo firma znana, cena atrakcyjna, ale w danych
technicznych jest maksymalny prad tylko10A.
Czy tyle wystarcza? A moze to w ogole nie ma sensu bo nic nie daje?

Pozdra

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: jaka listwa do kompa?


Pozdra wrote:
Po ostatniej burzy przymierzam sie do kupienia jakiejs listwy zasilajacej z
filtrem. Czy taki przedłuzacz jest w stanie zabezpieczyc zasilacz komputera


Na pewno coś pomoże przy bardziej odległych uderzeniach
piorunów, ale instalacja musi być obowiązkowo trójprzewo-
dowa z dobrym uziemieniem/zerowaniem. Możesz też po prostu
zainwestować w bezpieczniki przeciwprzepięciowe montowane
bezpośrednio w głównej skrzynce bezpiecznikowej, nie jest
to koszmarnie drogie, wkłady są najczęściej wymienne, a
będziesz miał dodatkowy stopień zabezpieczenia.


Przyznam ze sie waham, bo firma znana, cena atrakcyjna, ale w danych
technicznych jest maksymalny prad tylko10A.


A po co Ci więcej?


Czy tyle wystarcza? A moze to w ogole nie ma sensu bo nic nie daje?


Do wszelkiego rodzaju zabezpieczeń antyprzepięciowych podchodź
i tak z dużą dozą ostrożności -- przy bliskim wyładowaniu
żadne zabezpieczenie nie pomoże.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: jaka listwa do kompa?

Po ostatniej burzy przymierzam sie do kupienia jakiejs listwy zasilajacej
z
filtrem. Czy taki przedłuzacz jest w stanie zabezpieczyc zasilacz
komputera
w czasie burzy:

Jak piorun pieprznie w linię w niedalekiej odległości od twojego domu, albo
nawet w linię SN przed transformatoerm, to żadna listwa raczej nie pomoże.
CoÅ› o tym wiem.
Natomiast tak generalnie to taka listwa powinna być. Zawsze to przy tych
dalszych burzach albo innych mniejszych przepięciach pomaga.
W środku takiej listwy siedzi oprócz bezpiecznika prawdopodobnie tylko jakiś
warystor i to wszystko.
Standard.


Przyznam ze sie waham, bo firma znana, cena atrakcyjna, ale w danych
technicznych jest maksymalny prad tylko10A.
Czy tyle wystarcza? A moze to w ogole nie ma sensu bo nic nie daje?


No chyba kuchenek elektrycznych pod nią podpinać nie będziesz, tylko
komputer.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: podlaczanie klawiatury a shutdown kompa


Radosław Sokół wrote:
pytajacy napisał(a):
| czasami wlaczajac i wylaczajac wtyczke ps/2 (tak na zywca)
| komp sie wylacza (oczywiscie mowa o atx)

Bo tak nie wolno. Tworzysz jakieś przepięcia i zasilacz
chroni przed nimi resztÄ™ komputera.


Jak to nie wolno? W takim razie jak dzialaja wszystkie
mechaniczne przelaczniki KVM?? Przy 5V i pradzie parenascie
mA to przepiec nie ma prawa byc, a na pewno nie takich na
ktore zareaguje zabezpieczenie zasilacza.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: podlaczanie klawiatury a shutdown kompa
NoRek napisał(a):


Jak to nie wolno? W takim razie jak dzialaja wszystkie mechaniczne
przelaczniki KVM?? Przy 5V i pradzie parenascie mA to przepiec nie ma
prawa byc, a na pewno nie takich na ktore zareaguje zabezpieczenie
zasilacza.


Wyłącznik można zrobić tak, aby linie były podłączne we
właściwej kolejności (masa, zasilanie, dane). Włączając
wtyczkę nie ma się wyboru i jak się to robi nieumiejętnie,
to efekty są tragiczne. Słyszałem wielokrotnie o kontrolerze
klawiatury na płycie spalonym w efekcie podłączania klawia-
tury lub myszy "w biegu".

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Ostrzeżenie(wyłaczajcie kompa z sieci)
qwerty pisze:


| Mam Tagan. Nie wylaczam (chyba, ze jest burza). Nie mam problemow. I nie
| apeluje :)

Ja tam swojego topowera nie wyłączam nawet jak jest burza. Od czego są
zabezpieczenia? :


Żartujesz?

Zabezpieczenia zasilacza w żaden sposób nie uchronią przed
przepięciem wywołanym niezbyt odległym uderzeniem pioruna.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Ostrzeżenie(wyłaczajcie kompa z sieci)


Żartujesz?

Zabezpieczenia zasilacza w żaden sposób nie uchronią przed
przepięciem wywołanym niezbyt odległym uderzeniem pioruna.


Nie, nie żartuję. Prawidłowo zrobiona instalacja elektryczna jest odporna na
uderzenia pioruna. Jak piorun wali w blok, to tylko światła mrugną i telewizor
się czasami wyłączy. Komp nawet nie zawiesi się.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Wylaczanie kompa z sieci elektrycznej w obudowach ATX


"Ciacho" <ciach@go2.pl.SKASUJ_TOwrote in message



Witam!
Znajomemu niedawno spalil sie zasilacz w komputerze, dlatego po zakupieniu
nowego i listwy zasilajacej zaczal interesowac sie wplywem pradu na
zywotnosc komputera.


tez mi sie spalil ostatnio rano zostawilem bylo wszytko ok
jak wrocilem popoludniu smierdzialo w calym domu ;-(((((


Listwa ta ma wylacznik, zas komputer obudowe typu ATX.
Gdy zamyka system - to komputer sie wylacza. Wiadomo jednak, ze w
obudowach
ATX prad caly czas jest dostarczany do komputera.
Znajomy chce wiedziec, czy powinien po zamknieciu systemu uzywac takze
wylacznika na listwie, lub czy powinien pozwolic pradowi plynac do
komputera.
Czy calkowite wylaczanie komputera z pradu ma wplyw na jego zywotnosc? Co
jest dla kompa "zdrowsze" - calkowite wylaczenie, czy dostarczanie pradu
do
plyty glownej po standardowym zamknieciu systemu?


moze zostawic lepiej nie ch bedzie jak jest wlaczony lista powinna
zabezpieczyc zasilacz przed przepieciami (mi sie sfajczyl mimo wszytko
najwyraznij mial poprostu jakas wade)
Kazde wlaczenie komputera jest zawsze bardziej szkodliwe niz dzialanie
bez przerwy, szczegulnie dla dysku.

Krzysiek

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zabezpieczenie reszty kompa po awarii zasilacza
PS: No i oczywiscie NIE mialem na mysli rozwiazan typu uzywanie UPSa,
listwy zasilajacej, "markowego" zasilacza czy obudowy, ani cogodzinnych
backupow. Nawet mercedesy sie psuja, wiec czemu markowy zasilacz mialby
nie ulec awarii. Chodzi o jakies sprytne rozwiazanie chroniace HD gdy
mimo wszystkich oczywistych wyzej wymienionych zabezpieczenzasilacz
jednak postanowi pojsc na frytki.

-----------------
Odpowiadajac na priv POPRAW ADRES!!! Usun "NOSPAM". Dziekuje!
-----------------

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zabezpieczenie reszty kompa po awarii zasilacza

PS: No i oczywiscie NIE mialem na mysli rozwiazan typu uzywanie UPSa,
listwy zasilajacej, "markowego" zasilacza czy obudowy, ani
cogodzinnych  backupow. Nawet mercedesy sie psuja, wiec czemu markowy
zasilacz mialby  nie ulec awarii. Chodzi o jakies sprytne rozwiazanie
chroniace HD gdy  mimo wszystkich oczywistych wyzej wymienionych
zabezpieczen zasilacz  jednak postanowi pojsc na frytki.

-----------------
Odpowiadajac na priv POPRAW ADRES!!! Usun "NOSPAM". Dziekuje!
-----------------


Slabo googlowales. Takiego 100% zabezpieczenia chyba zrobic sie nie da.
A róznica pomiedzy markowy i nie markowym zasilaczem jest taka, ze jak
pierwszy z nich postanowi "pójsc na frytki" to nie bierze kolegów z
obudowy (w wiekszosci przypadków) - a ten drugi nie pójdzie bez polowy
ekipy - przynajmniej. Markowe zasilacze maja zabezpieczenia praktycznie
na kazdym napieciu. Wiec chciales ponownie wynalezc kolo.

Kobi

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zabezpieczenie reszty kompa po awarii zasilacza


PS: No i oczywiscie NIE mialem na mysli rozwiazan typu uzywanie UPSa,
listwy zasilajacej, "markowego" zasilacza czy obudowy, ani cogodzinnych
backupow. Nawet mercedesy sie psuja, wiec czemu markowy zasilacz mialby
nie ulec awarii. Chodzi o jakies sprytne rozwiazanie chroniace HD gdy
mimo wszystkich oczywistych wyzej wymienionych zabezpieczen zasilacz
jednak postanowi pojsc na frytki.


 Ale tak wyeliminujesz tylko pady dysku zwiazane z zasilaniem  a niestety
rownie czesto dyski
padaja "same z siebie"

pzdr

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Nagly zanik pradu - UPS winny czy zasilacz.
Proces Zbyszek <zetz@poczta.onet.plzwrócił błąd:


| Czy ktoś spotkał się z takim działaniem zasilacza HPC-360-302 DF i
| UPSa?

Chietfec j.w. bez DF i APC Back UPS CS 800VA (560W) - bez problemow. Komp P4
2400, 2x256, HDD Barracuda 80 + 160, GF4Ti-4200, DVDRW, monitor 19" CRT
(przez jakis czas byl tylko lcd 17", przez jakis czas tez byly oba
monitory).


Tak, masz mocniejszy UPS. Ponieważ mój nie działa dobrze tylko z tym
zasilaczem Chiefteca, ale z innymi jednak działa to zakładam, że są niezbyt
zgodne. Być może jest winne jakieś zabezpieczenie zasilacza, a może on po
prostu ciagnie więcej pradu niż te 300W (to by było nieciekawe). Zastanowię
siÄ™ nad mocniejszym zasilaczem awaryjnym.


Co do gubiacego polaczenia z UPSem to mialem tak jak byl polaczony przez
huba, ale to tandetny hub Hama, i czasem nawet myche mi gubil, przy
polaczeniu bezposrednim wszystko ok.


Mój był podłączony bezpośrednio do płyty. :(

Pozdrawiam,

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Nowa Plyta+cpu+ram+grafika brak startu :-/


Czyli musze kupic nowy zasilacz?

Cos takiego bedzie dobre:
http://www.litec-computer.de/PC-Komponenten/Netzteile/PC-Netzteile/Sh...
(mieszkam w Monachium)

Ale tym za slabym zasilaczem nie wyrzadzilem szkod mojemu kompowi?
Nie spalilem plyty czy procka?


Jak nic nie wybuchło i nic nie smierdzi to wszystko ok, poprostu zadziałały
zabezpieczenia zasilacza i się wyłączył.

Zasilacz w linku bedzie dobry, aczkolwiek kup cosik markowego: ModeCom
(seria MC), BeQuiet, Topower, Antec, Tagan. Minimum 400 Wat.

Pozdrawiam!

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Nowa Plyta+cpu+ram+grafika brak startu :-/

Jak nic nie wybuchło i nic nie smierdzi to wszystko ok, poprostu zadziałały
zabezpieczenia zasilacza i się wyłączył.


Zasilacza?
A nie plyty?
Jesli zasilacza to jakie on ma zabezpieczenia?

Faktycznie nic nie huklo, nic nie smierdzi.
Poza krecacym sie wiatraczkiem na procku nic sie nie dzialo.


Zasilacz w linku bedzie dobry, aczkolwiek kup cosik markowego: ModeCom
(seria MC), BeQuiet, Topower, Antec, Tagan. Minimum 400 Wat.


Taki:
http://www.litec-computer.de/PC-Komponenten/Netzteile/PC-Netzteile/be...
?

topek -jak zawsze pozdrawiajacy

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Nowa Plyta+cpu+ram+grafika brak startu :-/


| Jak nic nie wybuchło i nic nie smierdzi to wszystko ok, poprostu
| zadziałały
| zabezpieczenia zasilacza i się wyłączył.
Zasilacza?
A nie plyty?
Jesli zasilacza to jakie on ma zabezpieczenia?

Faktycznie nic nie huklo, nic nie smierdzi.
Poza krecacym sie wiatraczkiem na procku nic sie nie dzialo.

| Zasilacz w linku bedzie dobry, aczkolwiek kup cosik markowego: ModeCom
| (seria MC), BeQuiet, Topower, Antec, Tagan. Minimum 400 Wat.
Taki:
http://www.litec-computer.de/PC-Komponenten/Netzteile/PC-Netzteile/be...
?


Tak, to bedzie dobry zasilacz. A jesli chodzi o zabezpieczenia, to wiekszosc
zasilaczy ma zapezpieczenia: termiczne, przeciwprzeciÄ…zeniowe,
przeciwprzepięciowe, itp.

Pozdrawiam!

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: 89c52 i Bascom


ziel wrote:
A niby po co jakieÅ› zabezpieczenia?
[...]
zasilacz jest takie samo jak prawdopodobieństwo uszkodzenia się innego
dowolnego zasilacza bez mikrokonrolera.


Hmmm... a jak sie zwiesi przy zwartym kluczu to co ?

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: 89c52 i Bascom


ziel wrote:

| A niby po co jakieÅ› zabezpieczenia?
[...]
| zasilacz jest takie samo jak prawdopodobieństwo uszkodzenia się innego
| dowolnego zasilacza bez mikrokonrolera.

Hmmm... a jak sie zwiesi przy zwartym kluczu to co ?


Ciekawe pytanie :) A moze PWM Generuje tylko napiecie zadajace (C/A) a petla
stabilizacji pracuje liniowo (osobny tor analogowy)? Sam wlasnie zabieram sie
za budowe zasilacza i ciekaw jestem jak robia to inni.

pzdr Tomek

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Zabezpieczenie PC-ta przed padem zasilacza


| Ja mialem nietypowy "wypadek". Testowalem diode niebieska;) przez
| rezystor we wtyczce od HDD zasilajacej. Podlaczylem wszystko ladnie i
| odszedlem od kompa. Wracam, zlapalem za wtyczke i jedna z nozek diody
| wysunela sie [z masy] i dotknela obudowy. Komp sie wylaczyl, nie chcial
| sie wlaczyc. Wyjalem zasilacz [zeby sprawdzic czy cos sie nie spalilo],
| wlozylem jeszcze raz i ruszyl.

Musza sie rozladowac elektrolity sieciowe, bo inaczej zasilacz
pozostaje niewzbudzony. A to im chwile zajmuje jak nic nie pracuje.


U mnie czasem tez wylaczal sie z blizej nieokreslonego zwarcia.
Wyjecie zasilacza pomoglo bo wylaczyles go pewnie z sieci,
ja po prostu wyjmuje wtyczke z sieci i wkladam ja od razu z powrotem
i juz.
Wyglada to na celowe zabezpieczenie zasilaczy, w przypadku
zwarcia konieczne jest odlaczenie od sieci.

pzdr
Zbycho

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Najprostsze zabezpieczenie zasilacza z LM317T
Witam

W jaki sposób wykonać zabezpieczenie przeciwzwarciowe dla prostego
zasilacza z stabilizatorem LM317T i trafo 24V / 1.5A ?
Czy wystarczy zwykly bezpiecznik na wyjściu? Jeśli tak to jaki?
Zasilacz wykonałem na podstawie schematu z artykułu "EdE: Uniwersalny
moduł zasilający" EdW 8/04.

Pozdrawiam
Rad Radish
P.S. W moim adresie nie ma cyfr.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Ile pradu pobiera zatrzymany wentylatorek ?


On Mon, 11 Sep 2006 13:08:20 +0200,  Fantom wrote:
Nie mam pod reka. A chodzi o to, ze pewein serwis zwala na mnie uszkodzenie
zasilacza, gdyz wentylatorek zewnetrzny byl zatarty i twierdza ze pobieral
za duzo pradu. dla ,mnie to bzdura


Bzdura. Zasilacz ma wydajnosc wielokrotnie wieksza niz on moze pobrac.
Dym by puscil a zasilacza nie powinien uszkodzic. No i zabezpieczenia
zasilacz powinien miec.

Ale jak sie zatarl i nie chlodzil to mogl byc klopot.

J.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Problemy Z WÅ‚Ä…czaniem Komputera
Zobacz jak chodzi bez listwy lub przenies komputer do znajomego i tam sprawdz,
bedziesz miala pewnosc czy to jest wina napiecia czy nie (wedlug mnie nie, chyba
ze mieszkasz na jakiejs wiosce i obserwujesz np migotanie zarowek lub okresowe
slabsze ich swiecenie). Potem zostanie sprawdzenie zasilacza i reszty kompa bo w
punkcie 3 stawialbym na zadzialanie jednego z zabezpieczenzasilacza. Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: umount dysku w wyjmowanej kieszeni
begin  Krzysztof Halasa <k@defiant.pm.waw.plskribis:


| W zasadzie tylko grafika i mechanika.
Mechanika? W sensie dyskow? Pojedyncze waty. 15 krpm troche wiecej, ale
w domu zwykle sie takich nie uzywa.
Zreszta latwo sprawdzic, taki dysk przy braku wentylacji jest chlodny.
Pobierana moc musi zamienic sie w cieplo.


Zaraz zaraz, chcesz powiedzieć, że współczesne dyski są chłodne? To
czemu ja się kiedyś poparzyłem?


| Poza tym to moc zasilacza jest
| chyba podawana wraz z wyjściem zasilania monitora,
Nie, to by bylo bez sensu.


Też mi się tak wydaje, ale skąd w takim razie takie zachowanie mojego?


| gdyż mam jeden
| komputer, który działa, dopóki się nie wyłączy monitora. Włączenie
| skutkuje wyłączeniem się zasilacza AT (nie ATX).
Wylaczeniem zasilacza AT? Ciekawe.


Ehe, zasilacze impulsowe mają układy zabezpieczające, które go odpinają.


One wylaczaly sie wlasciwie tylko
w przypadku przeciazenia albo zbyt malego obciazenia (tzn. poprawnie
dzialajace).


No i ten monitor widać takie przeciążenie generuje.


Przypuszczalnie zasilacz jest uszkodzony, albo ma po
prostu wade konstrukcyjna (bardziej prawdopodobne - duzo chinskiego
szmelcu no-name mialo rozmaite wady).


Konstrukcyjna raczej nie, kiedyś działał dobrze. Porypało mu się, jak
chodził kilka dni non stop, wyłączyłem monitor, przyszedł kumpel i go
włączył. Zasilacz się wyłączył.
Chociaż to wyłączenie nie jest takie do końca - na kieszeni dysku
mrugała kontrolka zasilania, tak jakby chciał zastartować, ale nie mógł.
Ale tak chyba wygląda działanie zabezpieczenia zasilaczy AT, dopiero ATX
jest w stanie zupełnie się wyłączyć.


wyciagnac nominalna moc. Drogie obudowy tak naprawde kosztuja tyle
nie ze wzgledu na zasilacze, tylko na firme i byc moze ze wzgledu na
ciekawsze rozwiazania konstrukcyjne (oraz dodatkowe wiatraki, pomiar
temperatury, zasilanie dla P4, i takie tam).


I przede wszystkim głośność.
Kolega ma taką fajną, że jak pierwszy raz przy mnie włączył komputer, to
myślałem, że coś mu się zepsuło i nie idzie. Dopiero przystawiwszy ucho
do obudowy słychać szum.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: umount dysku w wyjmowanej kieszeni


GoTaR <go@priv0.onet.plwrites:
Zaraz zaraz, chcesz powiedzieć, że współczesne dyski są chłodne? To
czemu ja się kiedyś poparzyłem?


Bo nie jestes elektronikiem i Twoje rece nie maja czestego kontaktu
z lutownica :-)


Ehe, zasilacze impulsowe mają układy zabezpieczające, które go odpinają.


Owszem. Nawet zasilacze w PC/XT to mialy. Ale nie odpinaja one zasilania
w przypadku podlaczania czegokolwiek do wyjscia 220V.


| One wylaczaly sie wlasciwie tylko
| w przypadku przeciazenia albo zbyt malego obciazenia (tzn. poprawnie
| dzialajace).

No i ten monitor widać takie przeciążenie generuje.


Nie. No chyba ze masz monitor na [+/-]12/5/3.3 V.


Chociaż to wyłączenie nie jest takie do końca - na kieszeni dysku
mrugała kontrolka zasilania, tak jakby chciał zastartować, ale nie mógł.
Ale tak chyba wygląda działanie zabezpieczenia zasilaczy AT, dopiero ATX
jest w stanie zupełnie się wyłączyć.


Normalne zasilacze AT wylaczaly sie w ten sposob, ze przestawala dzialac
przetwornica - miales 0 V na wszystkich kablach.


I przede wszystkim głośność.
Kolega ma taką fajną, że jak pierwszy raz przy mnie włączył komputer, to
myślałem, że coś mu się zepsuło i nie idzie. Dopiero przystawiwszy ucho
do obudowy słychać szum.


Eee tam. Jedynymi elementami w obudowie, ktore sa slyszalne, sa wiatraki.
Na ogol domyslnie sa takie same - mozna kupic lepszy wiatrak i zamontowac.
BTW: w drozszych obudowach nie-desktop wlasnie wiatraki sa glosniejsze,
bo np. kreca sie szybciej.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Warystor z triaka


Nie wiem po co szukacie w dupie mózgu ;) skoro są gotowe zabezpieczenia
przeciwprzepięciowe do kupienia w każdej lepszej hurtowni
elektrotechnicznej. Producenci to np. http://www.dehn.pl Przy pomyśle z


Naprawdę są gotowe ograniczniki niewielkich przepięć do kupienia "na rogu",
za bezcen ?
Który dokładnie model, jaka cena ?
Zauważ, że dla omawianego w tym wątku przypadku potrzebne jest urządzenie,
które zadziała przy napięciu chwilowym 350V, pojawiające się gdy w
instalacji upali się "zero" . Efekt ów może dawać napięcie niewiele większe
od znamionowego. Nie rozważamy przypadku uderzenia pioruna linię
napowietrznÄ….
Wspomniane przez Ciebie wydajne zwieracze są tu potrzebne, bo taki stan może
trwać wiele dni, a nie mikrosekundy. Stan taki nie szkodzi odbiornikom
trójfazowym, a nawet wielu jednofazowym np. silnikom, grzejnikom. Jednak
każdy pospolity , tani (pozbawiony zabezpieczeń) zasilacz impulsowy z
kondensatorami 400V odda ducha w ułamek sekundy. Żarówki tez długo nie
pożyją.
Kompletnej oferty Dehn nie znam. Pobieżne zapoznanie się z zaprezentowaną
stroną nie naprowadziło mnie na taki ogranicznik. Masa jest za to
błyskawicznie reagujących ochronników "piorunowych" o napięciu dopuszczalnym
255V bez podanego progu zadziałania ( w domyśle 1,5 razy tyle:
330V*1,4=462V) o ogromnych (tutaj zbędnych) prądach udarowych.
Sam bym chętnie kupował tanie gotowce, zamiast to składać z kilku drogich
elementów, ale "moja" hurtownia elektrotechniczna takiego towaru w ofercie
nie ma.

Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



Temat: Komputer sie sam resetuje
Moze jakies zabezpieczeniezasilacza (termiczne, przeciazeniowe)? Wy¶wietl wiêcej postów z tematu



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  zabezpieczenia zasilaczy
Wy¶wietlono wypowiedzi znalezione dla frazy: zabezpieczenia zasilaczy