Temat: Odszkodowania za wypadek przy pracy za granicą
Pracowałem we Francji za pośrednictwem polskiej firmy. Miesiąc przed zakończeniem kontraktu uległem wypadkowi(zmiażdżony palec). Dwa dni przebywałem w szpitalu, miałem operacje. Amputowano mi 1 cm kości palca wskazującego. Wróciłem do polski po tygodniu. Jestem obecnie na zwolnieniu chorobowym. Firma Polska do dziś nie wypłaciła mi zasiłkuchorobowego. w ZUS złożyłem papiery oprócz świadectwa pracy, którego nie mogę się doprosić. Co powinienem zrobić w tej sytuacji, gdzie się udać i czy należy mi się jakieś odszkodowanie. Z góry dziękuje Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Praca a urodzenie dziecka w Stanach


PS Prawo pracy w USA jest jednym z najmiej korzystnych dla
pracownika rozwiazan prawnych w swiecie. Komus przyzwyczajonemu
do nadopiekunczego prawa w Polsce wlosy moga stanac deba.


Cale szczescie,
nie emigrowalibysmy tu gdybysmy musieli
finansowac dzialania zwiazkow zawodowych,
skladac sie na obowiazkowe emerytury i ubezpieczenia,
zasilki chorobowe, itd.
To wolny kraj  (jeszcze, choc fakt ze coraz mniej)
 i od ciebie zalezy to wszystko.
Rowniez co zrobisz ze swoja wlasnoscia czyli wyplata!

Andy

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: OT - ZUS
Radosław Popławski napisał(a):

A co do zwolnień - możesz przecież dobrowolnie opłacać składki na
ubezpieczenie chorobowe.
HAHHAHAHAH HAHAHA HH AHAHH AHAHAH HA HAH AHHA H HA
Co Cię śmieszy? Wizja płacenia składek, kiedy nie musisz?
Słucham dalej, bo nie skończyłeś. Pominąłeś np. odprawy czy zasiłek
chorobowy.


Ja pominąłem? Pisałes może gdzieś o tym?
Ale OK.
Odprawy OPDG nie przysługuje z przyczyn dosc oczywistych.
Zasiłekchorobowy przysługuje ubezpieczonym, OPDG też jeśli ma na ochotę
sie ubezpieczyć.
I nadal nie wiem co Cię tak rozbawiło.

Chyba nie znasz kodeksu pracy i wynikających z niego przywilejów.


Nie, nie znam. Zostały jeszcze jakieś? :)

A więc obliczaj dalej i nie zapomnij o _żadnym_ punkcie :D.


Ale co ma Ci obliczać?

Zdecydowanie ostatnie przekierowanie:
FUT warning : pl.biznes

Posty ignorujace przekierowanie zostana zignorowane :)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: ZUS w piątek


Takie same uregulowania terminu płatości dotyczą ZUS i US . Nie chce mi
się już szukać więcej materiałów na ten temat ale wystarczy wejść na
jakąkolwiek stronę internetową jak http://podatki.pl/ i poszukać
terminów by się przekonać czy Ty masz rację czy też ja i wszystkie
serwisy podatkowe . Pierwszą odpowiedż dosłownie skopiowałem z takiej
strony .
| JŁ


Niestety ZUS jest innego zdania. Za datę wpłaty uważa datę wpływu na swoje
konto. Miałem duże problemy, gdy opłacając ZUS na poczcie, czyli faktycznie
był to przelew z konta w Banku Pocztowym robiłem to 15 dnia miesiąca.
Pieniadze wpłyneły do ZUS 16 dnia miesiąca. W ten sposób bedąc osobą
prowadzącą działalność gospodarczą straciłem prawo do zasiłku chorobowego.
Po napisaniu pisma do dyrektora oddziału, a były gotowe formularze, darowano
mi ten dzien spóżnienia. Ale troche sie wkurzyłem, i teraz staram sie
posyłac przelewy dzień przed terminem.

z pozdrowieniami

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: ZUS w piątek


Niestety ZUS jest innego zdania. Za datę wpłaty uważa datę wpływu na swoje
konto. Miałem duże problemy, gdy opłacając ZUS na poczcie, czyli faktycznie
był to przelew z konta w Banku Pocztowym robiłem to 15 dnia miesiąca.
Pieniadze wpłyneły do ZUS 16 dnia miesiąca. W ten sposób bedąc osobą
prowadzącą działalność gospodarczą straciłem prawo do zasiłku chorobowego.
Po napisaniu pisma do dyrektora oddziału, a były gotowe formularze, darowano
mi ten dzien spóżnienia. Ale troche sie wkurzyłem, i teraz staram sie
posyłac przelewy dzień przed terminem.

z pozdrowieniami


Nie doczytales - w regulaminie rachunku pocztowego jest wyraznie napisane, ze
w przypadku zus pieniadze musisz wplacic dzien przed terminiem platnosci...

Benito

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: konto firmowe w Inteligo a wizyta u lekarza


On Tue, 30 Oct 2001 11:01:32 +0100, "Sark" <s@poczta.gazeta.pl
wrote:

| Właśnie się dowiedziałem, ze ustawa o miesiącu już nie obowiązuje i
| chorobowe dostaniesz nawet za 10 dni. A więc brak składki + chorobowe
| -- szybko zwraca.
| To jest pewne ?,
| Przedzwonię do ZUS .... może coś wiedzą.

Tak najpewniej... I daj znać, co się dowiedziałeś...


No więc tak " Proszę pana zasiłek chorobowy wypłacamy nawet za jeden dzień
zwolnienia, we wrześniu 1999 r była zmiana" a co do tych 31 dni to się nie
mogłem z panią dogadać ale wynikło że kiedyś tak było .... ale przestało
.... zresztą sam pamiętam jak kiedyś poleciałem do zus (jeszcze chyba przed
tą zmianą) ze zwolnieniem na ponad 2 tygododnie i powiedzieli mi że za
krótko chorowałem.
Trzeba jeszcze poszukać bo pewnie obniżeniu ulegają też pozostałe składki.

Sark

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: długotrwałe zwolnienie chorobowe a uzyskanie kredytu


A to się wie. Tyle, że po 183 dniu też troszkę inaczej wygląda kwestia
dochodów...


tutaj też jestem zabezpieczony na kolejne pół roku poprzez tzw. świadczenie
rehabilitacyjne, które, o ile dobrze rozumiem ustawę o świadczeniach
pieniężnych z ubezpoieczenia społecznego, pod względem dochodu nie różni się
zbytnio od zasiłku chorobowego

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: zajecie wynagrodzenia-komornik sadowy
Dostałam zawiadomienie do pracy od KOMORNIKA SADOWEGO o zajęciu
wynagrodzenia za pracę oraz wierzytelności zasiłkuchorobowego i wezwanie do
dokonywania potraceń.Najciekawsze jest to że kredyt który żyrowałm zaczynał
sie osiem lat temu i od tej pory nie dostałam żadnego zawiadomienia że
zobowiazania nie są spłacane.
Moje pytanie brzmi: Czy komornik ma prawo do takich działań ? i czy mam
możliwość odwołania się.
kasia
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: zajecie wynagrodzenia-komornik sadowy


Dostałam zawiadomienie do pracy od KOMORNIKA SADOWEGO o zajęciu
wynagrodzenia za pracę oraz wierzytelności zasiłku chorobowego i wezwanie
do
dokonywania potraceń.Najciekawsze jest to że kredyt który żyrowałm
zaczynał
sie osiem lat temu i od tej pory nie dostałam żadnego zawiadomienia że
zobowiazania nie są spłacane.
Moje pytanie brzmi: Czy komornik ma prawo do takich działań ? i czy mam
możliwość odwołania się.
kasia


Mysle ze lepiej zadac to pytanie na news:pl.soc.prawo

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: zajecie wynagrodzenia-komornik sadowy


Kasia wrote:
Dostałam zawiadomienie do pracy od KOMORNIKA SADOWEGO o zajęciu
wynagrodzenia za pracę oraz wierzytelności zasiłku chorobowego i wezwanie do
dokonywania potraceń.Najciekawsze jest to że kredyt który żyrowałm zaczynał
sie osiem lat temu i od tej pory nie dostałam żadnego zawiadomienia że
zobowiazania nie są spłacane.
Moje pytanie brzmi: Czy komornik ma prawo do takich działań ? i czy mam
możliwość odwołania się.


Ma prawo oczywiscie. Proponuje uprzejmie udac sie do pana Komornika i
poprosic o wypis z:
1. BTE z klauzula wykonalnosci
2. poinformowanie o prowadzonych egzekucjach od innych wspołdłużników
(tj. pozyczkobiorcow i zyrantow) poniewaz solidarnie odpowiadaja za dlug.
3. Wskazanie komornikowi majatku w.w. osob z ktorych moze byc prowadzona
egzekucja (czyt. dupochron dla ciebie)

Mozesz odwolac sie od kazdej decyzji komornika do sadu rejonowego w
ciagu 7/14 dni ( pisze to wyraznie na tytule egzekucyjnym na dole zwykle)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Inteligo-k.firmowe-ZUS


| Jak udowodnic w ZUSie i US ze uregulowalem naleznosci. Czy
| musze za kazdym razem prosic o potwierdzenie przelewu (5.99) czy moge
| otrzymac droga elektroniczna osobne potwierdzenia wplat na rzecz w/w
| urzedow.
Potwierdzeń nie zbieram a wszystkie składki płacone w Inteligo wpływają mi
regularnie do OFE co widzę przez Internet.


Tym, że składki wpływają, to bym się za bardzo nie sugerował. Prawdziwy
problem może się pojawić wtedy, gdy będziesz chciał z ZUS-u dostać zasiłek
chorobowy lub emeryturę.
Ja ZUS płaciłem regularnie i też myślałem, że wszystko jest OK. Gdy
poprosiłem o zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami, to dostałem listę
rzekomych zaległości. Gdy tę sprawę wyjaśniłem, dostałem następną listę, tym
razem faktycznych zaległości. Okazało się, że Program Płatnika błędnie
naliczał wynagrodzenie płatnika za odprowadzanie składek i w związku z tym
jestem dłużny ZUS-owi (poza kilkoma faktycznie popełnionymi przeze mnie
błędami) po 0,07 zł za każdy miesiąc. Wczoraj robiłem od nowa wszystkie
raporty za cały 1999 rok.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: wypowiedziany kredyt hipoteczny
On 2 Mar, 16:04, danuta.doligal@gmail.com wrote:


On 2 Mar, 15:51, am12@gazeta.pl wrote:

| Witam,
| mam takie pytanie:
| Otóż mam mieszkanie kupione na kredyt. W momenci gdy straciłem pracę
| przestałem regularnie płacić raty. Bank wypowiedział mi umowę i żąda
| ode mnie spłacenia kredytu w całości. Do spłaty pozostało ok. 180
| tyś., a mieszkanie jest warte około 340 tyś. I tu moje pytanie, czy
| można coś zrobić żeby nie stracić tego mieszkania? Już mam stałe
| źródło dochodu, napisałem do banku pismo cele załatwienia polubownego
| całej sprawy, ale dostałem odpowiedź odmowną. Pomóżcie.

| Pozdrawiam
| A

Nie wiem, jaka była przerwa w płaceniu tego kredytu. Bo sporo od tego
zależy.
Ale zamiast pisać porozmawiaj z dyrektorem danej placówki banku.
Dla banku to też problem.
Tak się jeszcze zastanawiam, może postarać się o kredyt w innym banku
na spłatę
tamtego, ale jesli były długie przerwy w płaceniu rat to taki nowy
kredyt może być droższy.
Ale to zawsze coś, poza tym z czasem taki drogi kredyt mozna zamienić
na tańszy.

Pozdr
DD


Nie spłaciłem 5 kolejnych rat. Z dyrektorem nie mam szans pogadać bo
to bank z wrocławia. Bank w którym mam kredyt nie chce już kontynuować
dalej tej umowy kredytowej, dał mi taką odpowiedź na piśmie. Teraz nie
mam jeszcze umowy o pracę, ale dostaję stały zasiłek chorobowy z zusu.
Miałem wypadek co było przyczyną zwolnienia z pracy.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Lukas nas czyta, bo...
Dnia 2004-03-04 21:07, zawodnik klubu sportowego znanej nam ligi
pszenno-buraczanej, zwany w półświatku rolniczym jako Glenn wykrzyczał
desperacko do podpitego sędziego:


| A gdzie info, ze na L4 ???
A ile to już tkwisz na tym L4 ;-) ?


od 12/01/2004


| ZUS mi na głowę chcesz zesłac ?
Może przydałoby się ;-) ? Może zasiłek chorobowy wyłudzasz ;-))))) ?


A co ? Może powinienem otrzymać zgodę komitetu blokowego (tu grupowego)?

Pozdrawiam

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: My tu gadu gadu... a Zloty klopi

My tu gadu dagu o futach... a Zloty klopi dzis znowu. Mamy nowey rekord
Eur/Pln 4,8328.

Funt i Franek tez na rekordowych poziomach.

Malin

Rząd wycofał się z planu obniżenia zasiłków chorobowych, dowiedziała się

nieoficjalnie "Rzeczpospolita". To kolejne ustępstwo w stosunku do
pierwotnej wersji programu wicepremiera Jerzego Hausnera.

        Jakas kapitucja sie zbliża? Powoli biała flaga się może zrobić i w
rządzie i na wykresach -  a dokładniej wybicie z niej.

PZDR

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Stopa bezrobocia 17,4%

Użytkownik leka <l@poczta.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2kcg9$7p@news.onet.pl...


Witam,
Niemożliwe Jacku żeby stopa bezrobocia doszła do 25%, bo przy 20% jest
wielce prawdopodobny konflikt społeczny............oby nie.
                                  Pozdrawiam
                                               leka


Konflikt spoleczny powiadasz? hehe]
Dobre sobie.
Moja zone w osmym miesiacu ciazy ZUS wygania do pracy uznajac, ze moze
pracowac :)
Wywolali tym moj konflikt wobec nich. Do tej pory uwazalem, ze skladki na
ZUS , ktore palce ja i moja zona to haracz, ale byc moze kiedys skorzystam z
dobrodziejstwa panstwa opiekunczego.
Teraz, gdy zonie odmowiono zasilku chorobowego (zona do porodu chciala byc
na zwolnieniu lekarskim - tak lekarz ginekolog uznal, ze bedzie
bezpieczniej; no ale lekarz orzecznik ZUS uznal, ze wie lepiej i zonie ani
malenstwu nic nie grozi ) stracilem wiare w nasze panstwo. :)

Ot i mamy uroki panstwa opiekunczego. Teraz juz calkowicie pozbylem sie
nadziei, ze kiedykolwiek dostane cos od panstwa. Ani emerytury, ani zasilku
porodowego, ani chorobowego. Ale skladki i tak trzeba placic. No chyba, ze
wyemigruje z tego kraju mlekiem i miodem plynacym ;-)

Malin

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: gospodarka nie żartuje


| Chcesz przez to powiedzieć, że obecny wytrzyma dłużej ?

Ma większe szansę od poprzedniego. Sytem zdrowy kiedy każdu
ma swoje konto i pracuje na siebie jest zdrowszy od
piramidy.


Z drugą częścią się zgadzam. Oczywiście masz rację.
Moim zdaniem jednak system ten nie ma szans na przetrwanie. Z bardzo prostego
powodu. Zostaje w nim coraz mniej pieniędzy.
Weź pod uwagę, że przed wprowadzenim tej reformy całość wpłacanych składek była
przeznaczana na renty, emerytury, zasiłki chorobowe itd .. Czyli była w całości
przeznaczona dla ZUS.

Dla przypomnienia - przed reformą cała służba zdrowia była utrzymywana z budżetu
państwa.
Po "reformie" z tych samych pieniędzy finansowana jest służba zdrowia oraz
fundusze emerytalne. Czyli realnie, w zus'ie jest znacznie mniej pieniędzy niż
było przedtem - nie licząc nawet "nowych" z wcześniejszymi emeryturami.

Skoro teraz jest mniej pieniędzy niż było wcześniej, a przed reformą budżet
dokładał do zus'u ok. 3% (o ile dobrze pamiętam) to skąd nagle ma zus znaleźć te
pieniądze by wyjść na 0 ?

pozdr. Robert

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: gospodarka nie żartuje


Moim zdaniem jednak system ten nie ma szans na przetrwanie. Z bardzo
prostego
powodu. Zostaje w nim coraz mniej pieniędzy.
Weź pod uwagę, że przed wprowadzenim tej reformy całość wpłacanych składek
była
przeznaczana na renty, emerytury, zasiłki chorobowe itd .. Czyli była w
całości
przeznaczona dla ZUS.

Dla przypomnienia - przed reformą cała służba zdrowia była utrzymywana z
budżetu
państwa.
Po "reformie" z tych samych pieniędzy finansowana jest służba zdrowia oraz
fundusze emerytalne. Czyli realnie, w zus'ie jest znacznie mniej pieniędzy
niż
było przedtem - nie licząc nawet "nowych" z wcześniejszymi emeryturami.

Skoro teraz jest mniej pieniędzy niż było wcześniej, a przed reformą
budżet
dokładał do zus'u ok. 3% (o ile dobrze pamiętam) to skąd nagle ma zus
znaleźć te
pieniądze by wyjść na 0 ?

pozdr. Robert


Wywietl wicej postw z tematu



Temat: gospodarka nie żartuje
Czlowieku Ty kompletnie nie wiesz o czym piszesz . Składki są potrącane z
podatku dochodowego a nie z ZUS-u. Zanim cos ogłosisz sprawdz TO.
 Maciej Grabowski

Użytkownik "Sławomir Burzyński" <slawomir.burzyn@wp.plnapisał w
wiadomości

| Chcesz przez to powiedzieć, że obecny wytrzyma dłużej ?

| Ma większe szansę od poprzedniego. Sytem zdrowy kiedy każdu
| ma swoje konto i pracuje na siebie jest zdrowszy od
| piramidy.

Z drugą częścią się zgadzam. Oczywiście masz rację.
Moim zdaniem jednak system ten nie ma szans na przetrwanie. Z bardzo
prostego
powodu. Zostaje w nim coraz mniej pieniędzy.
Weź pod uwagę, że przed wprowadzenim tej reformy całość wpłacanych składek
była
przeznaczana na renty, emerytury, zasiłki chorobowe itd .. Czyli była w
całości
przeznaczona dla ZUS.

Dla przypomnienia - przed reformą cała służba zdrowia była utrzymywana z
budżetu
państwa.
Po "reformie" z tych samych pieniędzy finansowana jest służba zdrowia oraz
fundusze emerytalne. Czyli realnie, w zus'ie jest znacznie mniej pieniędzy
niż
było przedtem - nie licząc nawet "nowych" z wcześniejszymi emeryturami.

Skoro teraz jest mniej pieniędzy niż było wcześniej, a przed reformą
budżet
dokładał do zus'u ok. 3% (o ile dobrze pamiętam) to skąd nagle ma zus
znaleźć te
pieniądze by wyjść na 0 ?

pozdr. Robert


Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Ciag dalszy sytuacji podatkowej w tym cholernym kraju.
Panowie i Panie,
ktos w poprzednim watku poruszyl kwestie, ze gratuluje mi ze bede placil
50% podatku. Nie prawda - jestem w pierwszym progu. (to po pierwsze).

Nie do tego zmierzalem.

Zmierzalem do tego, ze czlowiek sobie zyly wypruwa (jakis businessmen)
robi od rana do nowy (fizycznie lub umyslowo) a to qurwa przyjdzie jeden
z drugim i powie :

"... No trze 50% podatku, trza winiety, trza podatek jeden drugi piaty
...." - to teraz zastanawiam sie na kogo MY wszyscy pracujemy.

Jezeli ktos jest w pewnym stopniu oportunista i niezgadza sie ze mna
niech da jeden agrument aby mnie do tego psianego systemu przekonac.
Popatrzcie na swoje zycie, gdzie sie nie ruszycie to trza placic, bo
trza. A qurwa ile ta Polska dla Was samych (jako pojedyncze jednostki)
ile Wam dala ? Nic.
To po jakiego mam placic, po to aby ZUS za chwile wstrzymal mi zasilek
chorobowy bo spoznilem sie jeden dzien z przelewem, po to aby pozniej
ZUS znowu zaciagal kredyty w bankach na wyplate emerytur i rent, i
jeszcze innych swiadczen.

Jedna rzecz, tylko jedna taka co Polska dla pojedynczego czlowieczka w
tym kraju robi.

eh... to zycie.

Radoslaw

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: W co byście włożyli kasę?
Marcin Karpiński <marcin_karpin@o2.plANTYSPAM napisał(a):

W co byście zainwestowali mając 30-50'000zł mieszkając w mały
miasteczku?Interesowałoby mnie coś z inwestycji, gdzie nie trzeba dużo
pracować, jak np kupno lokalu na wynajem...


ja proponuje rozwiazanie proste i pewne - zaloz spolke z o.o. zatrudnij sie w
niej, zaplac sobie dobra pensje i po miesiacu, jak ci zacznie przyslugiwac
zasilekchorobowy zalatw sobie zwolnienie i siedz na nim pol roku, zus ci
wyplaci, to co zainwestujesz zwroci ci sie i jeszcze zarobisz, na pewno
wiecej i pewniej niz na nieruchomosciachm tylko nie rob tego moze w zbyt
malym miesciem bo cie za latwo moga sprawdzic. jedno masz pewne - mozesz w
ogole nie pracowac i brac kase
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: W co byście włożyli kasę?
"stefek" <mastermin@NOSPAM.gazeta.pl wrote in
news:ao4sk5$5l4$1@news.gazeta.pl:

/ciach.../

ja proponuje rozwiazanie proste i pewne - zaloz spolke z o.o.
zatrudnij sie w niej, zaplac sobie dobra pensje i po miesiacu, jak ci
zacznie przyslugiwac zasilek chorobowy zalatw sobie zwolnienie i siedz
na nim pol roku, zus ci wyplaci, to co zainwestujesz zwroci ci sie i
jeszcze zarobisz,


A ja mam propozycje dla Ciebie : usun "brain" z adresu mailowego, bo jakos nie pasuje.
Okradanie nas wszystkich ma byc sposobem na zarobek, tak ? Puknij sie ...i to bardzo
mocno.

W.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zatrudnienie żony we własnej DG...


BARDZO dziękuję za wszystkie wyjaśnienia.
Nie opłaca mi się jej zatruniać i tyle. Niech tkwi na bezrobotnym :)
Zgłoszę ją jakoczłonka rodziny do ubezpieczenia.

pozdr.
Tomek


Jesteś zbyt nerwowy....porwany....czy co....ostatecznie podjąłeś - po
przeczytaniu naszych porad - jedyną, właściwą decyzję ! Brawo ! Tylko
zauważ:
1.)  Jak zgłosisz żonę do ZUS jak osobę współpracująca to.....już Ona NIE
JEST BEZROBOTNA !!!!!!! Natomiast jest już osobą PRACUJĄCĄ !!!! Wpłacane
przez Ciebie - za Nią - składki "lecą" już częściowo na jej fundusz
emerytalny a czas współpracy zalicza się do czasu biorącego udział przy
obliczaniu przyszłej emerytury....dalej....w razie Jej choroby
(tfu!tfu!...tego nie życzę!) trwającej dłużej niż 31 dni otrzyma też zasiłek
chorobowy...
2.)  Jako osoba współpracująca....może brać udział przy rocznym rozliczaniu
podatku dochodowego (dochód dzielicie po połowie !)...

axel

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zatrudnienie żony we własnej DG...
Dnia Fri, 7 Dec 2007 19:32:28 +0100, axel napisał(a):


[...]
| Zgłoszę ją jakoczłonka rodziny do ubezpieczenia.
Jesteś zbyt nerwowy....porwany....czy co....ostatecznie podjąłeś - po
przeczytaniu naszych porad - jedyną, właściwą decyzję ! Brawo ! Tylko
zauważ:


pomalutku... :)


1.)  Jak zgłosisz żonę do ZUS jak osobę współpracująca to.....już Ona NIE
JEST BEZROBOTNA !!!!!!! Natomiast jest już osobą PRACUJĄCĄ !!!! Wpłacane
przez Ciebie - za Nią - składki "lecą" już częściowo na jej fundusz
emerytalny a czas współpracy zalicza się do czasu biorącego udział przy
obliczaniu przyszłej emerytury....dalej....w razie Jej choroby
(tfu!tfu!...tego nie życzę!) trwającej dłużej niż 31 dni otrzyma też zasiłek
chorobowy...


Przecież Tomek napisał,że zgłosi ją jako członka rodziny do ubezpieczenia,
NIE jako osobę WSPÓŁpracującą :)
To spora różnica. Polega to na tym, że wypełniasz druk ZCZA i zgłaszasz ją
do SWOJEGO ubezpieczenia zdrowotnego, tak samo jak dzieci, jeśli są :)
A żona nadal w statystykach osób bezrobotnych.


2.)  Jako osoba współpracująca....może brać udział przy rocznym rozliczaniu
podatku dochodowego (dochód dzielicie po połowie !)...


Bez zgłoszenia jako współpracującej, przy skali podatkowej - dzieli dochód
na pół :)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Jak to jest z samo-zatrudnieniem - czy sie to oplaca?

Mozesz to rozwinac bo wydawalo mi sie ze nawet zakladajac smierc przed
emerytura musisz ZUS placic:-(


Mogę rozwinąć.
Owszem ZUS trzeba płacić, ale można płacić od najniższej dopuszczelnej kwoty.
Pracodawca chętnie wmawia, że jest to korzyść pracownika.
W rzeczywistości jednak jest to rezygnacje z adekwatnej emerytury oraz
zasiłkówchorobowych.
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Jak to jest z samo-zatrudnieniem - czy sie to oplaca?
moki1.WYT@gazeta.pl napisał(a):

| Mozesz to rozwinac bo wydawalo mi sie ze nawet zakladajac smierc przed
| emerytura musisz ZUS placic:-(
Mogę rozwinąć.
Owszem ZUS trzeba płacić, ale można płacić od najniższej dopuszczelnej kwoty.
Pracodawca chętnie wmawia, że jest to korzyść pracownika.
W rzeczywistości jednak jest to rezygnacje z adekwatnej emerytury oraz
zasiłków chorobowych.


w rzeczywistości jest to rezygnacja z zasilania dziury emerytalnej,
ta i tak powstanie.
ubezpieczenie chorobowe to inna część składki...
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Nie opłacenie składki chorobowego


Co się stanie, jeśli jako przedsiębiorca nie będę opłacał
składki ZUS - chodzi o część chorobową? Składki emerytalne nadal
płacone. Jakie są w związku z tym kary, nie licząc że nie będę
mógł korzystać z NFZ.


Czesc chorobowa daje Ci mozliwosc uzyskania zasilku chorobowego, gdy nie
jestes zdolny do pracy.

Na NFZ idzie skladka na ubezpieczenie zdrowotne.

Pozdrawiam
_________________________
BN
www.adekus.pl/kh
www.adekus.pl/auto

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Spóźniona wpłata na ZUS - skutki


Witam!
Jakie sa skutki spoznienia sie o pare dnie z oplata skladki na ZUS?

Pozdrawiam
Marcin Ciemny


Oprócz odsetek ustawowych (więc całkiem niskich) jest o wiele więcej do
stracenia. W przypadku choroby nie dostaniesz ani grosza. Aby ZUS wypłacił
zasiłek chorobowy musisz płacić składki co najmniej 6 miesięcy i ani razu nie
możesz się spóźnić nawet o 1 dzień. Dlatego głównie z tego względu nie warto
się spóźniać z płaceniem ZUSu. Teraz najlepiej nie choruj. Pozdrawiam

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Spóźniona wpłata na ZUS - skutki

Oprócz odsetek ustawowych (więc całkiem niskich) jest o wiele więcej do
stracenia. W przypadku choroby nie dostaniesz ani grosza. Aby ZUS wypłacił
zasiłek chorobowy musisz płacić składki co najmniej 6 miesięcy i ani razu
nie
możesz się spóźnić nawet o 1 dzień. Dlatego głównie z tego względu nie
warto
się spóźniać z płaceniem ZUSu. Teraz najlepiej nie choruj. Pozdrawiam


Ale ja zrezygnowalem z dobrowolnej skladki chorobowej, wiec chyba i tak nie
dotycza mnie te swiadczenia. Czy moze sie myle?

Pozdrawiam!
Marcin

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Spóźniona wpłata na ZUS - skutki
"rz" nie gadaj bzdur widze że się dajesz robić w konia.Ja poszedłem na
zwolnienie,a oni mi mówią ze nie wypłacą bo 5miesiecy temu się spózniłem 3
dni.a ja mówie hahaahah to po ki huj braliscie odemnie składki iak nie mam
ubezpieczenia.TO teraz oddawać za 5miesięcy składek co nie powinniscie
brać,bo i tak mnie nie ubezpieczacie.TO oni oczy chwilke pomysleli i kaske
zaraz wypłacili.MYSLEĆ trzeba ludzie a nie dawac sie rolować.Pozdrawiam.

| Witam!
| Jakie sa skutki spoznienia sie o pare dnie z oplata skladki na ZUS?

| Pozdrawiam
| Marcin Ciemny

Oprócz odsetek ustawowych (więc całkiem niskich) jest o wiele więcej do
stracenia. W przypadku choroby nie dostaniesz ani grosza. Aby ZUS wypłacił
zasiłek chorobowy musisz płacić składki co najmniej 6 miesięcy i ani razu
nie
możesz się spóźnić nawet o 1 dzień. Dlatego głównie z tego względu nie
warto
się spóźniać z płaceniem ZUSu. Teraz najlepiej nie choruj. Pozdrawiam

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Wywietl wicej postw z tematu



Temat: ZUS i Podatek Dochodowy wg nowych zasad
Program wylicza wszystkie elementy nowego ubezpieczenia spolecznego
(emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe), zdrowotnego oraz obciazenia na
Fundusz Pracy i FGSP zarowno dla pracownikow jak i wlascicieli firm.
W wyliczeniach uwzgledniono takze wynagrodzenia za czas choroby i zasilki
chorobowe.
Dodatkowo bezplatny modul wyliczajacy zaliczki na podatek dochodowy dla
pracownikow i wlascicieli firm uwzgledniajacy nowe zasady emerytalne.
Program jest przeznaczony dla osob i firm, ktore nie korzystaja z Programu
Platnika  lub jako jego uzupelnienie (np.pomoc przy wyliczaniu podstawy na
ubezpieczenie zdrowotne, wyliczanie podatku dochodowego itp.)
http://priv5.onet.pl/ld/arjgrz/program.html

Wysylka wersji DEMO: arj@ld.onet.pl

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Nowe druki ZUS - program wyliczajacy wszystkie dane do formularzy
W Zus- ie sprzedają za 25 zł. na cd.
Wojtek
RG napisał(a) w wiadomości: <77sb4j$l5@rekin.onet.pl...

Program wylicza wszystkie elementy nowego ubezpieczenia spolecznego
(emerytalne, rentowe, chorobowe, wypadkowe), zdrowotnego oraz obciazenia na
Fundusz Pracy i FGSP zarowno dla pracownikow jak i wlascicieli firm.
W wyliczeniach uwzgledniono takze wynagrodzenia za czas choroby i zasilki
chorobowe.
Dodatkowo bezplatny modul wyliczajacy zaliczki na podatek dochodowy dla
pracownikow i wlascicieli firm uwzgledniajacy nowe zasady emerytalne.
http://priv5.onet.pl/ld/arjgrz/program.html


Wywietl wicej postw z tematu



Temat: De>Pl chorobowe
Koko szanel :) <kokosza@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał(a):


Jak ładnie przetłumaczyć: Entgeltfortzahlung im Krankheitsfall? (Płatność
wynagrodzenia w przypadku choroby? - chorobowe?) a Krankenentgeld? - to jest
to samo?
Czy Krankenstandbestätigung to jest nasze zwolnienie lekarskie? świadectwo
lekarskie? potwierdzenie zachorowania? - na oczy takiego papierka nie
widziałam,  :(
pozdrawiam, Koko


hi,

Entgeltfortzahlung im Krankheitsfall -wynagrodzenie pracownika w przypadku
choroby. (do 6 tygodni) placi pracodawca
Po 6-ciu tygodniach jest tzw Krankengeld -zasilek chorobowy placi kasa
chorych.

Krankenstandbestätigung albo Krankenschein to zwolnienie lekarskie
Pozdrawiam
Beata

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: De>Pl chorobowe
Beata Siegmund <jess@WYTNIJ.gazeta.plnapisał(a):


Koko szanel :) <kokosza@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał(a):

| Jak ładnie przetłumaczyć: Entgeltfortzahlung im Krankheitsfall? (Płatność
| wynagrodzenia w przypadku choroby? - chorobowe?) a Krankenentgeld? - to jest
| to samo?
| Czy Krankenstandbestätigung to jest nasze zwolnienie lekarskie? świadectwo
| lekarskie? potwierdzenie zachorowania? - na oczy takiego papierka nie
| widziałam,  :(
| pozdrawiam, Koko

hi,

Entgeltfortzahlung im Krankheitsfall -wynagrodzenie pracownika w przypadku
choroby. (do 6 tygodni) placi pracodawca
Po 6-ciu tygodniach jest tzw Krankengeld -zasilek chorobowy placi kasa
chorych.

Krankenstandbestätigung albo Krankenschein to zwolnienie lekarskie
Pozdrawiam
Beata

Dziękuję bardzo :), Koko


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Freelancerzy, a ubezpieczenie


Będę się musiała wybrać pod koniec sierpnia, bo mi się kończy umowa o pracę,
a pracy mieć już nie będę - dlatego chcę wiedzieć wcześniej, żeby czegoś nie
przegapić.
A jeżeli to bardzo OT, to może poproszę o odpowiedź na priv. Z góry wielkie
dzięki :)


Jeśli tracisz pracę to masz 7 dni kontynuacji ubezpieczenia. Jeśli w tym
czasie zachorujesz, najlepiej na długotrwałą chorobę (psychiatra, ortopeda)
to nie dość, że będziesz miała ubezpieczenie to również dostanież zasiłek
chorobowy przez pół roku. Potem jak zarejestrujesz się w urzędzie pracy jako
bezrobotna dostaniesz zasiłek albo nie (nie zawsze przysługuje) i będziesz
miała ubezpieczenie zdrowotne do emerytury, pod warunkiem comiesięcznego
stawiania się w urzędzie celem podbicia karteczki.

Ewa

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Freelancerzy, a ubezpieczenie
Użytkownik "Ewa Lukawska" <ewa.lukaw@WYTNIJ.gazeta.plnapisał w
wiadomości


Jeśli tracisz pracę to masz 7 dni kontynuacji ubezpieczenia. Jeśli w tym
czasie zachorujesz, najlepiej na długotrwałą chorobę (psychiatra,
ortopeda)
to nie dość, że będziesz miała ubezpieczenie to również dostanież zasiłek
chorobowy przez pół roku. Potem jak zarejestrujesz się w urzędzie pracy
jako
bezrobotna dostaniesz zasiłek albo nie (nie zawsze przysługuje) i będziesz
miała ubezpieczenie zdrowotne do emerytury, pod warunkiem comiesięcznego
stawiania się w urzędzie celem podbicia karteczki.


Nie mogę się zarejestrować jako bezrobotna, bo mam umowy o dzieło :)
Dlatego wolę iść do NFZ i sobie płacić. Gdyby było w Kraku jakieś dobre
prywatne centrum medyczne, to może bym się zastanawiała, ale z tego co wiem
i tak nie ma.

Pozdrawiam, Yaga

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Freelancerzy, a ubezpieczenie


| Jeśli tracisz pracę to masz 7 dni kontynuacji ubezpieczenia.

Na pewno? Może pamięć mnie zawodzi, ale wydawało mi się, że jeszcze rok
temu
było 30 dni kontynuacji. Przepisy się zmieniły?


OK. 30 dni kontynuacji ubezpieczenia. 7 dni na zachorowanie aby załapać się
na zasiłek chorobowy

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Freelancerzy, a ubezpieczenie

OK. 30 dni kontynuacji ubezpieczenia. 7 dni na zachorowanie aby załapać się
na zasiłek chorobowy


Chociaż tak się teraz zastanawiam czy nie ze 14? Zainteresowanym proponuję
sprawdzić tym bardziej, że to się zmienia co najmniej raz do roku.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl
Koszty pracowników obejmują:
"salaries and benefits"

te benefits to AFAIK składki na ZUS, ubezpieczenie zdrowotne,
ewentualnie zasiłki chorobowe wypłacane przez pracodawcę,
itd.

jak to ładnie nazwać po polsku ?

+ Paweł +

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl


----- Original Message -----
From: "+Paweł+" <_heregoesantispam_pau@kki.net.pl
To: <pl-hum-tlumacze@newsgate.pl
Sent: Saturday, January 19, 2002 9:43 PM
Subject: benefits en-pl

Koszty pracowników obejmują:
"salaries and benefits"

te benefits to AFAIK składki na ZUS, ubezpieczenie zdrowotne,
ewentualnie zasiłki chorobowe wypłacane przez pracodawcę,
itd.

jak to ładnie nazwać po polsku ?


Co powiesz na "świadczenia"??

To już koniec- sobota wieczorem, a my, zamiast balować, pracujemy.
To już koniec.


Dorota
+ Paweł +


--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.hum.tlumaczenia

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl


| Koszty pracowników obejmują:
| "salaries and benefits"

| te benefits to AFAIK składki na ZUS, ubezpieczenie zdrowotne,
| ewentualnie zasiłki chorobowe wypłacane przez pracodawcę,
| itd.

| jak to ładnie nazwać po polsku ?

Co powiesz na "świadczenia"??

To już koniec- sobota wieczorem, a my, zamiast balować, pracujemy.
To już koniec.

Dorota
| + Paweł +


Moze pakiet socjalny albo jakis inny?
pozdrawiam
tadam



Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl
trudno to nazwać "benefits" czyli dodatkowe korzyści, ktore nie wynikają z
obowiązku pracodawcy; ZUS, ewentualne zasiłkichorobowe, ubezpieczenie
zdrowotne to jest to, co pracodawca musi (zgodnie z prawem) płacić. Nie są
to "benefits", a może nimi być np. samochód służbowy, telefon komórkowy
itp., czyli coś dodatkowego, do czego pracodawcy nie obliguje prawo.
Basik

"+Paweł+" <_heregoesantispam_pau@kki.net.plwrote in message


Koszty pracowników obejmują:
"salaries and benefits"

te benefits to AFAIK składki na ZUS, ubezpieczenie zdrowotne,
ewentualnie zasiłki chorobowe wypłacane przez pracodawcę,
itd.

jak to ładnie nazwać po polsku ?

+ Paweł +

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl

te benefits to AFAIK składki na ZUS, ubezpieczenie zdrowotne,
ewentualnie zasiłki chorobowe wypłacane przez pracodawcę,
itd.

jak to ładnie nazwać po polsku ?

+ Paweł +

Jeśli to są benefits, to niech mnie kule biją. Wszystkie te cuda i tak są


potrącane z pensji pracowników. AFAIK to są to obciążenia pracodawców i
pracowników. Nie mają nic wspólnego z benefitami. Tak nakazuje prawo i już.
Tyle jedynie, że pracodawca robi to za pracowników, żeby ci się nie migali od
biegania do kasy. Chyba pozostaje Ci jedynie wyliczanka tych ubezpieczeń,
ewentualnie jakieś ogólne "ubezpieczenia zdrowotne".

Jasia  

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl


Basik wrote:

trudno to nazwać "benefits" czyli dodatkowe korzyści, ktore nie wynikają z
obowiązku pracodawcy; ZUS, ewentualne zasiłki chorobowe, ubezpieczenie
zdrowotne to jest to, co pracodawca musi (zgodnie z prawem) płacić. Nie są
to "benefits", a może nimi być np. samochód służbowy, telefon komórkowy
itp., czyli coś dodatkowego, do czego pracodawcy nie obliguje prawo.


Biznesowy słownik oxfordzki podaje te rzeczy o których piszesz jako
"benefits in kind"
i trudno się nie zgodzić. Ale w moim tekście prawie na pewno chodzi o
gołe płace +
właśnie te "narzuty" związane z ubezpieczeniem zdrowotnym, emerytalnym,
wypadkowym,
które musi ponieść pracodawca.

+ Paweł +

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl
"    +Paweł+" <_heregoesantispam_pau@kki.net.plwrote:


Koszty pracowników obejmują:
"salaries and benefits"

te benefits to AFAIK składki na ZUS, ubezpieczenie zdrowotne,
ewentualnie zasiłki chorobowe wypłacane przez pracodawcę,
itd.


Ja to raczej rozumiem jako dodatki, np. dzienny limit na służbowej karcie
kredytowej, samochód, ubezpieczenie na życie itp.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: benefits en-pl

Użytkownik +Paweł+ <_heregoesantispam_pau@kki.net.plw wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3C49F833.D387@kki.net.pl...


Basik wrote:

trudno to nazwać "benefits" czyli dodatkowe korzyści, ktore nie wynikają z
obowiązku pracodawcy; ZUS, ewentualne zasiłki chorobowe, ubezpieczenie
zdrowotne to jest to, co pracodawca musi (zgodnie z prawem) płacić. Nie są
to "benefits", a może nimi być np. samochód służbowy, telefon komórkowy
itp., czyli coś dodatkowego, do czego pracodawcy nie obliguje prawo.


Biznesowy słownik oxfordzki podaje te rzeczy o których piszesz jako
"benefits in kind"
i trudno się nie zgodzić. Ale w moim tekście prawie na pewno chodzi o
gołe płace +
właśnie te "narzuty" związane z ubezpieczeniem zdrowotnym, emerytalnym,
wypadkowym,
które musi ponieść pracodawca.

+ Paweł +

We wszystkich źródłach, jakie sprawdziłam benefits to ewidentnie dodatki
extra - wszystko ponad to, co pracodawca musi obowiązkowo zapłacić. Skoro
jednak Twój pracodawca to sknerus i chce za bonusy uznać ZUS czy Kasę
Chorych, to najlepsze będzie to, co zaproponowała Dorota, czyli świadczenia
(pracownicze) - to funkcjonowało jeszcze w czasach PRL-u, a wtedy o komórce
czy samochodzie służbowym dla "ludu pracującego" nie mogło być mowy .
Patrycja

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: statutory sick pay >>PL
Witam,

Zaczynam miec watpliwosci co do terminu "statutory sick pay", ktory
czesto tlumaczony jest jako zasilek chorobowy.

Znajoma kadrowa powiedziala mi, ze zasilek chorobowy zostaje w Polsce
wyplacany dopiero po 36 dniach choroby pracownika. Na czas "normalnej"
/krotkiej/ choroby, pracownik otrzymuje wynagrodzenie na czas choroby
/o ile pamietam/. Zatem statutory sick pay to chyba te wynagrodzenie
wlasnie a nie od razu zasilek chorobowy ???

A przy okazji - czy jest jakies zgrabne polskie okreslenie na (the
Company's) sick pay scheme ?

Dziekuje za naswietlenie ;) i pozdrawiam.

Bartek

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: DE > PL ubezpieczenia
Witam.
Krankengeld to "zasiłekchorobowy". Krankenhaustagegeldversicherung to
"ubezpieczenie dziennego zasiłku za czas pobytu w szpitalu".
Krankentagegeldversicherung moim zdaniem, przy uwzględnieniu powyżej
wymienionych terminów, oznaczałoby może "ubezpieczenie dziennego zasiłku
chorobowego". Dwóch pierwszych jestem pewien, ostatnie to "metoda dedukcji i
eliminacji". Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
Pozdrawiam Krzysztof.


Witam, co to jest Krankentagegeldversicherung?
...ferner wird für den Mitarbeiter eine Krankentagegeld versicherung
abgeschlossen, deren Höhe an die Sätze der gesetzlichen
Krankenversicherung
jeweils angepasst wird, um die Lohnfortzahlung im Krankeitsfall
sicherzustellen.
Pozdrawiam, Agata


Wywietl wicej postw z tematu



Temat: EU11 i ST44, czyli polowanie w weekend


Adam Plaszczyca <trzyp@ornak.waw.pdi.netwrites:
Powtorze raz jeszcze - okolo 30% centralnego budzetu wydawanego jest
w Wawie.


Jakies zrodla moze? Wiekszosc budzetu to idzie na takie rzeczy, jak
emerytury/renty/zasilki chorobowe, place dla nauczycieli etc. Zadna
miara 30% z tego nie moze trafiac do Warszawy.
Wez prosze ustawe budzetowa i sobie zobacz.

  MJ

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: niech zyje pkp, niech zyja niestrzezone przejazdy, nie(ch) zyja ludzie [press]
Nie likwidować przejazdów strzezonych!!! Oszczędzanie na przejazdach
kolejowych to oszcżedność całkowicie pozorna, to krótkowzroczność aż do

bólu!

OK. Ale płacic z Twojej kieszeni.


Cóż, wole z własnej kieszeni płacić za strzezone przejazdy kolejowe (z
których samemu będę czasem korzystał), niż za zasiłkichorobowe lub
pogrzebowe dla ofiar wypadków lub ich rodzin.
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: niech zyje pkp, niech zyja niestrzezone przejazdy, nie(ch) zyja ludzie [press]

Łukasz Tabor wrote:
Cóż, wole z własnej kieszeni płacić za strzezone przejazdy kolejowe (z
których samemu będę czasem korzystał), niż za zasiłki chorobowe lub
pogrzebowe dla ofiar wypadków lub ich rodzin.


A ja nie chce placic za leczenie palaczy.
Smierdza, smieca, a potem ich leczenie mnostwo kosztuje :(

pawel

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: niech zyje pkp, niech zyja niestrzezone przejazdy, nie(ch) zyja ludzie [press]
Hello Paweł,

Friday, December 12, 2003, 11:48:46 AM, you wrote:

Cóż, wole z własnej kieszeni płacić za strzezone przejazdy kolejowe (z
których samemu będę czasem korzystał), niż za zasiłki chorobowe lub
pogrzebowe dla ofiar wypadków lub ich rodzin.
A ja nie chce placic za leczenie palaczy.
Smierdza, smieca, a potem ich leczenie mnostwo kosztuje :(


Krótko: mylisz się - palacze to czysty zysk dla podatników. Po prostu
krótko żyją. a na swoje leczenie płaca koszmarnymi podatkami w cenie
papierosów.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: niech zyje pkp, niech zyja niestrzezone przejazdy, nie(ch) zyja ludzie [press]
On Fri, 12 Dec 2003 07:07:58 +0000 (UTC), "Łukasz Tabor"

<lukasz-pl.WYT@gazeta.pl wrote:
Nie likwidować przejazdów strzezonych!!! Oszczędzanie na przejazdach
kolejowych to oszcżedność całkowicie pozorna, to krótkowzroczność aż do
bólu!
OK. Ale płacic z Twojej kieszeni.
Cóż, wole z własnej kieszeni płacić za strzezone przejazdy kolejowe (z
których samemu będę czasem korzystał), niż za zasiłki chorobowe lub
pogrzebowe dla ofiar wypadków lub ich rodzin.


Jak na razie firmy ubezpieczeniowe uważaja inaczej. A IMHO to one
powinny płacic to, co wyżej wymieniłeś. Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zapinaj pasy bezpieczeństwa ZAWSZE!


On Fri, 30 Sep 2005 23:16:13 +0200,  Oleg wrote:
| A ty zrobiłeś? Np. RFN: chorobowe 12-15% od dochodów brutto (w tym nie
| tylko zarobki, ale też inne dochody np. z wynajmu, odsetki, praca
| niezależna) i nie można odliczyć tego od sumy podatku do zapłacenia, lecz
| od kwoty do opodatkowania.

| I te 12-15% to jest więcej niż w PL?

Bez komentarza.


Komentarz moze sie przydac. W Polsce placisz:
-skladke na NFZ - przez urzad skarbowy - ~10%, pomniejszajace
  podatek dochodowy
-ubezp chorobowe w ZUS - 2.45% -  na zasilek chorobowy,
-ubezp. wypadkowe w ZUS - 1-4%.

Pytanie co obejmuje skladka niemiecka.

No i oczywiscie 10% od pensji niemieckiej starcza na troche
wiecej lekow, tomografow, itp.

J.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Policyjna notatka z kolizji (dlugawe)
Użytkownik CUT napisał:


To co piszę tyczy się odszkodowania z OC sprawcy:

Ja jestem świeżo po wypadku z 10 października.
Idź na komendę która prowadzi sprawę i złóż podane o dokumentów wypadku.
Do tego potrzebujesz numeru wypadku lub kolizji. Ja czekałem na notatkę
niecały tydzień. Policjanci przysłali mi ją do domu.

Z OC sprawcy należy ci się zwrot wszelkich poniesionych kosztów. Wynajem
samochodu to standard. Jeśli doznałeś jakiegoś uszczerbku na zdrowiu i
jesteś na L4 to należy ci się zwrot różnicy w zarobkach pomiędzy
chorobowym a twoją pensją.


A jak ktoś ma 100% chorobowego? Bo wówczas to chyba pracodawca staje się
również poszkodowanym (bo płaci różnicę między ustawowymi 80% a
kontraktowymi 100%...) A tak naprawdę to do postępowania powinien się
jeszcze zgłosić ZUS (koszty zasiłku chorobowego - czemu ma to iść ze
składek wszystkich pracujących?) i NFZ (z tego samego powodu...)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Policyjna notatka z kolizji (dlugawe)
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <la@waw.pdi.netnapisał w
wiadomości


| Z OC sprawcy należy ci się zwrot wszelkich poniesionych kosztów.
| Wynajem samochodu to standard. Jeśli doznałeś jakiegoś
| uszczerbku na zdrowiu i jesteś na L4 to należy ci się zwrot
| różnicy w zarobkach pomiędzy chorobowym a twoją pensją.
A jak ktoś ma 100% chorobowego? Bo wówczas to chyba pracodawca
staje się również poszkodowanym (bo płaci różnicę między
ustawowymi 80% a kontraktowymi 100%...)


Ostatio to slyszalem ze Policja sie zglosila z tego powodu za
obrazenia funkcjonariusza.


A tak naprawdę to do postępowania powinien się jeszcze zgłosić
ZUS (koszty zasiłku chorobowego - czemu ma to iść ze składek
wszystkich pracujących?)


Powinien.


i NFZ (z tego samego powodu...)


A ten ma "podatek Belki".

Tylko ze wtedy podatku w benzynie powinno byc tyle ile wydaje sie
na drogi :-)

J.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Podatnicy mogą walczyć o zwrot VAT od paliwa
Hello Boombastic,

Thursday, August 9, 2007, 1:48:21 PM, you wrote:


i płacz ;)
Płacz to dopiero jak policzysz ile powinieneś dostać kasy z ZUSu, a ile
dostaniesz. Wpłacając miesięcznie 500 zł przez np. 35 lat przy stopie
bezpiecznej tylko 6% uzbierasz ok. 720 tys. zł, co dzieląc tylko na
powiedzmy 15 lat dalszego życia (bez uwględniania kapitalizacji) daje lekko
4000 zł miesięcznie, a w rzeczywistości dostanę 400 zł. Kto ukradł mi jedno
zero?


Mylisz się sądząc, że cała składka na ZUS jest przeznaczona na
emerytury. Zapominasz o rentach, zasiłkach chorobowych, pogrzebowych
itd. Na emerytury idzie mniej więcej połowa składki. Na dokładkę nie
na Twoją emeryturę, tylko Twoich
pradziadków/dziadków/rodziców/wujków...

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Podatnicy mogą walczyć o zwrot VAT od paliwa


Mylisz się sądząc, że cała składka na ZUS jest przeznaczona na
emerytury. Zapominasz o rentach, zasiłkach chorobowych, pogrzebowych
itd.


Naprawdę nie tylko na emerytury?

Na emerytury idzie mniej więcej połowa składki. Na dokładkę nie


na Twoją emeryturę, tylko Twoich
pradziadków/dziadków/rodziców/wujków...


No dzięki za wyjaśnienie systemu. Teraz będę żyć spokojniej.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Działalność gospodarcza i podpisywanie nowej umowy
Maras napisał(a):


| W jaki sposób "zawiesiłeś' działalność w ZUS?

Wystarczy pismo napisac i im zawieźć przynajmniej ja tak zrobilem


Jesteś pierwszy w kraju, któremu się to udało.

W ZUS albo masz działalność albo musisz ją wyrejestrować - trzeciej
możliwości nie ma. :(
(Jestem gotów to odszczekać, jak przyślesz mi na priva skan pisma ZUS ,
że z dniem takim a takim na podstawie takich a takich przepisów uznają
Twoją działalność za zawieszoną, że nie jesteś zobowiązany do płacenia
składek i zobowiązują Ciebie do poinformowania ZUS o ponownym
rozpoczęciu działalności. Oczywiście dane personalne wykasuj. Twoje
pismo o zawieszeniu działalności z pieczątką Biura Podawczego ZUS nie
jest niestety wystarczające :().


| To tak samo jak będąc na zwolnieniu lekarskim podpisywać faktury,
| codzienną korespondencję czy spotykać się z kontrahentami w restauracjach
| (i rozliczać rachunki) :)

No tak a to nie legalne?? :)


Na zwolnieniu lekarskim prowadzisz dalej normalną działalność?

Żaden adwokat nie obroni Ciebie, kiedy ZUS zarzuci wyłudzenie zasiłku
chorobowego. :(

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Działalność gospodarcza i podpisywanie nowej umowy


Maras napisał(a):

| W jaki sposób "zawiesiłeś' działalność w ZUS?

| Wystarczy pismo napisac i im zawieźć przynajmniej ja tak zrobilem

Jesteś pierwszy w kraju, któremu się to udało.

W ZUS albo masz działalność albo musisz ją wyrejestrować - trzeciej
możliwości nie ma. :(
(Jestem gotów to odszczekać, jak przyślesz mi na priva skan pisma ZUS , że
z dniem takim a takim na podstawie takich a takich przepisów uznają Twoją
działalność za zawieszoną, że nie jesteś zobowiązany do płacenia składek i
zobowiązują Ciebie do poinformowania ZUS o ponownym rozpoczęciu
działalności. Oczywiście dane personalne wykasuj. Twoje pismo o
zawieszeniu działalności z pieczątką Biura Podawczego ZUS nie jest
niestety wystarczające :().


Hmm moze rzewczywiscie cos mi sie pomerdalo chodzilo mi oczywiscie o
wrejestrowanie moj błąd


| To tak samo jak będąc na zwolnieniu lekarskim podpisywać faktury,
| codzienną korespondencję czy spotykać się z kontrahentami w
| restauracjach (i rozliczać rachunki) :)

| No tak a to nie legalne?? :)

Na zwolnieniu lekarskim prowadzisz dalej normalną działalność?

Żaden adwokat nie obroni Ciebie, kiedy ZUS zarzuci wyłudzenie zasiłku
chorobowego. :(


A tutaj troche zabrnelismy w inna droge :) ale generalnie chodzi mi o to czy
nikt sie do mnie nie doczepi jesli podpisze umowe na firme mimo, ze dana DG
zostala wyrejestrowana ale papiery wszystkie mam.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: chcesz za prawie darmo wyrwać telefon z plusa - oto recepta.


Prowadzący działalność gospodarczą - NIE MOŻE. Wpłacając na druku w
okienku pocztowym wpłata idzie na jego konto w Banku Pocztowym
A jaka różnica?? Sam sprawdź.. np. płacąc razem z adwokatem ZUS 10 każdego
miesiąca, np. punktualnie o 10 rano w okienku pocztowym. A potem sprawdź w
ZUS tą różnicę.
Zapewniam, że jest dosyć istotna. Czasem aż za bardzo.


Problem w tym, że nie rozumiesz o czym my tu piszemy. Wplaty gotówkowe i
przelewy bankowe rzadzą się tymi samymi prawami i o to tutaj chodzi.

Niemniej jednak już zostało powiedziane, że nie miałeś racji sugerują koszty
o obowiazki jakie nalezałoby dodatkowo ponieść czy wykonać, żeby działalność
rozpocząć i zakończyć.

Nie chodzi nam o możliwość ewentualnej utraty prawa do zasiłku chorobowego z
powodu opóźnionej zapłaty ZUSu, chodzi o to, że wykonując czynności, które
musimy wykonać, żeby kupić telefon na firmę WCALE nie musimy go płacić, ani
konta zakładać, a już ewentualność otrzymania zasiłku chorobowego jest poza
obszarem naszego zainteresowania.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Co zrobic z Nokia 150 ???


"J.F." wrote:
Ostatnio KCh zbieraly "oferty uslug medycznych" na przyszly rok od
wszystkich - i w przetargu mialy wybrac tanszych :-)


To nie dyskusja na te liste, ale ... Kasa Chorych to monopolista. Jedynym
warunkiem Kas jest taniosc uslugi, a gdzie jakosc ?


| i nie bedziesz placil obowiazkowych skladek.
Nie ma tak dobrze :-)
No ale KCh oplacaja Pogotowie Ratunkowe ... tzn powinny oplacac, ale
nie zawsze im sie chce :-) Kto Ci pomoze jak bedziesz mial wypadek na
drodze ?


Jakos z tym problemem poradzono sobie w innych krajach. A propos czy wiesz, ze w
Polsce jest kilkakrotnie za duzo karetek ?

Jeszcze jedna ciekawostka. W USA nie ma czegos takiego jak zasilek chorobowy. W
kontrakcie z pracodawca masz dni chorobowe, ktore mozesz wykorzystac. Potem to
juz twoj problem.

Pozdrowienia z Wrocka

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: biadolących nad 'biednymi' emerytami
Hi!

B.Ogryc@addr.in.reply-to.invalid (Bart Ogryczak) napisales(as):

Skoro jakiś burak może naciągnąć ZUS na 1.5 mln zł zasiłku chorobowego, póki
takie zachownie jest normalną praktyką w urzędach (po zmianie ekipy urzednicy
zaczynają chorować przez pół roku), póki byle zdrowy dresiarz może załatwić
sobie rentę, nie widzę innej perspektywy jak jeden wielki krach.


Wlasnie mam ostatni numer polityki przed nosem... jak przeczytalem
raport czerwona mgielka pojawila sie przed oczami.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: jeszcze nie ma?
On 3 Mar, 15:04, Kajko <k.switusuntoremovethisal@gmail.comwrote:


Dla mnie wszystko to brzmi OK, tyle że podobnie jak Asmodeusz nie
rozumiem, dlaczego pracodawca w ogóle ma wyręczać ubezpieczyciela choćby
na jeden dzień.


Mi sie niepodoba zmniejszenie praw pracowniczych w mniejszych
podmiotach. Rownie mocno niepodoba mi sie zwloka ZUSu przy wyplacaniu
zasilku chorobowego - moze rzad powinien w pierwszej kolejnosci tym
problemem?

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Kwaczących
Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" napisał:


- A byłaś / byłeś na wyborach?
- A nie, bo ja


Tia... ja, kurna, z gorączką i zapaleniem zatok poszłam. Którego
zresztą nabawiłam się czekając we wtorek aż samolot z szanownym
kandydatem raczy zawitać na lubuską ziemię. A teraz idę na jego konto
poleniuchować. Czy zasiłki chorobowe też będą zwiększać? :D

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Kwaczących

Aicha wrote:
Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" napisał:

| - A byłaś / byłeś na wyborach?
| - A nie, bo ja

Tia... ja, kurna, z gorączką i zapaleniem zatok poszłam. Którego
zresztą nabawiłam się czekając we wtorek aż samolot z szanownym
kandydatem raczy zawitać na lubuską ziemię. A teraz idę na jego konto
poleniuchować. Czy zasiłki chorobowe też będą zwiększać? :D


jak Tobie zwieksza, to mnie tez sie nalezy! solidarnie!

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: BMW-ica
W artykule news:es1sud$gl5$1@news.onet.pl,
niejaki(a): spp z adresu <s@op.plnapisał(a):


http://wiadomosci.onet.pl/1494166,327,item.html

[...]
Po tym jak "Wiadomości" z dużym opóźnieniem poinformowały o
wyrzuceniu z rządu Andrzeja Leppera Wildstein chciał odwołać
Raczyńską. Ta schroniła się na bezterminowym zwolnieniu lekarskim.
Teraz po odwołaniu Wildsteina, z którym relacje służbowe nie układały
się zbyt dobrze, Raczyńska ma wrócić na stanowisko szefowej TVP 1.

Jak to szło? TKM?


Ke? nie ma czegoś takiego jak 'bezterminowe zwolnienie lekarskie' - poza
tym - zawsze mozna zglosic w ZUSie podejrzenie, że pracownik mi podległy
'kombinuje'. Przyjdą, sprawdzą, ukarają, odbiorą zasiłek chorobowy. Powinni
jeszcze w dupe kopać.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Sposob na stres w pracy...
Sposob jest prosty, tylko trza być "szychą" albo choć małą "szyszką" ;)

"Wojciech Jadacki w sejmowych kuluarach wymieniany jest jako kandydat na
wiceprezesa Najwyższej Izby Kontroli. Tymczasem jako dyrektor
Departamentu Prezydialnego NIK od niemal pół roku nie pojawia się w
pracy, bo... go stresuje.

Mimo zwolnienia lekarskiego, Jadacki wykłada jednak na prywatnej uczelni
w Suwałkach, pobierając jednocześnie zasiłek chorobowy z ZUS. Inkasuje
więc pieniądze z zasiłku chorobowego (w NIK zarabia ponad 11 tys. zł
brutto) i z etatu, który ma w Wyższej Szkole Suwalsko-Mazurskiej.
Zapewnia, że nie ma w tym nic złego, bo pracę na uczelni traktuje jako
terapię."

http://wiadomosci.onet.pl/1577003,11,item.html

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Khykhykhy...Pukanie od środka
A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza
gold_r@poczta.onet.pl mówiąc:


Inteligentny, bestia. Dobre geny ma musi.
Paczpani, jak ten czas zleciał... następne pręgierzaniątko szykuje się do
piętnowań osobistych.


Tak, i napiętnuję już z góry fakt, że tak długo musiałam czekać, aby się
dowiedzieć, czy to alien czy alienka. No więc, proszę państwa, zanosi
się na to, że zasilimy szeregi sukofeministek. :-


Pozdrowienia dla obojga,


Dziemkujemy. :)

Agnieszka (no co za dzień - ZUS stwierdził, że godnam jest zasiłku
chorobowego, zaraz idę odebrac przekaz, żeby się nie rozmyślili :-) )

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Luxmed


"Paweł Paroń" <paw@freeland.lublin.plwrote in message
| On Wed, 20 Mar 2002 21:24:51 +0100, Arek <e_roga@wp.usun.plwrote:

| Jezeli ktos chce stracic zdrowie, pieniadze i nerwy to goraca polecam
| LUXMED. Nigdy chyba jeszcze nie spotkalem tak kiepskich lekarzy!!!

| Kiepskich lekarzy można spotkać wszędzie, więc to żadna nowina. Co
innego,
| jakbyś dał namiary na dobrych lekarzy, to by było o czym pisać.

Tylko, że panowie lekarze w luxmedzie pacjenta chorego na zwykłe
przeziębienie wysyłają z diagnozą "Rak węzła chłonnego".

Dziękuję za takich lekarzy... całe zeszłoroczne lato zwalone przez jednego
buraka.


Ale osoby niektore dzieki takiej diagnozie z Luzmedu juz ponad pol roku
chodza co chwile do szpitala i pobieraja zasilek chorobowy i maja sie niezle
;-)))))))
BTW ja tez LUxmedu nie znosze ;-)))

Magda

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Luxmed


"Magdunia" <magdu@kki.net.plwrote in message



Ale osoby niektore dzieki takiej diagnozie z Luzmedu juz ponad pol roku
chodza co chwile do szpitala i pobieraja zasilek chorobowy i maja sie
niezle
;-)))))))
BTW ja tez LUxmedu nie znosze ;-)))


Wiesz... PZU odesłało mnie do nich na kontrolę (niezłamanego) nadgarstka...
lekarz orzekł 5% stałej utraty zdrowia ;-)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: czy ktoś wie jak to jest ze zwolnieniem L4 ?
Dnia 20-06-2007 o 08:49:19 łysy <virag@poczta.fmnapisał(a):


chodzi mianowicie o to  że takie zwolnienie (jak się dobrze orientuję)  
płatne jest 80%

i czy jest to 80% całości miesięcznego wynagrodzenia
czy 80% całości tych dni co było się na zwolnieniu

Z góry dzieki za odpowiedz


jeżeli interesuje Cię, ile Ci się należy za okres nieobecności, to  
odpowiedź brzmi - ani tak, ani tak ;-)
wynagrodzenie chorobowe/zasiłek chorobowy wynosi 80% podstawy wymiaru  
zasiłku
niestety, podstawą nie jest (pojedyncze) wynagrodzenie miesięczne, a  
przeciętne wynagrodzenie z ostatnich 12 miesięcy (+ szereg dodatkowych  
zasad towarzyszących ustalaniu podstawy)

pomocne linki
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/0267.htm
http://www.google.pl

pzdr
kszyhu

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: czy ktoś wie jak to jest ze zwolnieniem L4 ?
Użytkownik "kszyhu fr@ckowiak" <kszyhu.frackow@gazeta.plnapisał w
wiadomości


wynagrodzenie chorobowe/zasiłek chorobowy wynosi 80% podstawy wymiaru
zasiłku
niestety, podstawą nie jest (pojedyncze) wynagrodzenie miesięczne, a
przeciętne wynagrodzenie z ostatnich 12 miesięcy (+ szereg dodatkowych
zasad towarzyszących ustalaniu podstawy)


Generalnie oczywiście chodzi o to żebyś dostał jak najmniej kasy...

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Co z ZUS-em?
tak, nie zaplacenie zusu w terminie powoduje rozwiazenie umowy na
ubezpieczenie chorobowe dobrowolne (jesli takowe miales zawarte)
konsekwencja tego jest to ze nie bedziesz podlegal temu i tylko temu
ubezpieczeniu czyli w przypadku zachorowania i starania sie z tytulu choroby
zasilkuchorobowego z zusu, nie otrzymasz ani grosza. jesli teraz tzn od
stycznia 99 placiles regularnie to masz prawo do takiego zasilku.
Rada:

Jesli jestes 100% pewien ze masz przez caly ten okres zaplaty w terminie i
ze zawarles takowe ubezpieczenie (chorobowe) z zusem jak weszla reforma to
................ idz na chorobowe jesli nie stac cie na platnosci
chwilowo:)))

pozdrawiam

Mazan-ka


| Prowadze dzialalnosc gospodarcza (jednoosobowa, bez pracownikow). Z
bardzo
| zmiennym szczesciem. W najblizszym miesiacu prawdopodobnie nie bedzie
mnie
| stac na zaplacenie sobie w terminie (do 10) ZUS-u.
| Czym to grozi? Czy moge zaplacic ZUS pozniej (z odsetkami)? Czy moge
| prowadzic dzialalnosc nie placac ZUS-u?
| Czy za nie zaplacenie w terminie grozi mi jakas kara?

Nikt Ci głowy nie urwie (bo kto zapłaci?). Ja miałem podobny przypadek
tyle,
że zwlekałem z opłatami ok 8 miesięcy i później sam wyliczyłem i
zapłaciłem
zaległości. Ale kolega był lepszy :-))) trzy lata do tyłu z płatnością
tzn.
nie do końca bo coś tam płacił ale nie całość (jakieś ochłapy). Teraz też
u
niego krucho więc też będą tyły. Może za kilka lat wyjdzie na prostą z
ZUS`em.
pozdrawiam

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: szczepionka przeciw grypie - sklad
Użytkownik "Daniel" <dan@SKASUJTOIPOKRZYKUabratronik.plnapisał w
wiadomości


| oddaj swoją komuś bardziej potrzebującemu (np. dzieci w domu
dziecka) i
| nie zadawaj więcej takich durnych pytań...

dla bardzo ograniczonych osobnikow byc moze jest to "durne pytanie" -
ciezko
jest dla takich osob zrozumiec, ze sa na swiecie ludzie, ktorzy maja
troszke
inny swiatopoglad niz ich... inne preferencje, inne zapatrywania, a
czasem
inny kolor skory... wszystko jedno co - wazne, ze INNY niz TWOJ
wiecej pokory - jesli nie masz nic sensownego w tej kwestii do
powiedzenia
to sie nie odzywaj !


innosc mozna z pelna pokora zaakceptowac tylko wtedy, gdy nie szkodzi
ona innym.
zalozmy taki przypadek: ze wzgledu na non-vege preparatu, nie
zaczszepiles sie i rozchorowales sie paskudnie na grype.
leki mozesz sobie ewentualnie sam kupic na 100 % odplatnosci.
ale czy konsekwentnie zrezygnujesz  ze zwolnienia i zasilku chorobowego
za czas choroby?
jesli nie - to sie nie odzywaj !

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: szczepionka przeciw grypie - sklad


w koncu kasa na zasilki chorobowe nie spada z nieba. to rowniez moje
pieniadze !


Nie przesadzaj kolego... place ZUS wiec mam prawo sie leczyc z czego i tak
nie korzystam bo na dzien dzisiejszy nie ma potrzeby.


jaka wiec w koncu jest ta twoja "innosc"? spoleczna czy aspoleczna?


jest pro-spoleczna - bycie vege samo w sobie to rowniez dbanie o srodowisko
naturalne... ale to temat na inna grupe


zakompleksiony na tym punkcie.


to nie jest kompleks a raczej naturalna chec pozytywnego wplywania na
srodowisko, w ktorym zyje... uwazam,ze ludzi trzeba z uprzedzen leczyc.


btw mam do ciebie - maybe niedyskretne - pytanie: czy twoja dziewczyna
rowniez jest wegetarianka?


rowniez...

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: zasiłki w czasie ciąży
witam wszystkich

mam następujące pytanie i proszę o pomoc,a  mianowicie:
od początku marca moja siostra zatrudniła mnie jako pracownika w swojej
firmie - nie mamy wspólnego gospodarstwa ani niczego z tych rzeczy - i
wczoraj się okazało, że jestem w ciąży (hhhuuuuuuraaaaaa!) i tutaj pojawił
się malutki problem - jestem chora na cukrzycę i zaczeły się już jakiś czas
temu pewnie z ciążą związane wahania cukru i pewnie  lekarz bedzie mnie
chciał wysłać na chorobowe (nie mówię że tak będzie ale to bardzo
prawdopodobna opcja).
moje pytanie jest nastepujące:
- czy będzie mi przysługiwał zasiłek chorobowy?
- czy po rozwiązaniu mogę iść na zasiłek macierzyński a potem wychowawczy
- jakie pieniążki mogę z "tego tytułu" otrzymać z ZUS?

bardzo dziękuję za wszelkie rady i informacje
Ewa

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: zasiłki w czasie ciąży
FHULIKOR <li@neostrada.plnapisał(a):


witam wszystkich

mam następujące pytanie i proszę o pomoc,a  mianowicie:
od początku marca moja siostra zatrudniła mnie jako pracownika w swojej
firmie - nie mamy wspólnego gospodarstwa ani niczego z tych rzeczy - i
wczoraj się okazało, że jestem w ciąży (hhhuuuuuuraaaaaa!) i tutaj pojawił
się malutki problem - jestem chora na cukrzycę i zaczeły się już jakiś czas
temu pewnie z ciążą związane wahania cukru i pewnie  lekarz bedzie mnie
chciał wysłać na chorobowe (nie mówię że tak będzie ale to bardzo
prawdopodobna opcja).
moje pytanie jest nastepujące:
- czy będzie mi przysługiwał zasiłek chorobowy?
- czy po rozwiązaniu mogę iść na zasiłek macierzyński a potem wychowawczy
- jakie pieniążki mogę z "tego tytułu" otrzymać z ZUS?

bardzo dziękuję za wszelkie rady i informacje
Ewa


- polecam lekturę ze strony www.zus.pl
Radzę sie przygotować na kontrolę z ZUS-u, bardzo prawdopodobne, że będą
podejrzewać świadome podjęcie pracy w celu otrzymania świadczeń co z kolei
oznacza niewypłacenie zasiłku chorobowego z ZUS.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: urlop i pobyt w szpitalu
witam.

jestem po 130 dniach choroby - za ten czas mialem wyplacane chorobowe.
do 182 dni pozostalo niewiele.
w tej chwili pracuje (od 2 tygodni) , ale nie minelo ustawowe 61 dni
azebym mogl znowu nabyc prawo do nowego (6 miesiecznego) zasilku
chorobowego. prawdopodobnie bede musial jeszcze isc do szpitala na dosc
dlugi okres. czy aby uzyskac prawo do nowego zasilku chorobowego moge
wziasc caly swoj urlop w ilosci 70 dni na ten okres pobytu w szpitalu?
- tak aby przerwa w chorobie wynosila wiecej niz 61 dni.
mysle sobie, ze nawet gdybym dostal zwolnienie ze szpitala to po prostu
nie zanosilbym go do kadr. a na czas pobytu w szpitalu wzialbym urlop.
pytanie tlko czy tak mozna. czy szpital nie przesyla do zusu
informacji, ze lezalem w szpitalu.

dziekuje.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: badanie lekarskie ZUS a pobyt w szpitalu
Witam
Mam taki problem.
W chwili obecnej przebywam na zwolnieniu lekarskim.
Dostalam wezwanie z ZUSu na badanie lekarskie w przyszlym tygodniu.
Dzisiaj bylam u lekarza i dal mi od poniedzialku skierowanie do szpitala.
Na wezwaniu pisze : "Zakład informuje, ze w razie uniemozliwienia
badania zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolnosci do pracy utraci
waznosci. W takim przypadku Zakład wyda decyzje o braku prawa do zasiłku."
Oczywiscie ktos z rodziny powiadomi ZUS o pobycie w szpitalu?
Czy ZUS moze odebrac prawo do zasilkuchorobowego podczas pobytu w
szpitalu a co za tym idzie brakiem mozliwosci wstawienia sie w danym
terminie na badanie do lekarza orzecznika ZUS?
Dziekuje z gory za odpowiedz.
Pozdrawiam
Emilia
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zwolnienie lekarskie (ciąża zagrożona). a wypłata zasiłku chorobowego. Help.
Witam wszystkich,
byłabym bardzo wdzięczna za wszelkie opinie poparte doświadczeniem od
młodych mam lub przyszłych dopiero mam odnośnie perypetii z ZUSem. Mam na
mysli zwolnienia lekarskie, a więc i wypłacane (lub NIE) zasiłkichorobowe z
ZUSu za czas niezdolności do pracy w czasie ciąży. Zależy mi na odpowiedzi,
ponieważ moja ciaża była, a i aktualnie jest zagrożona, mimo iż to już 5
miesiąc. Mam ogromne wahania (naturalnie wiem, że dobro dziecka
najwazniejsze) w odniesieniu do powrotu do pracy po miesiącu zwolnienia, bo
czuję się nadal kiepsko, ale słyszałam o nagonce ZUSu na kobiety ciężarne,
które od poczatku ciąży przez czas jej trwania przebywają na zwolnieniu.
Podobno ZUS nie płaci zasiłków argumentując, że kobiety celowo podejmowały
pracę niedługo przed poczęciem (ja podjęłam nową pracę prawie w 3-cim mcu,
ale przecież wolno mi było i tak się szczęśliwie złożyło, że po roku
poszukiwania ją dostałam - pracodawca nie pytał przy zatrudnianiu czy jestem
w ciąży), aby uzyskać zasiłekchorobowy. Sprawy w sądach leżą odłogiem
poprzez ich nadmiar, a pensje na konta jak nie wpływały tak nie wpływają.
Czy to prawda?
Czy macie podobne doświadczenia?
Proszę serdecznie o wszelkie spostrzeżenia.
Dzięki,
Aneta
Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Symbol choroby a zwolnienie lekarskie
Witam

Czy w zaświadczeniu lekarskim ZUS ZLA o zasiłek chorobowy muszę mieć wpisany
taki sam symbol choroby jak w poprzednim zaswiadczeniu  aby była kontynuacja
leczenie czy można wpisac inny?

Wczesniej lekarz rodzinny wpisywał mi na zwolnieniu N00 a urolog zastanawiał
się co wpisać aby była kontynuacja leczenia i wpisal N 013

Czy tak można? Czy musi być ciągle ten sam symbol choroby aby przedłużyc
taki zasilek?

Dziekuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Prezes a właściciel
Hello Cavallino,

Tuesday, February 5, 2008, 1:43:21 PM, you wrote:

[...]


| Problem znika w przypadku więcej niż jednego wspólnika.
Zdaniem ZUS-u nie znika. Chcesz skan decyzji? ;-)


Znika. Przechodziłem to 7 lat temu. W 3 dniu urzedowania złamałem
nogę. Przetrzepali mnie dokumentnie i nie zdołali podważyć umowy o
pracę. Pół roku pełnopłatnego zasiłku chorobowego + odszkodowanie za
trwały uszczerbek (wypadek w drodze do pracy, wtedy jeszcze zrównany z
wypadkiem przy pracy).

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Prezes a właściciel
Cavallino pisze:


news:

| Problem stanowią tylko i wyłącznie jednoosobowe spółki z o.o.

Tu nie ma problemu - taki ktoś płaci ZUS jak od działalności, nieważne
czy się zatrudni czy nie.


Nie "ZUS" a ubezpieczenie zdrowotne. Tylko. Składki społeczne to już
inna ustawa.


| Problem znika w przypadku więcej
| niż jednego wspólnika.

Zdaniem ZUS-u nie znika.
Chcesz skan decyzji? ;-)


Masz pecha chyba.
Na Twoja jedną decyzję mogę pokazać Ci 7 spółek w których zarząd (sami
wspólnicy) dostaje zasiłki chorobowe z ZUS bez mrugnięcia okiem. A,
jeden właśnie poszedł na emeryturę miesiąc temu. Wcześniejszą.

A może umowę o pracę z członkiem zarządu zawierał inny członek zarząd a
nie, jak należy, pełnomocnik wybrany przez zgromadzenie wspólników?
Jeżeli tak, wasz radca prawny powinie dostać baty.

Pokaż ten skan, pokaż. Ciekawa aż jestem.

Maddy

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Prezes a właściciel
news:


| Problem znika w przypadku więcej niż jednego wspólnika.
| Zdaniem ZUS-u nie znika. Chcesz skan decyzji? ;-)

Znika.


Nie bardzo.
Ale zus musiałby się mocno uprzeć.


Przechodziłem to 7 lat temu. W 3 dniu urzedowania złamałem
nogę. Przetrzepali mnie dokumentnie i nie zdołali podważyć umowy o
pracę.


Tzn. nie wydali decyzji o niepodleganiu?


Pół roku pełnopłatnego zasiłku chorobowego + odszkodowanie za
trwały uszczerbek (wypadek w drodze do pracy, wtedy jeszcze zrównany z
wypadkiem przy pracy).


Tobie się opłacało im to udowadniać, mi się opłaca coś dokładnie odwrotnego.

Formalnie pewnie racji do końca nie mają i jest duża szansa na zwycięstwo w
sądzie, acz jest to sprawa do tego stopnia skomplikowana że nawet twórcy
aktu prawnego, który to reguluje (ksh) prezentują na ten temat odrębne
stanowiska.

Pytający zapewne ma interes w tym, żeby pod zus nie podlegać - więc
zaproponowane przeze mnie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne,
pomijając odpowiedzialność zarządu za niezłożenie na czas wniosku o
upadłość.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Prezes a właściciel


Cavallino pisze:
| | news:

| Problem stanowią tylko i wyłącznie jednoosobowe spółki z o.o.

| Tu nie ma problemu - taki ktoś płaci ZUS jak od działalności, nieważne
| czy się zatrudni czy nie.

Nie "ZUS" a ubezpieczenie zdrowotne. Tylko. Składki społeczne to już inna
ustawa.


Moment.
Sugerujesz że nie płaci całości ZUS jak od jednoosobowej działalności?
Bo znam dokładnie taką wersję.


| Chcesz skan decyzji? ;-)

Masz pecha chyba.


Względnie szczęście. ;-)


Na Twoja jedną decyzję mogę pokazać Ci 7 spółek w których zarząd (sami
wspólnicy) dostaje zasiłki chorobowe z ZUS bez mrugnięcia okiem. A, jeden
właśnie poszedł na emeryturę miesiąc temu. Wcześniejszą.


No tak, ale zapewne kapitał rozłożony nieco był.
U mnie nie bardzo.


A może umowę o pracę z członkiem zarządu zawierał inny członek zarząd a
nie, jak należy, pełnomocnik wybrany przez zgromadzenie wspólników?


To swoją drogą.
Ale to bardziej skomplikowane było.
Umowa o pracę nie była akurat zawierana JAKO umowa o pracę w zarządzie.
Formalnie takie przypadki powinny być wyłączone z tego przepisu, ale zus
uważał inaczej, a mnie to co uważał pasowało. ;-)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: zwolenienie lakarskie a "generowanie kosztów"
Dnia Mon, 24 Sep 2007 22:40:02 +0200, pawelj napisał(a):

Ciekaw jestem co mi wolno na zwolnieniu a co nie


No skoro tak, to masz:

- wyrok SN z 5 kwietnia 2005 r., I UK 370/04, OSNP 2005/21/342:

"Pracą zarobkową, której wykonywanie w okresie orzeczonej niezdolności do
pracy powoduje utratę prawa do zasiłku chorobowego lub świadczenia
rehabilitacyjnego na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999
r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby
i macierzyństwa, jest każda aktywność ludzka zmierzająca do osiągnięcia
zarobku, w tym pozarolnicza działalność gospodarcza, choćby nawet
polegająca na czynnościach nieobciążających w istotny sposób organizmu
przedsiębiorcy i zarazem pracownika pozostającego na zwolnieniu lekarskim."

Czyli nie można robić absolutnie nic. Ani zamawiać dostawy towarów, ani ich
odbierać, nie wolno też spotykać się z klientami.

Przy czym wolno, nawet będąc chorym obłożnie, wykonywać czynności, które są
niezbędne do zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych.

I tu zaraz katalog tych potrzeb. Zahaczając o "piramidę Maslowa" parę
fajnych potrzeb można by tu zakwalifikować... ;)

Jedynym wyjściem w sytuacji opisanej przez wątkotwórcę byłoby IMHO, w razie
ewentualnej szczegółowej kontroli, upieranie się, że po części do samochodu
pojechała: żona, konkubina, czy inny przyjaciel.

A tu już pozostaje kwestia odpłatności za zlecenie, przynajmniej poza żoną
;)

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: jak obliczyć wartość brutto kontraktu

Dnia 21-07-2007 o 21:47:41 <kova@gmail.com napisał(a):
nie, to bedzie pierwszy raz ;)
tak, zastanawiałem się o tej "promocyjnej" wersji ZUS, tylko
1/ to nie do końca uczciwe względem nowego "szefa",  a zależy mi na
uczciwych relacjach
I prawidłowo, tylko tak wspomniałem w razie czego
2/ niższa składka, niższe świadczenia w razie czego, prawda?
Bismarck byłby zachwycony ;)


Ja tylko w kwestii formalnej w przypadku 'małego' ZUSu:
1. w jakiej wysokości zasiłekchorobowy
2. jaki staż do 'bezrobocia'

Odpowiedzi znam - życie mnie nauczyło.
Rych

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: jaki ZUS


Paweł Staszewski wrote:
place wszystko bez chorobowego bo bylo dobrowolne :)


Ale jest to świadomy wybór (tzn wiesz co to oznacza: że nie nie masz
prawa do zasiłku chorobowego,
i że dodatkowo w razie choroby opłacasz składki normalnie)
czy nie płacisz tylko dlatego,
że dobrowolne?

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: jaki ZUS
cef pisze:

Paweł Staszewski wrote:

| place wszystko bez chorobowego bo bylo dobrowolne :)

Ale jest to świadomy wybór (tzn wiesz co to oznacza: że nie nie masz
prawa do zasiłku chorobowego,
i że dodatkowo w razie choroby opłacasz składki normalnie)
czy nie płacisz tylko dlatego,
że dobrowolne?


Tak wiem z czym sie to wiaze.
Poprostu w tym miesiacu nie wybralem chorobowego dopiero od poczatku
nastepnego roku zaczne placic.

Dzieki za podpowiedz. :)

Pozdrawiam
Paol

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: jaki ZUS
Dnia 05-12-2007 o 18:09:31 cef <cez@interia.plnapisał(a):


Paweł Staszewski wrote:

| place wszystko bez chorobowego bo bylo dobrowolne :)

Ale jest to świadomy wybór (tzn wiesz co to oznacza: że nie nie masz
prawa do zasiłku chorobowego,
i że dodatkowo w razie choroby opłacasz składki normalnie)
czy nie płacisz tylko dlatego,
że dobrowolne?


Pytanie czy dla 269 zł miesięcznie warto przechodzić całą gehennę
i jeszcze ryzykowac że jednak się nie podlegało z powodu opóźnienia
płatności którejś składki? Trochę inaczej z pełnym ZUSem, ale też
te 1,5k czy ile to tam teraz wynosi, to nie jest żadna atrakcja dla wielu  
osób,
jak podejrzewam, zwłaszcza że nie można kiwnąć palcem w czasie  
chorobowego..

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: podatek dochodowy , UD a potem DG


Dnia 14-10-2007 o 05:34:33  fwrcki <flwr.SKA@gazeta.plnapisał(a):

Nie, UD osobno idzie, przecież nie prowadziłeś DG wcześniej


Jesli zapisze sie do stawki PIT progresywnej, to jak najbardziej sie bedzie
sumowal i jak najbardziej moze przez to wskoczyc w wyzszy prog!!!!!
Straty sie nie sumuja, dochody jak najbardziej!

Hint: wybrac stawke PIT liniowa. W przyszlym roku musisz przekalkulowac co
Ci si ebardziej oplaca. Jesli beda tylko dochody z DG ponizej ~40 kpln to
progresywny, jesli wyzsze, lub tez oprocz dochodow z DG spodziewasz si etez
innych dochodow (np. z zasilkow chorobowych czy umow o dzielo badz zlecen na
uslugi nie objete DG lum umowy o prace) to bezwzglednie liniowy.

Pozdrawiam
SDD

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Premia a wypadek przy pracy.
Hello Gotfryd,

Friday, October 27, 2006, 10:20:04 AM, you wrote:

[...]


| "W podstawie wymiaru nie uwzględnia się składników, które nie są
| pomniejszane za okres pobierania zasiłku. "
  No dobra. Ale zapisy "całokształtu" dowodzą właśnie wniosku przeciwnego:
jeśli jakiś składnik wynagrodzenia JEST zmniejszany za okres chorobowego,
to się go UWZGLĘDNIA w podstawie zasiłku.
  Czyli jeśli premia jest zmniejszana w okresie chorobowego, to liczy się
"do średniej" (wg której pracownikowi określa się podstawę zasiłku)
premie z okresów poprzednich.
  Pasuje?
  Jak nie kijem go, to pałką ;)
- albo dany składnik się NALEŻY mimo przebywania na chorobowym i wtedy już
  *nie uwzględnia* się go do podstawy (bo byłby wypłacany 2 razy, jeden
  raz jako składnik drugi raz jako element podstawy)
- albo dany składnik się NIE NALEŻY podczas przebywania na chorobowym,
  i wtedy się go *uwzględnia* w podstawie wymiaru.


A powinno być to maksymalnie uproszczone - stawka dzienne
wynagrodzenia/zasiłku chorobowego powinna być wprost zależna od sumy
składki chorobowej z ostatnich X miesiecy.

[...]

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Premia a wypadek przy pracy.

On Fri, 27 Oct 2006, RoMan Mandziejewicz wrote:


[...o rozliczeniach "chorobowego"...]


A powinno być to maksymalnie uproszczone - stawka dzienne
wynagrodzenia/zasiłku chorobowego powinna być wprost zależna od sumy
składki chorobowej z ostatnich X miesiecy.


  No tak, ale to byłoby za proste :] bo byłoby to normalne, rynkowe
ubezpieczenie. A ustawodawca chce "zabezpieczyć" wypłatę wszystkich
składników wynagrodzenia (w odpowiedniej częsci).

pzdr, Gotfryd

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: ZUS - pytanie laika


Za zdrowotnej nic, z reszty jakąś śmieszną emeryturkę, uzależnioną od
Twoich dochodów i lat pracy.


No - jszcze zasilek chorobowy z ubezpieczenia chorobowego lub wypadkowego (w
razie czego) i rente - gdy stracisz obie nogi, obie rece i glowe :)

Pozdrawiam
SDD

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: ZUS - termin wyplacenia zasilku chorobowego?

Czy ZUS ma jakis termin wyplaty zasilku chorobowego? Ich strona na ten
temat milczy.

Dzieki z gory

Joanna


ZUS ma na wypłatę 30 dni. Licząc od dnia, kiedy dokumentacja jest skompletowana
(mam na mysli  druk Z-3 ). Pozdrawiam Areta

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Praca tymczasowa-chorobowe-zas.macie­rzyński
On Mon, 5 Nov 2007 22:19:13 +0100, Jagna <jaldo@poczta.onet.pl
wrote:


Najpierw przepisy. Umowa regulowana jest przez ustawę o zatrunianiu
pracowników tymczasowych.
i faktycznie:
art. 13 ust. 3. mówi, że "Do umowy o pracę zawartej z pracownikiem
tymczasowym nie stosuje się art. 177 § 3 Kodeksu pracy".

i dalej:
art. 177 kodeksu pracy
§ 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która
uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega
przedłużeniu do dnia porodu.

czyli faktycznie tu klapa :/

Trochę ślepa uliczka. Można spróbować pochorować. Po ustaniu zatrudnienia
ZUS raczej powinien płacić zasiłek, jeśli była ciągłość chorobowego.
Ale macierzyńskiego, moim zdaniem, nie da się uzyskać. Nie wiem, czy biuro
pracy w tym momencie nie przejmuje tego obowiązku.


ZUS będzie płacił zasiłek chorobowy, to akurat wiem :) wdrażam płace w
firmach, no ale szczegółów właśnie kadrowych dokładnie nie znam, tym
bardziej, że ZUS raz tak raz inaczej.


Ale to już za bardzo nie moja działka. Nie chcę mieszać, bo się nie znam.
Może ktoś inny pomoże Ci lepiej.


Dziękuję w każdym razie za zainteresowanie, bo ZUS (Kraków) jakoś nie
przejawia takowego. Pozostaje jeszcze kwestia wcześniejszego
rozpoczęcia urlopu macierzńskiego...

Pozdrawiam

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: ubezpieczenie zdrowotne
Dnia Wed, 14 Feb 2007 14:29:14 +0100, realise napisał(a):


Czy suma ubezpieczenia zdrowotnego, ktore zostaje pobrane z moich dochodow
kazdego miesiaca ma jakikolwiek wplyw na odszkodowanie i inne koszty gdybym
np. mial wypadek, zachorowal, itp. Co sie dzieje z kwota ktora jest
przekazywana na ubezpieczenie zdrowotne - czy "przepada" w taki sam sposob
jak podatek ktory jest rowniez co miesiac pobierany od dochodow?


Nie ma wpływu. Ubezpieczenie to służy tylko finasowaniu służby zdrowia.
I jest wykorzystywane chyba jeszcze mniej efektywnie niż inne podatki. Ale
chyba nie wiesz, że oprócz ubezpieczenia "zdrowotnego" płacisz także (ty
lub twój pracodawca) "chorobowe" i "wypadkowe". To pierwsze decyduje o
wysokości zasiłku chorobowego na wypadek choroby, drugie o wysokości
odszkodowania za wypadek przy pracy.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: PIT28 + PIT-36/37?
Witam!

Prowadzę działalność gospodarczą na ryczałcie. W połowie stycznia
złożyłem pit-28, z którego wynikało, że mam dostać zwrot (już go o
dziwo dostałem). Ponieważ w 2008 roku miałem wypłacony zasiłek
chorobowy ZUS przysłał mi PIT-11A.

Jaki pit mam teraz złożyć: pit-36 czy pit-37?

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: kto wypłaca pensje po 33 dniu zwolnienia


misiczka wrote:
Od dłuższego czasu przebywam na zwolnieniu lekarskim.
Około 15 kwietnia minął 33 dzień zwolnienia.
Pracodawca wypłacił mi pensję za kwiecień w wysokości okło 420 zł.
Czyli 80% z 1000 zł podzielić na pół (czyli za pół miesiąca).
Czemu nie dostałam po prostu 80% pensji od niego?


To nie jest pensja, tylko zasiłek chorobowy
i pracodawca wypłaca go tylko do 33 dni w roku.


Kto - jeśli pracodawca ma działalność gospodarczą, w której zatrudnia
tylko 3 osoby powinien wypłacić mi resztę pensji?
I czy jeśli jest to ZUS - to jak to się odbywa? Mam się zgłosić do
ZUSu? Podać im numer konta?


Swoje ZLA przekazujesz nadal pracodawcy, on ma obowiązek
przekazać do ZUS. ZUS przyzna Ci zasiłek [lub nie przyzna :-)]
Trochę to potrwa. Możesz jakoś pewnie uzgodnić w ZUS, żeby przelewali na
konto.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: kto wypłaca pensje po 33 dniu zwolnienia
misiczka w <news:fvsvm6$9of$1@atena.e-wro.net>:


Około 15 kwietnia minął 33 dzień zwolnienia.
Pracodawca wypłacił mi pensję za kwiecień w wysokości okło 420 zł.
Czyli 80% z 1000 zł podzielić na pół (czyli za pół miesiąca).
Czemu nie dostałam po prostu 80% pensji od niego?


Bo takie są przepisy


Kto - jeśli pracodawca ma działalność gospodarczą, w której zatrudnia tylko 3
osoby powinien wypłacić mi resztę pensji?


Nikt.


I czy jeśli jest to ZUS - to jak to się odbywa? Mam się zgłosić do ZUSu? Podać
im numer konta?


ZUS to może wypłacić zasiłek chorobowy.

<http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=429

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: kto wypłaca pensje po 33 dniu zwolnienia
misiczka pisze:


| Będę wdzięczna za odpowiedź.

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Faktycznie, to nie pensja, tylko zasiłek
chorobowy.


Do 33 dnia to dalej jest wynagrodzenie - wprawdzie za czas niezdolności
do pracy (art. 91 Kodeksu Pracy) ale dalej wynagrodzenie czyli "pensja".

Zasiłek zaczyna się wtedy gdy jest finansowany przez ZUS.

Maddy

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: kto wypłaca pensje po 33 dniu zwolnienia


Maddy wrote:
| Bardzo dziękuję za odpowiedź. Faktycznie, to nie pensja, tylko
| zasiłek chorobowy.

Do 33 dnia to dalej jest wynagrodzenie - wprawdzie za czas
niezdolności do pracy (art. 91 Kodeksu Pracy) ale dalej wynagrodzenie
czyli "pensja". Zasiłek zaczyna się wtedy gdy jest finansowany przez ZUS.
Maddy


Tak jest. Rzuciło mi się w oczy na wcześniejszych listach płac, że
u tych chorujących była pozycja: "chorob."
Jakoś naturalnie dopowiadałem sobie, że to zasiłek.
A na ostatniej liście widzę już: "wyn. chor.-prac."
więc wynagrodzenie.

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zasiłek z ZUS a DG


Tez mam taka sytuację i w związku z tym pytanie:
Jeśli osoba jest na zwolnieniu lekarskim to płaci składkę zdrowotną. Gdzie
się ja za ten okres w takim przypadku odlicza - w pit-36 z działalności
czy
w pit-37?


Gdzie chcesz - jesli jest od czego!!!!
Poza tym PIT-36 i PIT-37 nie sklada sie razem - sklada sie tylko PIT-36.
Chyba, z emiales na mysli PIT-36L, to wtedy oczywiscie sklada sie i PIT 36-L
i PIT-37.
Zazwyczaj bedzie tak, ze te skladke lepiej bedzie odliczyc sobie w PIT-36L z
dzialalnosci, bo na PIT-37 zazwyczaj kwota zasilku chorobowego nie
przekroczy kwoty wolnej (lekarz orzecznik nie pozwoli tyle chorowac :) i tak
czy inaczej cala zaliczka bedzi edo zwrotu :)

Pozdrawiam
SDD

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: Zasiłek z ZUS a DG


Poza tym PIT-36 i PIT-37 nie sklada sie razem - sklada sie tylko PIT-36.
Chyba, z emiales na mysli PIT-36L, to wtedy oczywiscie sklada sie i PIT
36-L
i PIT-37.
Zazwyczaj bedzie tak, ze te skladke lepiej bedzie odliczyc sobie w PIT-36L
z
dzialalnosci, bo na PIT-37 zazwyczaj kwota zasilku chorobowego nie
przekroczy kwoty wolnej (lekarz orzecznik nie pozwoli tyle chorowac :) i
tak
czy inaczej cala zaliczka bedzi edo zwrotu :)


Zapomniałem dodać, że z działalności rozliczam się na PIT-28. Wobec tego
który pit będzie do rozliczenia zasiłku chorobowego i renty?

Pozdrawiam
SP

Wywietl wicej postw z tematu



Temat: co zliczamy do stażu pracy
jacek pisze:


witam
bardzo proszę o odpowiedź jak jest traktowany okres choroby po zakończeniu
pracy , t.j. pracownik rozstał się z firmą i w ciagu 14 dni zachorował ,
zasiłek chrobowy otrzmywał z ZUS -- czy ten okres pobierania zasiłku zalicza
się do okresu pracy nieskładkowego ?


http://www.money.pl/emerytury/wysokosc_emerytury/okresy_ubezpieczenio...

Imo jako okres nieskładkowy: Okresy nieskładkowe

Okresy nieskladkowe     Wymagana dokumentacja
pobierania wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy wypłaconego na
podstawie przepisów Kodeksu pracy      zaświadczenie zakładu pracy
pobierania zasiłków z ubezpieczenia społecznego: chorobowego lub
opiekuńczego   zaświadczenie zakładu pracy
pobierania świadczenia rehabilitacyjnego       decyzja ZUS
pobierania zasiłku chorobowego i opiekuńczego oraz świadczenia
rehabilitacyjnego po ustaniu obowiązku ubezpieczenia   decyzja ZUS

Wywietl wicej postw z tematu



Strona 1 z 4 • Znaleziono 335 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Zasiłki chorobowe
Wywietlono wypowiedzi znalezione dla frazy: Zasiłki chorobowe